Permalänk

Mobilfunderingar

Det börjar bli dags för ny mobil och jag kommer att fortsätta att köra TELE2. Dom jag har funderingar på är HTC One, Samsung Note 2 och S4:an. Ytterligare ett alternativ är att vänta och se hur Note3:an blir och om HTC kommer att släppa någon ny.

Söker nu lite konkreta inputs. Säg gärna att XXX är bästa alternativet. Men glöm inte att säga varför det är bäst

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om du gillar HTC eller Samsungs UI bäst?
Jag personligen gillar Samsungs UI mycket bättre och har därför kört stenhårt på Samsung Galaxy sedan SI och har nu en S4 och är supernöjd!
Men om du, som du säger, eventuellt är sugen på en Note så tycker jag du ska vänta tills den blir utannonserad(är ganska snart har jag för mig?) och bestämma dig då helt enkelt!
Och jag tror inte HTC kommer släppa något nytt jättesnart då de ganska nyligen släppta One.

Ett annat tips är ju att åka in till t.ex. Phonehouse och känna och klämma lite. Brukar alltid hjälpa

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Precis som NisseG91 säger så är det mesta dels personliga tycken som avgör vilken mobil man vill ha. HTC One och S4 har olika aspekter så det är rekommenderat att läsa några recensioner, kanske känna på dem i en butik och sedan ta ett beslut. Vi har ett praktexemplar bara här, NisseG91 gillar S4 UI (Touchwiz) mer än Sense 5 medan det är tvärtom för mig, allt beror på vem man är. Men jag vill ju självklart rekommendera dig HTC One då jag själv älskar min, det är mer luren som styr över mig än tvärtom. Som NisseG91 också säger så lär inte HTC släppa något mer förutom HTC One Mini någon gång i augusti.

Men jag rekommenderar dig HTC One då jag upplever Sense 5 som ett väldigt användarvänligt och trevligt UI som inte alls drar lika mycket som tidigare versioner av Sense har gjort, och speciellt nu efter den senaste uppdateringen så har One blir väldigt kvick. Jag själv upplever Touchwiz som något mer tungdrivet än Sense, då jag själv har provat båda och det är inte bara jag som tycker detta.

Batteriet räcker gott och väl, vanliga dagar klarar jag mig 2-3 dagar utan att ladda och när jag håller i min One får jag samma "wow"-känsla som jag fick första gången jag höll i den pga dess otroliga byggkvalitet. Jag gillar känslan av aluminiumet och telefonen känns välkonstruerad, solid.

BoomSound är även det väldigt bra, dvs att du har två stereohögtalare i fronten istället för att behöva envisas med den där bak där ljudet blir dämpat när du håller i luren. Hörlurarna som du får mer upplever jag även som väldigt bra för att vara inkluderade hörlurar.

Lycka till med ditt val!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Tja, läs dom andra 100 trådarna om dessa funderingar så kanske du får en hum om dessa telefoner?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Jodå, jag har klämt på alla tre och läst en del recensioner. One och S4 verkar relativt lika prestandamässigt. Den stora skillnaden verkar vara byggkvalite, ljud och UI. Note har fördelen med större skärm men, inte lika bra kvalite.

Har någon prövat båda och jämfört ljudet vid telefonsamtal? (mic och högtalare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuteshark:

Jodå, jag har klämt på alla tre och läst en del recensioner. One och S4 verkar relativt lika prestandamässigt. Den stora skillnaden verkar vara byggkvalite, ljud och UI. Note har fördelen med större skärm men, inte lika bra kvalite.

Har någon prövat båda och jämfört ljudet vid telefonsamtal? (mic och högtalare)

Tror inte du märker någon större skillnad i telefonsamtal mellan telefonerna, men HTC One klarar av att spela in ljud från en konsert bättre än S4 vad jag sett/hört på YouTube.

Jag har inga som helst problem med telefonsamtal på min One.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Tack för svaren Det lutar nog mer mot en röd One eller Note 3 om den hinner dyka upp i tid. Är inte helt nöjd med ljudet i min Sensation och en del klagar på att jag hörs dåligt när jag ringer.