Permalänk
Medlem

Var köpa modeller online?

Hejsan kamrater.
Jag vill släppa fri modellbyggaren inom mig genom att börja bygga modeller igen. Tyvärr bor jag långt ifrån närmaste Modellaffär. Jag vill därför vet om det finns någon/några pålitliga svenska försäljare online som har det mesta när det kommer till modellbygge.

Tack på förhand!

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem

Vad pratar du om för modeller? Är det bilar i skala 1/24 - 1/25 så har jag lite till salu, även en hel del skrot och delar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hobbex säljer väl en del både trä- och plastmodeller, om det är det som avses. Om det är tex modellflyg det handlar om är väl mft.nu en av de handlare som är lite mer sorterade på rena byggsatser i balsa.

Permalänk
Entusiast

http://www.hobbycenter.se/

Har inte testat att köpa genom deras nätbutik men det är en institution för modellbyggare i Göteborg. Jag vet att hemsidan ser ut som skit men det är ett seriöst företag av och för nördar

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://www.hobbycenter.se/

Har inte testat att köpa genom deras nätbutik men det är en institution för modellbyggare i Göteborg. Jag vet att hemsidan ser ut som skit men det är ett seriöst företag av och för nördar

Dock är det väl mest modelljärnvägsbiten som de fortfarande håller levande. Iaf fick jag den känslan när jag var där senast. Allt som hade med modellflyg att göra och allt trä och andra "råvaror" var väldigt utplockat och de hade utförsäljning på allt smått som gångjärn, linkar, bränsletankar osv. Så det beror ju på vilken sorts modell man avser bygga.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dumbo:

Dock är det väl mest modelljärnvägsbiten som de fortfarande håller levande. Iaf fick jag den känslan när jag var där senast. Allt som hade med modellflyg att göra och allt trä och andra "råvaror" var väldigt utplockat och de hade utförsäljning på allt smått som gångjärn, linkar, bränsletankar osv. Så det beror ju på vilken sorts modell man avser bygga.

Måste erkänna att det var ett par år sedan jag var där. Har varken haft tid eller plats att bygga klart fiskebåten jag började med för massa år sedan. Finns det några bra butiker kvar i Göteborg nu då? Leksaksaffären på Frölunda torg hade ju en del kul också men den är väl också borta nu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Måste erkänna att det var ett par år sedan jag var där. Har varken haft tid eller plats att bygga klart fiskebåten jag började med för massa år sedan. Finns det några bra butiker kvar i Göteborg nu då? Leksaksaffären på Frölunda torg hade ju en del kul också men den är väl också borta nu.

Ja, den är borta. De lade först ner "modelldelen" och sen rensade de hela butiken och numera är det BR där. Tråkigt likformat med samma sortiment som alla andra butiker. :-/

Nu är jag ju modellflygare, men jag skulle säga att det, tyvärr, är ganska sparsmakat med modellbutiker i göteborgsområdet. Jag beställer nästan allt mitt från rcflight, autopartner, mft eller hobbyking. När jag köpt "något större" mängder trä har jag köpt från hobbyträ åxå och jag har köpt två byggsatser som dock inte är byggda ännu, från MBS models.

Permalänk
Medlem

http://www.1999.co.jp/eng/ är visserligen japansk men de har massor med modeller till bra priser. Bilar, militärfordon, flygplan, tåg båtar you name it.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Jag tänkte WTF när jag såg rubriken, sedan tänkte jag måste ju kolla vad folk har för tips