Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

VM i DotA2 kommer visas på TV6!

Permalänk
Medlem

VM i DotA2 kommer visas på TV6!

http://www.tv6.se/theinternational

Äntligen så hoppar Sverige på E-Sport tåget! Kommer bli en väldigt spännade turnering med en prispott på 17 miljoner kronor

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Keeper of Traditions

VM..?

Det har redan diskuterats i den officiella Dota - tråden, tror inte det behövs en separat tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

VM..?

Det har redan diskuterats i den officiella Dota - tråden, tror inte det behövs en separat tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken tur att du endast tror det då, och inte vet

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig vetat om det om det inte gjorts en tråd om det. Blir nog svårt att se de senare matcherna, då jobbet kommer i vägen, men skitkul att E-sport får plats i traditionell TV och inte bara på nätet!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

VM..?

Det har redan diskuterats i den officiella Dota - tråden, tror inte det behövs en separat tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade inte sett det om det inte varit en egen tråd. Följer inte detaljsnacket så denna tråd är varmt välkommen

Permalänk

Kul! Det ska jag se. Tack för tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

Ganska häftigt faktiskt!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Motsols:

Jag hade inte sett det om det inte varit en egen tråd. Följer inte detaljsnacket så denna tråd är varmt välkommen

Jaha ja, och jag som trodde att alla stenhårt följde den tråden... Där ser man

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Borde ha en egen tråd också imo.
Finns många som inte är hardcore dota2 spelare eller ens dota2 spelare, allt inom e-sports som tas upp på tv borde få uppmärksamhet.

Jag har själv inte spelat dota 2 på flera månader och följer inte något om det, såg detta på facebook
TI kommer man såklart kolla på dock, fast jag inte direkt är dota2 spelare längre.
Om inte annat för 2GD studio power

Har dock en tjocktv så kommer inte kolla det på tv, däremot kommer man såklart ha det på för att stödja esport på tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Borde ha en egen tråd också imo.
Finns många som inte är hardcore dota2 spelare eller ens dota2 spelare, allt inom e-sports som tas upp på tv borde få uppmärksamhet.

Jag har själv inte spelat dota 2 på flera månader och följer inte något om det, såg detta på facebook
TI kommer man såklart kolla på dock, fast jag inte direkt är dota2 spelare längre.
Om inte annat för 2GD studio power

Har dock en tjocktv så kommer inte kolla det på tv, däremot kommer man såklart ha det på för att stödja esport på tv

De sista två dagarna på turneringen kommer att visas på TV, resten kommer att vara via stream.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

De sista två dagarna på turneringen kommer att visas på TV, resten kommer att vara via stream.

Yepp, som de brukar vara när SVT också kör.
Men som man säger "It's a start"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Jag hade aldrig vetat om det om det inte gjorts en tråd om det. Blir nog svårt att se de senare matcherna, då jobbet kommer i vägen, men skitkul att E-sport får plats i traditionell TV och inte bara på nätet!

Skrivet av Motsols:

Jag hade inte sett det om det inte varit en egen tråd. Följer inte detaljsnacket så denna tråd är varmt välkommen

Läser ni inte fragbite?!

Btw:
3 augusti – gruppspelet börjar
Matcher mellan 18:00-07:00
4 augusti
Matcher mellan 18:00-07:00
5 augusti
Matcher mellan 18:00-23:00
6 augusti
Ledig dag
7 augusti – slutspelet börjar
Matcher från 21:00 till 06-08:00
8 augusti
Matcher från 21:00 till 06-08:00
9 augusti
Matcher från 21:00 till 06-08:00
10 augusti
Matcher från 21:00 till 04-08:00
11 augusti
Matcher från 21:00 till 03-6:00

Tråkigt om de bara kör på TV två dagar, ingen jävel ser ju deras repriser mitt i natten ändå =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Läser ni inte fragbite?!

Nej sist jag var aktiv på fragbite var väll 10 år sen eller något.
Nyheter hämtar jag på gosugamers och reddit.

Permalänk
Medlem

Vet ni var man annars kan se stream, för att följa alla matcher och få bästa kvalité (har tv6 analogt).

Permalänk

Jag tycker att det är fantastiskt att Sverige börjar ta sig in i E-Sport, jag tycker detta är fantastiskt. Andra länder har kommmit mycket längre, Längst är väl Kina eller Korea, som båda sänder på TV och har mycket levande kultur runt detta.
När vi var i Frankrike i våras så kommer jag ihåg att vi (jag) kollade på LCS i Lille på TV, det var något jävligt kul tyckte jag.
Det vore mycket trevligt om Sverige gör sådana här saker vilket kommer leda till större acceptans gentemot eSport i hela Sverige

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

http://www.tv6.se/theinternational

Äntligen så hoppar Sverige på E-Sport tåget! Kommer bli en väldigt spännade turnering med en prispott på 17 miljoner kronor

Trevligt! Dock så är ju E-sport i sig ingen nyhet i tv-tablån. Starcraft 2 har ju visats live på SVT flera gånger tidigare! Alltid kul med expansion dock!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Sverige har många duktiga spelare i flera olika spel så är det ju på tiden att det kommer på tv.