Permalänk

Vilken musmatta + mus?

Först och främst hade jag tänkt mig en Steelseries Sensei Pro (Laser) och en tygmatta, denna;

(SteelSeries QcK+ Natus Vincere edition)

(SteelSeries Sensei Pro Grade Laser Mouse)

Fast jag vet inte, Sensei'n har fått många dåliga reviews samt att folk säger att Sensei ligger bland de "sämre" gamingmöss som finns.

Skulle ni kunna rekommendera en bra kombo? (Musmatta+mus)

Permalänk
Medlem

Jag gillar Sensei, funkar lite sådär på tyg bara. Jag kör 9HD mattan och det är bästa kombon jag någonsin kört.

Bästa med Sensei är att man slipper drivrutiner, gillar Logitech G9x men drivrutinerna gör mig galen.

Permalänk
Entusiast

Minns inte vad det var för fel på den musen, minns bara att jag lämnade tillbaka den dagen efter köpet

Permalänk
Medlem

Qpad 5K + Qpad Ct 1.5mm

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Du borde ta en titt på Razer Deathadder.

Permalänk
Medlem

logitech g400+qpad ct large 1.5 eller 4mm

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Landro:

Du borde ta en titt på Razer Deathadder.

Bara det att den är så rackarns dyr ):

Har du en rekommenderad (SNYGG) musmatta till?

Permalänk
Entusiast

Jag kör med Razer Deathadder och en Steelseries QcK+ och stortrivs med det

Permalänk
Medlem

Sensei Raw Rubberized tycker jag att du ska köra på! Det är den bästa musen jag haft, och då har jag också haft G400 och MX518, som också är väldigt bra möss.

Till min Sensei har jag Qck+ CS:GO Edition och det fungerar utmärkt, aldrig haft problem.

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Jag kör med Razer Deathadder och en Steelseries QcK+ och stortrivs med det

Kör du med 2013 version?

Permalänk
Medlem

En mus som passar just dig är väldigt personligt. Det kan ingen annan direkt svara på. Enbart om den är hållbar, stabil mjukvara etc.
Själv kör jag Qpad 5k + Qpad CT 4mm. Funkar fint för mig. Men jag har inte direkt prövat många möss. Musen jag nyss bytte ut var en Logitech Mx518 som jag haft i typ 8 år. Fungerade fortfarande fint och så. Men kände ba för att pröva något nytt.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk

Valfri Zowie mus & Zowie Matta,

Razer Deathadder 3.5G / 4G & Goliathus Control / Speed matta!

Permalänk

Jag föredrar -> Roccat Kone+ <- och -> Roccat Taito <-
Jag känner mig mycket bättre i spel med denna kombon.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Plutoniumxx:

Kör du med 2013 version?

Nope

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Du har redan fått två tidigare trådar om möss sammanslagna. Bara för att en musmatta nu tillkommer behöver ingen ny tråd skapas. Du var uppmanad att fortsätta denna diskussion i nämnda sammanslagna tråd. Därför har jag låst denna.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Jag har också raderat ett par onödiga inlägg. "+1" kvalificerar sig inte som ett giltigt inlägg, se forumreglerna § 1.6 .

/KimTjik