Permalänk
Medlem
Skrivet av PiZZaMaN:

Vart köpte din polaren den och vad kostade den?

Best Buy. 229$ för 16GB och 269$ för 32GB.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiZZaMaN:

Vart köpte din polaren den och vad kostade den?

Bestbuy? Har för mig att se var först med att sälja den (jag köpte IAF min där).

EDIT: såg inte att han hade svarat
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Det var slut på dem. OTG funkar utan root dessutom så det är inga problem (lär ändå roota den). Klarar mig på 16GB på min N4 och om jag inte tar bilder och skit med N7 så klarar jag mig utan problem.

Tror inte gamla skalen passar då den nya är något smalare och lite högre.

Ah okej. Då får vi hoppas att de släpper skal snart:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Ah okej. Då får vi hoppas att de släpper skal snart:-)

Skickades från m.sweclockers.com

http://viewitem.eim.ebay.se/NEW-Slim-Stand-Smart-Cover-Case-S...

Ett hittade jag!

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Nexus enheter med SD-kort kommer aldrig komma.

Mindre kanter? Vad ska man hålla i annars?

Värst vad du var insatt, ifall du inte ställer dig till högen som faktiskt säger vad dom vill ha så får du leva med att aldrig få det.

Vart ska man då hålla? Har både nexus 7 och iPad mini, iPad:en är otroligt mycket skönare att använda pga den bredare skärmen. Personligt jovisst men iPad har även mjukvara för att hålla tummen i skärmkanten utan att registrera detta.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Värst vad du var insatt, ifall du inte ställer dig till högen som faktiskt säger vad dom vill ha så får du leva med att aldrig få det.

Vart ska man då hålla? Har både nexus 7 och iPad mini, iPad:en är otroligt mycket skönare att använda pga den bredare skärmen. Personligt jovisst men iPad har även mjukvara för att hålla tummen i skärmkanten utan att registrera detta.

Google själva har sagt att de aldrig kommer släppa en Nexus-enhet med SD-kort.

Så funkar iPaden och på Nexusen håller man på ramen. Någon större skillnad? Nej.
Nuvarande Nexus 7 är oändligt mycket skönare att hålla än iPad Mini då den är gjord för att hållas. iPaden är tunn och ska bara se bra ut, gör ont i händerna att hålla den då ergonomi inte existerar.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Google själva har sagt att de aldrig kommer släppa en Nexus-enhet med SD-kort.

Så funkar iPaden och på Nexusen håller man på ramen. Någon större skillnad? Nej.
Nuvarande Nexus 7 är oändligt mycket skönare att hålla än iPad Mini då den är gjord för att hållas. iPaden är tunn och ska bara se bra ut, gör ont i händerna att hålla den då ergonomi inte existerar.

Då tvingar man ett företag att ändra sin tankebana eller så gör man sig tillräckligt hörd så att ett annat företag plockar upp idén. Som någon nämnde, knappast billigare att stoppa in en kamera.

Kom ihåg att denna lilla del är personlig, men jag har inget problem att hålla någon av dom, dessutom håller jag aldrig iPad:en på skärmen för att man har en kant och man kan även hålla den någorlunda likt en telefon. Att Nexusen får plats i min ficka är ett grymt plus när man är på språng, då kanske det är härligare att ha mer att hålla i också så att du inte tappar den. Men när du sitter stilla är det bra fint att ha en större skärm.

Anyhow, iPad mini denna gång för min del men jag kommer fortsätta använda bägge. Kommer dock förmodligen inte att köpa nya Nexusen då den nu inte verkar passa mig överhuvudtaget, får vänta tills det kommer något annat.

Skulle vara kul att se HTC komma tillbaka till tablets och göra en i samma stil som HTC one.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon142735:

Ja mycket kommer från iPad sidan eller ska jag säga inspiration;)

Är ni allvarliga? Jag tycker det ser ut som en mindre Nexus 10! Är det inte uppenbart att de tagit inspiration från från resten av Nexus-familjen? Själv tycker jag det är underbart att Google har sina egna designriktlinjer och börjar få Nexus-familjen att kännas komplett.

//MrEmme

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Då tvingar man ett företag att ändra sin tankebana eller så gör man sig tillräckligt hörd så att ett annat företag plockar upp idén. Som någon nämnde, knappast billigare att stoppa in en kamera.

Läs här så förstår du.
http://www.androidcentral.com/why-nexus-devices-have-no-sd-ca...
http://www.phonearena.com/news/Why-Google-wants-to-kill-SD-ca...

Skrivet av Emil_98197:

Ja mycket kommer från iPad sidan eller ska jag säga inspiration;)

Om vi ska hålla på så, var kom iPad Mini inspirationen från? Nexus 7, såklart.

Det är en vidareutveckling av förra Nexus 7 och set lite ut som Nexus 10 som någon skrev.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Personligen äger jag också den nuvarande Nexus 7, och även om högre upplösning och en utgång för skärm är intressant, är det ingenting jag saknar då min platta används för studier och bokläsning.

Jag håller med dig, ett ytterst tråkigt val som antagligen kommer ifrån att Ipad Mini har kamera.

Precis min tanke inför köpet av Nexus 7. Borde inte en bättre skärm och högre upplösning göra att t.ex. PDF-dokument går att läsa lättare?

Har en Kindle Paperwhite för nästan all form av läsning idag, den fungerar verkligen riktigt bra. Men den har nackdelen att PDF-dokument inte kan hanteras till 100%.

Som sagt, ska nyttja plattan för studier och läsning samt enklare surf/videouppspelning etc.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Läs här så förstår du.
http://www.androidcentral.com/why-nexus-devices-have-no-sd-ca...
http://www.phonearena.com/news/Why-Google-wants-to-kill-SD-ca...

Om vi ska hålla på så, var kom iPad Mini inspirationen från? Nexus 7, såklart.

Det är en vidareutveckling av förra Nexus 7 och set lite ut som Nexus 10 som någon skrev.

Aha, jo det är ju lite food for thought faktiskt.. Fortfarande synd i mina ögon men jag klarar mig på att roota och stoppa in adaptern och en usb sticka dock:)

Agreed, (även om en annan person citerades) lite roligt varje gång Apple gör sina uttalanden om att skärmarna är tillräckligt stora, att man inte kan se pixlarna över en viss ppi.. Och sen gör dom tvärtom.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Aha, jo det är ju lite food for thought faktiskt.. Fortfarande synd i mina ögon men jag klarar mig på att roota och stoppa in adaptern och en usb sticka dock:)

Nya Nexus 7 klarar OTG utan root De hade bara 16GB kvar så jag får nöja mig med det, klarar mig på det på telefonen. Annars är det bara trycka en USB-sticka eller SD-kort.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

INga tillverkare kommer att börja med SD-kort igen om den nu inte är dumma. Folk har vant sig och insett att de kan leva utan minneskort och om de vill ha mer lagring får de köpa en dyrare variant. Jag kommer köra på 32GB dock kommer jag roota och köra en pocketdrive rätt in!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Nice! Blir nog ett köp tills de har släppt fler alternativ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

INga tillverkare kommer att börja med SD-kort igen om den nu inte är dumma. Folk har vant sig och insett att de kan leva utan minneskort och om de vill ha mer lagring får de köpa en dyrare variant. Jag kommer köra på 32GB dock kommer jag roota och köra en pocketdrive rätt in!

Nexus Media Importer ska funka utan root

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

INga tillverkare kommer att börja med SD-kort igen om den nu inte är dumma. Folk har vant sig och insett att de kan leva utan minneskort och om de vill ha mer lagring får de köpa en dyrare variant. Jag kommer köra på 32GB dock kommer jag roota och köra en pocketdrive rätt in!

Samsung har ju plats för externa sdkort och det tackar jag dem för.

Permalänk
Medlem

När kommer den till svenska butiker?

Permalänk
Medlem

Verkar vara rätt mycket problem med döda pixlar och damm under skärmen. Hoppar nog över att importera en blir för mycket bekymmer om man får ett dåligt ex.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2380223

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

När kommer den till svenska butiker?

Det vet man inte, förmodligen runt skolstarten.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag med min nya Nexus 7. Första intrycken efter en timmes användning:

*Skärmen. Skarpaste plattan och de har äntligen lyckats med färgerna så man slipper roota och fixa själv. 1080p är najs.

*Kvalitén är riktigt bra för det låga priset. Det här är det bästa man får för ca 250$.

*Känns snabbare än min N4. Kan delvis bero på att jag inte har 4.3 på telefonen än men den här är snabb.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bjajjull:

Nu sitter jag med min nya Nexus 7. Första intrycken efter en timmes användning:

*Skärmen. Skarpaste plattan och de har äntligen lyckats med färgerna så man slipper roota och fixa själv. 1080p är najs.

*Kvalitén är riktigt bra för det låga priset. Det här är det bästa man får för ca 250$.

*Känns snabbare än min N4. Kan delvis bero på att jag inte har 4.3 på telefonen än men den här är snabb.

Batteritid? Både arbete och vilotid:)

Permalänk
Medlem

Nya finns att beställa här

Beställde precis en 32.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Batteritid? Både arbete och vilotid:)

Svårt att säga då jag inte dragit slut på batteri än samt att jag spelade Ingress i en timme. Får återkomma senare, kan garantera 5.5 timmar skärmtid under en dag med normalanvändning, men mer än så vågar jag inte skriva än.

Något jag märkt är att spel inte drar så mycket, kan bero på att processorn, som egentligen är en Snapdragon 600 som ska köras i 1.7GHz<, är nerklockad från vad den egentligen "ska" vara.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Nya finns att beställa här

Beställde precis en 32.

Synd att de inte hade en 3G-version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Synd att de inte hade en 3G-version.

Det är ju bara att dela mobilens anslutning

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Det är ju bara att dela mobilens anslutning

Tycker inte det fungerar tillräckligt bra, för dålig uppkoppling med Tele2(Jobb-mobil).
Min HTC Flyer 3G har stabilare uppkoppling och snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Svårt att säga då jag inte dragit slut på batteri än samt att jag spelade Ingress i en timme. Får återkomma senare, kan garantera 5.5 timmar skärmtid under en dag med normalanvändning, men mer än så vågar jag inte skriva än.

Något jag märkt är att spel inte drar så mycket, kan bero på att processorn, som egentligen är en Snapdragon 600 som ska köras i 1.7GHz<, är nerklockad från vad den egentligen "ska" vara.

Är väl S4 PRO som också sitter i Nexus 4 ?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

Sålde min Ipad mini igår för att köpa denna platta när den kommer till butikerna.

Hade även Ipad 3 tidigare och var ganska nöjd med den men tyckte den var lite klumpig samt vägde lite för mycket i mitt tycke så jag köpte Ipad mini istället, men den mycket dåliga upplösningen gick inte att leva med *blähhh* speciellt inte när man vant sig vid Ipad 3 upplösningen.

Nu kommer denna fina nya Nexus 7 och hoppas den kommer att bli ett bra alternativ för att bemöta mina numera krav på högupplöst skärm mindre format samt låg vikt.
Nu ska man bara lära sig Android operativsystemet.

Kikade runt lite överallt efter QI laddare (trådlös laddning) och märkte att de är väldigt dyra. Dock efter lite forskande på Ebay så hittade jag en leverantör inom EU (Tyskland) som hade till ett bra pris. Pallar inte beställa från Kina osv för att spara 50kr och sen vänta 6 veckor innan man får den.
Beställde denna som då skickas från Tyskland med rätt strömkontakt och även är det då riskfritt gällande tull och moms då det är inom EU för ca 200kr Hittade i England också men de var vita i färgen och de har fel strömkontakt.

http://viewitem.eim.ebay.se/5V-Qi-Wireless-Ladegrte-Senderanl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Är väl S4 PRO som också sitter i Nexus 4 ?

Nja, set är egentligen inte det även fast Google säger det. Chipet i Nexus 4 har Krait 200 kärnor och Nexus 7 har Krait 300. Den stora skillnaden är lägre strömförbrukning och stöd för DDR3.

Skrivet av tcntad:

Batteritid? Både arbete och vilotid:)

Som det ser ut nu borde man utan problem få ut minst 7 timmar skärmtid vid normal användning med avstängd GPS och utan synk.
Standby så drar den nästan ingenting.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Babianus:

Sålde min Ipad mini gränssnitt. Skickade själv att köpa denna platta när den kommer till butikerna.

Hade även Ipad 3 tidigare och var ganska nöjd med den men tyckte den var lite klumpig samt vägde lite för mycket i mitt tycke så jag köpte Ipad mini istället, men den mycket dåliga upplösningen gick inte att leva med *blähhh* speciellt inte när man vant sig vid Ipad 3 upplösningen.

Nu kommer denna fina nya Nexus 7 och hoppas den kommer att bli ett bra alternativ för att bemöta mina numera krav på högupplöst skärm mindre format samt låg vikt.
Nu ska man bara lära sig Android operativsystemet.

Kikade runt lite överallt efter QI laddare (trådlös laddning) och märkte att de är väldigt dyra. Dock efter lite forskande på Ebay så hittade jag en leverantör inom EU (Tyskland) som hade till ett bra pris. Pallar inte beställa från Kina osv för att spara 50kr och sen vänta 6 veckor innan man får den.
Beställde denna som då skickas från Tyskland med rätt strömkontakt och även är det då riskfritt gällande tull och moms då det är inom EU för ca 200kr Hittade i England också men de var vita i färgen och de har fel strömkontakt.

http://viewitem.eim.ebay.se/5V-Qi-Wireless-Ladegrte-Senderanl...

Tack för länken och välkommen till frihetens gränssnitt. Skickade själv iPaden åt helvete för nån månad sedan,sista Apple-varan jag hade i huset. Började gå över till android för 4 månader sedan och ångrar det inte en sekund. Hoppas du kommer trivas som jag vilket jag tror då allt är bättre här.
Ska beställa laddaren nu.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...