Corsair 900D Deffekt lucka Hjälp

Permalänk
Medlem

Corsair 900D Deffekt lucka Hjälp

Hejsan jag fick mitt corsair obsidian 900d häromdagen packade upp det och började testa alla luckor och sådant.
När jag kom fram till den nedre luckan på den högra sidan så upptäckte jag att luckan hade en spalt på ca 1,5mm på bakre delen och på främre delen så låg den över den övre sidopanelen med ca 1,5mm vilket gör att det inte går att stänga (magneterna som håller luckan gör inte kontakt) är det någon mer som haft detta problemet som har lyckas lösa det?

Beställde från http://www.compliq.se allting fungerade bra med dem snabb respons när jag kontaktade dem. Men jag fick 2 alternativ antingen så får jag 200kr och behåller chassit eller så skickar jag tillbaka det och får pengarna för chassit (inte frakten) eller ett nytt exemplar. Problemet blev det när jag frågade vem som betalar frakten så hamnar det på mig har tittat runt lite och ett paket med måtten 75 x 37 x 80 CM och väger 23kg kostar runt 500kr att skicka som privat person. All skyddsplast är fortfarande på plats så tycker inte riktigt att det ska vara mitt problem när det var ett fel som inte kunde ses innan jag tog emot paketet.

Som sagt söker tips om hur jag kan lösa detta förutom att slipa ner kanten vill inte göra den formen av åverkan på ett nytt 3300kr chassi. eller om ni har några alternativ om hur jag ska skicka det billigare från post adress 61138 - 22643

Permalänk
Medlem

Går det inte ta det direkt med Corsair och inte med återförsäljaren?

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog att försöka med det tänkte hör här först om det när någon som varit med om liknande problem om det går att fixa

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Wolfhand:

Jag kommer nog att försöka med det tänkte hör här först om det när någon som varit med om liknande problem om det går att fixa

Kontakta Greybeard så hjälper han dig det är ju bara köra kreditkort express varianten eller om de byter direkt :)! Så fixar allt sig !

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop