Köpa iPhone 5 eller vänta på 5S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Självklart, processorn behöver ju bara flytta runt ett stinkande dött OS. Vänta tills apple får tummen ur och kan leverera ett livs levande multitasking OS som Android, då får du gärna återkomma. 8D

Var inte så negativ nu! Fast det blir iaf en hel rework på OSet i nästa version såg jag. Dock vet jag faktiskt inte om det bara är visuellt eller grundligt.

Permalänk
Avstängd

iPhone 5S lär väl få iOS 7:
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Så jag skulle nog vänta in den nya modellen om den ligger nära ett släpp.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en iphone 4 nu och den känns väldigt trött men jag ska försöka hålla ut till nästa iphone. Jag är mycket nöjd att jag får uppdateringar till min telefon 3år efter inköpet. Eftersom priset inte sänks på iphone under första året så tycker jag bara att det är 'värt' och köpa inom de första månaderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som är nyfiken på Nexus 5? :);)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Theshawty:

Fel. iPhone 5 har PowerVR SGX 543MP3 och svenska Galaxy S4 har Adreno 320. I9500, dock, den S4an som inte finns i Sverige, har PowerVR SGX 544MP3, d.v.s snäppet bättre än den som sitter i iFemman.

Källor:

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_5-4910.php
http://www.gsmarena.com/samsung_i9500_galaxy_s4-5125.php
http://www.gsmarena.com/samsung_i9505_galaxy_s4-5371.php

Skrivet av mackan_93:

Okej trodde den svenska modellen hade SGX 544MP3. Dock är ju Adreno 320 sämre så det var ju inget plus direkt.

Jag kan inte se någon skillnad på SGX 544MP3 och SGX 543MP3: http://en.wikipedia.org/wiki/PowerVR

Så rättar vi oss och säger att det är den internationella modellen:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Bara jag som är nyfiken på Nexus 5? :);)

Vi är iaf två.
Blir en Nexus 7.2 först dock då iPaden åkte ut med huvudet före för nån månad sedan (genom blocket).

Stämmer det att 5s kommer att mer eller mindre ha förra årets specifikationer aningen överklockat? Mest intresserad om den stannar kvar på dual-core som jag läste nånstans.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Stämmer det att 5s kommer att mer eller mindre ha förra årets specifikationer aningen överklockat? Mest intresserad om den stannar kvar på dual-core som jag läste nånstans.

Skulle inte bli förvånad om de kör vidare med sin CPU (Swift) i dual-core och höjer frekvensen kanske.

Det som jag tycker skall bli mycket mer intressant är att se vilken GPU de väljer. Kör de vidare med PowerVR 5-serien eller tar de kanske steget upp till nästa generation, 6-serien(Rogue).

MediaTek har ett SoC planerat med nya 6-serien mot slutet av året så frågan är om Apple verkligen hunnit implementera den i A7 (eller kanske i A7X) om den skall släppas i September/Oktober. Blir hursomhelst mycket intressant att se hur Rogue presterar vem det nu än blir som först ut med den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Skulle inte bli förvånad om de kör vidare med sin CPU (Swift) i dual-core och höjer frekvensen kanske.

Det som jag tycker skall bli mycket mer intressant är att se vilken GPU de väljer. Kör de vidare med PowerVR 5-serien eller tar de kanske steget upp till nästa generation, 6-serien(Rogue).

MediaTek har ett SoC planerat med nya 6-serien mot slutet av året så frågan är om Apple verkligen hunnit implementera den i A7 (eller kanske i A7X) om den skall släppas i September/Oktober. Blir hursomhelst mycket intressant att se hur Rogue presterar vem det nu än blir som först ut med den.

Vill de vara med och tävla i toppskiktet så bör de i sämsta fall välja en SD 600 med 4 kärnor. De kommer att köra 5s i ett år framöver och redan nästa vår kommer NOKIA med WP och x4 och full HD. Alltså, mesta delen av 2014 kommer IPhone att ha budgetspecifikationer i jämförelse mot konkurrensen. Hur lättdrivet iOS än är så kommer det att se skrattretande ut i en hårdvarupanel face to face...

Batteriet måste upp också, till minst 2000 mah om den levereras med LTE.

En 4.3/5" skärm hade inte gjort ont heller med en fullhd upplösning. Inte för att den upplösningen är det senaste längre utan mera en standard i de dyraste mobilerna.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Vill de vara med och tävla i toppskiktet så bör de i sämsta fall välja en SD 600 med 4 kärnor. De kommer att köra 5s i ett år framöver och redan nästa vår kommer NOKIA med WP och x4 och full HD. Alltså, mesta delen av 2014 kommer IPhone att ha budgetspecifikationer i jämförelse mot konkurrensen. Hur lättdrivet iOS än är så kommer det att se skrattretande ut i en hårdvarupanel face to face...

Batteriet måste upp också, till minst 2000 mah om den levereras med LTE.

En 4.3/5" skärm hade inte gjort ont heller med en fullhd upplösning. Inte för att den upplösningen är det senaste längre utan mera en standard i de dyraste mobilerna.

Njae. Det tror jag inte. Många som köper iphone uppskattar storleken. Även om jag tycker den är alldeles för smal.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Så rättar vi oss och säger att det är den internationella modellen:)

Hårklyverier.

Permalänk
Medlem

Du ska alltså köpa en 5S istället för HTC ONE?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Vill de vara med och tävla i toppskiktet så bör de i sämsta fall välja en SD 600 med 4 kärnor. De kommer att köra 5s i ett år framöver och redan nästa vår kommer NOKIA med WP och x4 och full HD. Alltså, mesta delen av 2014 kommer IPhone att ha budgetspecifikationer i jämförelse mot konkurrensen. Hur lättdrivet iOS än är så kommer det att se skrattretande ut i en hårdvarupanel face to face...

Qualcomms SD 600 är mycket bra, inget snack om den saken men nuvarande Swift står sig fint än och är bara skrattretande för folk om inte är insatta i tekniken. Och vad gäller dual vs quad, så länge mjukvaran inte enkelt kan dra nytta av flera kärnor så kommer en ökad frekvens ge mer kännbar förbättring än att använda dyrbar plats på SoC för extra CPU-kärnor.

Att ha sin helt egna CPU design till sin egna mjukvara gör att de kan balansera den precis som de vill vad gäller prestanda och hur strömkrävande den skall vara. Så att de skulle byta sin egna design (som tagit flera år att ta fram) mot Qualcomms eller implementera ARMs referens design av Cortex A15 tex har jag extremt svårt att tro att de skulle göra.

Skrivet av BoToss:

Batteriet måste upp också, till minst 2000 mah om den levereras med LTE.

Beror mycket på resten av komponenterna hur stort batteri man måste ha såklart. Viktiga är ju hur pass bra batteritiden är i praktiken och inte hur stort batteriet är.

Skrivet av BoToss:

En 4.3/5" skärm hade inte gjort ont heller med en fullhd upplösning. Inte för att den upplösningen är det senaste längre utan mera en standard i de dyraste mobilerna.

En större skärm lär säkerligen hända nån gång, dock inte nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Självklart, processorn behöver ju bara flytta runt ett stinkande dött OS. Vänta tills apple får tummen ur och kan leverera ett livs levande multitasking OS som Android, då får du gärna återkomma. 8D

Ett fanboy argument, hur ofta använder man multi-tasking egentligen? 99% har ju ändå bara en sak igång i taget, då är det argument irrelevant och annars finns ju android

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Vill de vara med och tävla i toppskiktet så bör de i sämsta fall välja en SD 600 med 4 kärnor. De kommer att köra 5s i ett år framöver och redan nästa vår kommer NOKIA med WP och x4 och full HD. Alltså, mesta delen av 2014 kommer IPhone att ha budgetspecifikationer i jämförelse mot konkurrensen. Hur lättdrivet iOS än är så kommer det att se skrattretande ut i en hårdvarupanel face to face...

Batteriet måste upp också, till minst 2000 mah om den levereras med LTE.

En 4.3/5" skärm hade inte gjort ont heller med en fullhd upplösning. Inte för att den upplösningen är det senaste längre utan mera en standard i de dyraste mobilerna.

Dina önskemål visar på hur lite du förstår fördelarna med iPhone. De kommer säkerligen inte välja snapdragon när de lagt ner enorma resurser på att utveckla egen cpu in-house (något Google/Motorola också gjort nu). FullHD är en marknadsföringsgrej då du inte märker av högre upplösning än iPhone's skärm har på normalt avstånd. Dessutom, varje gång man byter upplösning på mobiler skapar det enormt jobb för utvecklare att anpassa alla appar till den nya upplösningen. Batteriet måste inte alls upp, iPhone 5 har redan LTE (som inte funkar i Sverige förutom i storstäderna), men visst - bättre batteritid är alltid trevligt! Större skärm "hade visst gjort ont" (enligt Apples filosofi iaf) då man inte når över hela skärmen med en hand (något jag personligen inte tycker är så viktigt, jag hade gärna sett en lite större skärm, typ 4,3". 5" är dock alldeles för stort - jag ser många androidanvändare som klagar på att det inte görs androidtelefoner med mindre skärm men high-end hårdvara).

För att hålla det on-topic: jag skulle vänta till iPhone 5S, man vet aldrig om det trycker in NFC (vilket verkligen skulle få igång mobila betalningar runt om i världen) eller fingertryckssensor osv.

Skrivet av BoToss:

Självklart, processorn behöver ju bara flytta runt ett stinkande dött OS. Vänta tills apple får tummen ur och kan leverera ett livs levande multitasking OS som Android, då får du gärna återkomma. 8D

Jag fasar inför den dagen vi får "full" multitasking i iOS, det finns inget behov av det (för mig iaf). Dock verkar det smart med iOS 7s nya "intelligenta" multitasking, som analyserar när du oftast använder en app och ser till att innehållet redan är laddat i den när du öppnar den.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

5" är dock alldeles för stort - jag ser många androidanvändare som klagar på att det inte görs androidtelefoner med mindre skärm men high-end hårdvara).

Det finns ju, bara att folk inte vet bättre eftersom det inte går att köpa på felgiganten. Xiaomi M2S har 4,3"-skärm och får högre poäng i benchmarks än Galaxy S4 och HTC One.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Vill de vara med och tävla i toppskiktet så bör de i sämsta fall välja en SD 600 med 4 kärnor. De kommer att köra 5s i ett år framöver och redan nästa vår kommer NOKIA med WP och x4 och full HD. Alltså, mesta delen av 2014 kommer IPhone att ha budgetspecifikationer i jämförelse mot konkurrensen. Hur lättdrivet iOS än är så kommer det att se skrattretande ut i en hårdvarupanel face to face...

Batteriet måste upp också, till minst 2000 mah om den levereras med LTE.

En 4.3/5" skärm hade inte gjort ont heller med en fullhd upplösning. Inte för att den upplösningen är det senaste längre utan mera en standard i de dyraste mobilerna.

Så länge allt flyter på perfekt så är jag nöjd. Hellre än en-kärnig 200 Mhz processor som det flyter på med än en snapdragon 800 i 2,3 ghz som det laggar med.. Dock hoppas jag självklart att hårdvaran blir så bra som möjligt i nästa iPhone.

Skulle vara trevligt med ett större batteri helt klart, håller tummarna för det.

Skulle hellre dö än att använda en mobil med 5" Skärm, och FullHD på en telefon som gör att allt flyter sämre? Nej tack. 720p blir lagom, 4,3" skärm är okej om det inte är några kanter alls utanför, får max vara 60 mm bred.

Permalänk
Inaktiv

Vänta på iPhone 5S/6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackan_93:

Så länge allt flyter på perfekt så är jag nöjd. Hellre än en-kärnig 200 Mhz processor som det flyter på med än en snapdragon 800 i 2,3 ghz som det laggar med.. Dock hoppas jag självklart att hårdvaran blir så bra som möjligt i nästa iPhone.

Skulle vara trevligt med ett större batteri helt klart, håller tummarna för det.

Skulle hellre dö än att använda en mobil med 5" Skärm, och FullHD på en telefon som gör att allt flyter sämre? Nej tack. 720p blir lagom, 4,3" skärm är okej om det inte är några kanter alls utanför, får max vara 60 mm bred.

Skulle inte klaga heller på en singelcore om den flöt perfekt men verkligheten är som bekant en annan
.
Problemet är att apple vill leka ledande och jämför sig gärna mot samsung som redan för 2 år sedan körde över apple enligt vad jag läst mig till. Apple kommer 2014 med gammal hårdvara vilket inte rimmar väl med de i ämnet insatta... Helt OK om man vill köra sitt race i en egen liga utan konkurrens men kom inte och mät dig med marknadsledande, det ser bara löjligt ut, om man nu inte är novis eller fanatiker vill säga.

Dessa fanatiker säger nu att vi som kan lite hårdvara istället inte förstår något alls och fått allt om bakfoten... Trots att vi kört iphone i 4 år och och gått över till nått så mycket bättre och billigare och friare och större mm som android verkligen är.

Jag skulle från 4s till 5 eller 5s men efter 3-4 timmar här på SC såg jag att det är helt fel väg att gå. Har ett applefritt hem nu 4 månader senare och rekomenderar alla att testa detsamma, frihet och möjlighet istället för tvång och begränsningar. Man kan än idag inte dela en bild via BT på en IPhone, fecking pathetic if you ask me...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Skulle inte klaga heller på en singelcore om den flöt perfekt men verkligheten är som bekant en annan
.
Problemet är att apple vill leka ledande och jämför sig gärna mot samsung som redan för 2 år sedan körde över apple enligt vad jag läst mig till. Apple kommer 2014 med gammal hårdvara vilket inte rimmar väl med de i ämnet insatta... Helt OK om man vill köra sitt race i en egen liga utan konkurrens men kom inte och mät dig med marknadsledande, det ser bara löjligt ut, om man nu inte är novis eller fanatiker vill säga.

Dessa fanatiker säger nu att vi som kan lite hårdvara istället inte förstår något alls och fått allt om bakfoten... Trots att vi kört iphone i 4 år och och gått över till nått så mycket bättre och billigare och friare och större mm som android verkligen är.

Jag skulle från 4s till 5 eller 5s men efter 3-4 timmar här på SC såg jag att det är helt fel väg att gå. Har ett applefritt hem nu 4 månader senare och rekomenderar alla att testa detsamma, frihet och möjlighet istället för tvång och begränsningar. Man kan än idag inte dela en bild via BT på en IPhone, fecking pathetic if you ask me...

Det är inte han som framstår som fanatiker. Inte heller har han påstått att Apple är marknadsledande vad jag kan se. Du tillskriver andra åsikter du tror dem ha. Fakta är att det flyter på bättre med dualcore på iPhone och prestandan är snarlik. Om du var lite mer insatt i hur Android var uppbyggt (android kör i en virtuell maskin (Dalvik)) vilket är orsaken till de problem JAG har med Android. Jag bytte till HTC One X när den kom från min iPhone 4S, det var samma snack då om hur bra Android var. Jag stod ut ett halvår, sen bytte jag tillbaka till iPhone 5 - bästa mobiltelefonbeslutet jag tagit. Men jag upplever inte dessa tvång och begränsningar du pratar om, gör man det så är det väl klart man ska byta. Men sluta trycka ner andra för det...

Sen kan man diskutera hur mycket "friare" man är när man säljer ut sin integritet till Google...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Det är inte han som framstår som fanatiker. Inte heller har han påstått att Apple är marknadsledande vad jag kan se. Du tillskriver andra åsikter du tror dem ha. Fakta är att det flyter på bättre med dualcore på iPhone och prestandan är snarlik. Om du var lite mer insatt i hur Android var uppbyggt (android kör i en virtuell maskin (Dalvik)) vilket är orsaken till de problem JAG har med Android. Jag bytte till HTC One X när den kom från min iPhone 4S, det var samma snack då om hur bra Android var. Jag stod ut ett halvår, sen bytte jag tillbaka till iPhone 5 - bästa mobiltelefonbeslutet jag tagit. Men jag upplever inte dessa tvång och begränsningar du pratar om, gör man det så är det väl klart man ska byta. Men sluta trycka ner andra för det...

Sen kan man diskutera hur mycket "friare" man är när man säljer ut sin integritet till Google...

Vem är "han"?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Vem är "han"?

Förlåt, jag borde specificerat "han" = han du citerade. Och förresten, sist jag kände behovet av att dela en bild via Bluetooth var nog nån gång runt 2007, dvs innan jag skaffade iPhone. Numera är det väl smartare att använda nån app som gör det via Wifi? Eller kommande Airdrop i iOS 7?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Förlåt, jag borde specificerat "han" = han du citerade. Och förresten, sist jag kände behovet av att dela en bild via Bluetooth var nog nån gång runt 2007, dvs innan jag skkommentarer generelltiPhone. Numera är det väl smartare att använda nån app som gör det via Wifi? Eller kommande Airdrop i iOS 7?

Visst är man nog äldst och kanske segast på detta forum och jag vet kanske inte hur trådstrukturen ser ut efter mina inlägg för er men jag citerade mackan_93 bara i den första meningen. Resten är mina egna tankar/kommentarer generellt.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Visst är man nog äldst och kanske segast på detta forum och jag vet kanske inte hur trådstrukturen ser ut efter mina inlägg för er men jag citerade mackan_93 bara i den första meningen. Resten är mina egna tankar/kommentarer generellt.

Jag är dubbelt byxmyndig iaf Okej jag kanske misstolkade resten som svar på hans inlägg, ber om ursäkt isf. Står dock fast vid att jag tycker att du idiotförklarar alla som aktivt väljer iOS istället för Android (jag förstår t.ex. varför man väljer Android, trots att jag föredrar iOS, och jag tycker jag är så långt ifrån s.k. "fanboy" man kan vara), något som är väldigt onödigt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Jag är dubbelt byxmyndig iaf Okej jag kanske misstolkade resten som svar på hans inlägg, ber om ursäkt isf. Står dock fast vid att jag tycker att du idiotförklarar alla som aktivt väljer iOS istället för Android (jag förstår t.ex. varför man väljer Android, trots att jag föredrar iOS, och jag tycker jag är så långt ifrån s.k. "fanboy" man kan vara), något som är väldigt onödigt.

Jag har inte kallat nån med IPhone eller liknande för idiot. Alla får köra det de önskar.

Det jag hävdar är att man inte ska mäta sig med dom stora fiskarna när man är en liten öring i en planteringsbur.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Jag har inte kallat nån med IPhone eller liknande för idiot. Alla får köra det de önskar.

Det jag hävdar är att man inte ska mäta sig med dom stora fiskarna när man är en liten öring i en planteringsbur.

Då undrar jag var du hittar siffror på prestanda där fyrkärniga snapdragon och liknande UTKLASSAR Apples Swift-arkitektur? Gärna real world tester. Märkligt isf hur man kan få Android att flyta så dåligt jämfört med iOS...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Då undrar jag var du hittar siffror på prestanda där fyrkärniga snapdragon och liknande UTKLASSAR Apples Swift-arkitektur? Gärna real world tester. Märkligt isf hur man kan få Android att flyta så dåligt jämfört med iOS...

Jag har nämnt hur IPhone kommer att se ut 2014 om de kör vidare med nuvarande hårdvara, som en liten parantes i hårdvarusammanhang...

Att en SD 600 UTKLASSAR som du uttrycker dig Apples dito tvekar jag inte en sekund på men har heller inget att hänvisa till. Kan du nämna ett benchmark som klarar båda plattformarna så kan jag nog få fram iPhonens negativa siffror.

Angående android och flyta dåligt: #13728365

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Jag har nämnt hur IPhone kommer att se ut 2014 om de kör vidare med nuvarande hårdvara, som en liten parantes i hårdvarusammanhang...

Att en SD 600 UTKLASSAR som du uttrycker dig Apples dito tvekar jag inte en sekund på men har heller inget att hänvisa till. Kan du nämna ett benchmark som klarar båda plattformarna så kan jag nog få fram iPhonens negativa siffror.

Angående android och flyta dåligt: #13728365

Okej, jag kan lova dig att det garanterat inte kommer sitta nuvarande hårdvara i nästa iPhone. Så du tvekar inte en sekund på det men har inget att hänvisa till? CPU-mässigt är det möjligt att snapdragon är något bättre, men vad jag kan se är skillnaden inte särskilt stor. I verklig upplevelse är skillnaden till nackdel för Android trots iPhones dubbla kärnor, vilket gör teoretiska siffror ganska ointressanta enligt mig. GPU-mässigt verkar iPhone 5 stå sig rätt bra?: http://www.youtube.com/watch?v=EYgvPzH_e5c&t=302

Angående Android och flyta dåligt körde jag som sagt HTC One X med alla möjliga rommar, rena AOSP och custom av alla möjliga varianter. Visst blev Jelly Bean mycket bättre, men det är inte framme vid målet än. Du kanske tycker att det flyter på tillräckligt bra, kul för dig! För andra duger det inte.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Okej, jag kan lova dig att det garanterat inte kommer sitta nuvarande hårdvara i nästa iPhone. Så du tvekar inte en sekund på det men har inget att hänvisa till? CPU-mässigt är det möjligt att snapdragon är något bättre, men vad jag kan se är skillnaden inte särskilt stor. I verklig upplevelse är skillnaden till nackdel för Android trots iPhones dubbla kärnor, vilket gör teoretiska siffror ganska ointressanta enligt mig. GPU-mässigt verkar iPhone 5 stå sig rätt bra?: http://www.youtube.com/watch?v=EYgvPzH_e5c&t=302

Angående Android och flyta dåligt körde jag som sagt HTC One X med alla möjliga rommar, rena AOSP och custom av alla möjliga varianter. Visst blev Jelly Bean mycket bättre, men det är inte framme vid målet än.

I din länk så skalar IPhone bara halva upplösningen pga sämre sådan vilket gör att den bara har hälften så mycket att göra?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

I din länk så skalar IPhone bara halva upplösningen pga sämre sådan vilket gör att den bara har hälften så mycket att göra?

Eeh, om du tittar klart på videon så kör han off-screen och de får då snarlika siffror...

Alltså... allt jag efterlyser är en liten ödmjukare attityd! Inte riktat till dig personligen utan till alla som föredrar Android. Jag är egentligen inte speciellt intresserad av vilken telefon som har bäst prestanda på pappret, allt som betyder något för mig (och borde för de flesta) är om telefonen täcker mina behov och om den är behaglig att använda.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tooobe:

Eeh, om du tittar klart på videon så kör han off-screen och de får då snarlika siffror...

Alltså... allt jag efterlyser är en liten ödmjukare attityd! Inte riktat till dig personligen utan till alla som föredrar Android. Jag är egentligen inte speciellt intresserad av vilken telefon som har bäst prestanda på pappret, allt som betyder något för mig (och borde för de flesta) är om telefonen täcker mina behov och om den är behaglig att använda.

Geekbench: iphone 1650p, HTC One 3000p.

Varför är man inte ödmjuk när man berättar sanningen för apple-ägare för?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...