SteelSeries QcK+ och Steelseries Sensei Pro Laser?

Permalänk

SteelSeries QcK+ och Steelseries Sensei Pro Laser?

Hey-o. Är det någon här som har en Steelseries QcK+ matta och en Sensei mus som skulle kunna bekräfta att dessa två fungerar bra ihop? Har hört väldigt mycket att just denna avago laser inte fungerar så bra på tyg-musmattor.

Syftar främst på dessa;

Permalänk
Medlem

Varför skulle dem inte fungera? Varför skulle Steelseries göra en mus som inte fungerar bra på deras egna musmattor?

OT : Jag har ägt Sensei mus i ett år och har testat steelseries musmattor och dem fungerar fint

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

Varför skulle dem inte fungera? Varför skulle Steelseries göra en mus som inte fungerar bra på deras egna musmattor?

OT : Jag har ägt Sensei mus i ett år och har testat steelseries musmattor och dem fungerar fint

Klart de fungerar! men tänkte mer på negative/positive accel, jittering och massa annat strunt som förekommer på icke-passande musmattor.

Permalänk
Medlem

tygmattor är dåliga match-ups till lasermöss generellt; kan inte säga något om detta exakta fallet dock min qpad 5k har vissa problem på qck dock och jag tror det är samma sensor.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av Triffid:

tygmattor är dåliga match-ups till lasermöss generellt; kan inte säga något om detta exakta fallet dock min qpad 5k har vissa problem på qck dock och jag tror det är samma sensor.

Skulle köpt en Steelseries 9HD utan tvekan, om den inte hade varit så himla liten och ful ):

Permalänk
Medlem

har en sensie, och en Qck+ grymt bra kombo som fungerat i snart ett år, det enda som slitigt sig är musen som tappar färg :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Min Fnatic-musmatta funkar bra med min Razer-Deathadder Och den är ju inte steelseries.

Permalänk
Skrivet av Fpsmannen88:

Min Fnatic-musmatta funkar bra med min Razer-Deathadder Och den är ju inte steelseries.

Har inte Deathadder och Sensei samma avago laser?

Permalänk
Medlem

Själv kör jag en Sensei Raw på en Qck+-musmatta, inga problem oavsett vilken DPI jag ställer in.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Själv kör jag en Sensei Raw på en Qck+-musmatta, inga problem oavsett vilken DPI jag ställer in.

Alright, gör ett test åt mig please.

Öppna paint, och försök dra en så rak linje du bara kan. Normalfart. (Utan att hålla in shift)

Sen postar du det här

Edit; Anledningen är för att jag vill se om det är någon slags positiv/negativ accel eller jittering.

Permalänk

Infact, alla som råkar ha en Steelseries Sensei och en QcK+ matta får gärna göra ovanstående test ^

Permalänk
Medlem

Sensei har inga jitterproblem på tygmattor, finns gott om reviews på overclock med enotus mousetest etc.
En viss extra acceleration kan komma på tyg vid snabba drag, dvs utanför den inbyggda som aldrig kan tas bort.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Sensei har inga jitterproblem på tygmattor, finns gott om reviews på overclock med enotus mousetest etc.
En viss extra acceleration kan komma på tyg vid snabba drag, dvs utanför den inbyggda som aldrig kan tas bort.

Brukar köra relativt seg sensitivity.. hur snabbt skulle jag behöva dra för att uppnå accel? Vill helst förhindra det.

Permalänk
Geeks
SweClockers

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015