Permalänk
Skrivet av Nallepigan:

Jag köpte en tidigare variant av death adder men knapparna började strula rätt fort och scrollen slutade helt att fungera. Trevlig mus när den var ny men byggkvaliten var horribel.. Det kan ju dock vara så att jag fick ett dåligt exemplar eller att det var en dålig årgång

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken "version" var det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Vilken "version" var det?

Kommer inte ihåg.. Men det var nog 2 år sedan iaf, undra om den hette respawn eller något sådant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Är inte Deathadder konstig att hålla i? Den har ju liksom "uppvikta" musknappar.

http://www.razerzone.com/?ACT=27&fid=1&d=6924&f=razer-deathad...

Den är skön.. handen ligger bättre på 5kn dock, synd att sensorn i den inte verkar hålla samma kvalité

Permalänk
Skrivet av Sickb0t:

Den är skön.. handen ligger bättre på 5kn dock, synd att sensorn i den inte verkar hålla samma kvalité

Att sensorn i Deathaddern inte håller samma kvalité?

Permalänk
Skrivet av Zerion123:

Att sensorn i Deathaddern inte håller samma kvalité?

Tror han snackar om 5k'n.

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

Tror han snackar om 5k'n.

Haha, hoppas det, För Deathaddern är Riktigt vass och förövrigt en mus jag rekommenderar!

Permalänk
Medlem

Yes sensorn i deathadder känns mkt bätre än den i 5kn

Permalänk
Skrivet av Sickb0t:

Yes sensorn i deathadder känns mkt bätre än den i 5kn

En av dom bättre*

Avago ADNS-3090, är riktigt vass också

Permalänk

Senswi Raw är riktigt bra. Inget speciellt med den, bara en riktigt bra mus

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Senswi Raw är riktigt bra. Inget speciellt med den, bara en riktigt bra mus

Precis den jag skall köpa... Sensei RAW Rubberized.. Så du säger att den är medelmåttig?

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

Precis den jag skall köpa... Sensei RAW Rubberized.. Så du säger att den är medelmåttig?

Nejnej, det gör jag inte. Jag säger att den inte har jättemycket onödiga funktioner utan fokuserar på det viktiga.

Jag har den och är jättenöjd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Nejnej, det gör jag inte. Jag säger att den inte har jättemycket onödiga funktioner utan fokuserar på det viktiga.

Jag har den och är jättenöjd.

Släng gärna iväg en halvkort review i ett PM om du har lust, samt bilder med musen in action. (Det där lät fel, men du förstår vad jag menar.)

Permalänk
Medlem

Jag själv har en Mionix 5000 tror jag det är och den är grym!
Grymt härlig att lira med. och den är snarlik 8200.
Men Steelseries Sensei är riktigt trevlig mus också!
Så jag skulle rekommendera 8200 eller sensei

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Skrivet av Quinz:

Jag själv har en Mionix 5000 tror jag det är och den är grym!
Grymt härlig att lira med. och den är snarlik 8200.
Men Steelseries Sensei är riktigt trevlig mus också!
Så jag skulle rekommendera 8200 eller sensei

Har du kört med Sensei någon gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Har du kört med Sensei någon gång?

tänker beställa en ikväll när jag kommit hem från jobbet för min mionix 5000 börjar bli gammal :/
Men jag har testat den hos en polare och den är riktigt trevlig, han hade den som är rubberized.

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk

Steelseries Sensei Raw har fått rätt kass kritik då den inte lämpar sig med tygmattor (pga problem med sensorn adns9500). Detta gäller dock bara om du bryr dig enormt om acceleration. Jag letar själv efter en ny mus som är "ambidextrous" till tygmatta. Letandet går inte alltför bra, vill med skaffa sensei raw men det är just att den inte är optimal med tygmatta som är tråkigt.

Permalänk
Skrivet av Insomnia50:

Steelseries Sensei Raw har fått rätt kass kritik då den inte lämpar sig med tygmattor (pga problem med sensorn adns9500). Detta gäller dock bara om du bryr dig enormt om acceleration. Jag letar själv efter en ny mus som är "ambidextrous" till tygmatta. Letandet går inte alltför bra, vill med skaffa sensei raw men det är just att den inte är optimal med tygmatta som är tråkigt.

Sensei och en QcK+ matta (tyg) går mycket mycket bra ihop.

Permalänk

För att klargöra tycker jag musen verkar bra, helt klart, sen finns det alltid extremt petiga recensioner, lutar åt att jag med skaffar en sensei.

Permalänk

Funderar enormt på ANTINGEN en Deathadder 2013, eller Steelseries Sensei Pro Laser (inte RAW versionen.) eller en Logitech G400

men kan icke bestämma mig ):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Funderar enormt på ANTINGEN en Deathadder 2013, eller Steelseries Sensei Pro Laser (inte RAW versionen.) eller en Logitech G400

men kan icke bestämma mig ):

Gå på en kläm och känn-runda i närmsta varuhus. Tror inte du blir besviken på prestandan i någon av dem. Ta den som ligger bäst i handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nallepigan:

Gå på en kläm och känn-runda i närmsta varuhus. Tror inte du blir besviken på prestandan i någon av dem. Ta den som ligger bäst i handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Var på webbhallen igår. Det enda de hade i lager var Sensei Rubberized. (RAW) i sin plastförpackning. Det lilla man kunde känna var inte trevligt alls må jag säga ):

Permalänk
Proffsmobbare

Sensei Raw är schysst, men det är ingen Ikari Laser direkt, tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

150:- ?

Nja jag vet inte.. Verkar lite vääääl billigt? Är du verkligen säker på att den där är bra?

Du är ganska ny till datorspelande eller?
Den där musen har varit bäst sen den kom ut för över 10år sen..

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Du är ganska ny till datorspelande eller?
Den där musen har varit bäst sen den kom ut för över 10år sen..

Njae, är ny när det gäller datormöss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Du är ganska ny till datorspelande eller?
Den där musen har varit bäst sen den kom ut för över 10år sen..

För att klargöra, g400 kom inte ut för över 10 år sedan, så han inte tror det är en mega ultra old mus

G400 är den mest prisvärda mus som finns.
Sensorn är felfri, den har 0 acceleration som ex Sensei har, bra max perfect traction,ingen prediction, lagom lod, bra bygge och chassi med omron, bra cursor quality.

Vissa har problem med formen, ex jag. Har aldrig kunnat använda formfaktorn på denna musen utan att få kramp och har gör även att min precision blir rejält sämre pga formen.
Men väääldigt många älskar formen.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

För att klargöra, g400 kom inte ut för över 10 år sedan, så han inte tror det är en mega ultra old mus

G400 är den mest prisvärda mus som finns.
Sensorn är felfri, den har 0 acceleration som ex Sensei har, bra max perfect traction,ingen prediction, lagom lod, bra bygge och chassi med omron, bra cursor quality.

Vissa har problem med formen, ex jag. Har aldrig kunnat använda formfaktorn på denna musen utan att få kramp och har gör även att min precision blir rejält sämre pga formen.
Men väääldigt många älskar formen.

Sant, borde skrivit "originalet" xD