Dota 2, ny spelare behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Dota 2, ny spelare behöver hjälp.

Hej,

jag provade på lite Dota 2 i helgen och gillade det faktiskt.

Nu är det så att jag suger såklart. Har kört igenom tutorialen med några "heroes" men när jag spelar på riktigt (2 matcher hittills) så vet jag inte riktigt vad mina lagkamrater vill att jag ska göra.

Någon som har tips på bra nybörjarguider om "lingot" som används och kanske annat som kan vara bra att veta. jag vet att jag inte kommer att bli bra av att bara läsa men det är ju en bra början iaf.

Och just nu har jag extremt mycket dötid på jobbet så jag kan sitta och läsa lite.

Och items har jag svårt för, vilka ska man välja, det finns ju så många att välja på.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

http://www.purgegamers.com/welcome-to-dota-you-suck#.UePljNJM... Hård, men väldigt bra guide för nybörjare Har dock inte orkar läsa igenom den själv, men gav den till en kompis x)

Du kan även kolla på streams när "pros" spelar, eller på matcher, så jag lärde mig i början..

http://www.joindota.com/en/start
http://www.gosugamers.net/dota2

Lycka till!

EDIT; såg att jag länakde Dota 1 guiden, ska leta på dota 2guiden!
EDIT2; Så bytt ut länken nu!

Permalänk
Medlem

Items kör bara på rekommended till en början

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Subzero299:

Hej,

jag provade på lite Dota 2 i helgen och gillade det faktiskt.

Nu är det så att jag suger såklart. Har kört igenom tutorialen med några "heroes" men när jag spelar på riktigt (2 matcher hittills) så vet jag inte riktigt vad mina lagkamrater vill att jag ska göra.

Någon som har tips på bra nybörjarguider om "lingot" som används och kanske annat som kan vara bra att veta. jag vet att jag inte kommer att bli bra av att bara läsa men det är ju en bra början iaf.

Och just nu har jag extremt mycket dötid på jobbet så jag kan sitta och läsa lite.

Och items har jag svårt för, vilka ska man välja, det finns ju så många att välja på.

I affären finns det rekommenderat vad du bör köpa, annars är det bara att fråga lagkamraterna. Tutorials finns det määäängder av, då det är ett väldigt gammalt spel. Bara att googla runt lite.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

I affären finns det rekommenderat vad du bör köpa, annars är det bara att fråga lagkamraterna. Tutorials finns det määäängder av, då det är ett väldigt gammalt spel. Bara att googla runt lite.

OT: Next post 5 k!

Permalänk
Medlem

kjør ett par bot matcher med en hero som du kan lära dig! sen kjør du med den heroen et par matcher tils du fattar alla andre heroes och hur spelet øver lag fungerar.

førsøk hooka up folk i chatt (fek.s sverige chatten)och få igång VOIP + 5 manna lag. så dota ska spelas!

Permalänk
Medlem

joina vår guild om du vill. Vi har en del spelare härifrån SweC. Det flesta av oss är mer erfarna... men spelar gärna med noobs också ibland för att hjälpa dem. Adda meig, [O_o] Skonky, på steam om du vill vara med. lägger då till dig i guilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

joina vår guild om du vill. Vi har en del spelare härifrån SweC. Det flesta av oss är mer erfarna... men spelar gärna med noobs också ibland för att hjälpa dem. Adda meig, [O_o] Skonky, på steam om du vill vara med. lägger då till dig i guilden.

Har lagt till dig på Steam [FET] Subzero heter jag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

WooHoo

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av Skonky:

joina vår guild om du vill. Vi har en del spelare härifrån SweC. Det flesta av oss är mer erfarna... men spelar gärna med noobs också ibland för att hjälpa dem. Adda meig, [O_o] Skonky, på steam om du vill vara med. lägger då till dig i guilden.

Hej,

Joinar gärna Dota2 grupper för lite spel då och då. Har spelat ett par veckor, läst lite guider etc. RoseEater på steam.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att lära dig vilka roller som finns i spelet och vilka heroes som fyller dessa roller, på så sätt vet du vad du förväntas göra.