Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Usch.. Bromsa och blinka med varningsblinkern.

Lider med er som ligger bakis idag.. Känns ganska bra att sitta på jobbet nu. :-).

Skickades från m.sweclockers.com

Det här!

Jag pallnitar nästan för att få den bakom att sakta ner och inte va så nära, eventuellt stänga av hellyset... Det finns många idioter tyvärr.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Det här!

Jag pallnitar nästan för att få den bakom att sakta ner och inte va så nära, eventuellt stänga av hellyset... Det finns många idioter tyvärr.

Jo, i vanliga fall så hade jag nog försöka få han att stänga av det, tyvärr vet man ju inte hur nykter personen ifråga var som körde, det ju sätt mycket onyktert folk som är ute på vägarna fast dom inte ska, särskilt under midsommarhelgen Den här gången sket jag i det ifall det skulle hända något, man kan ju inte va så petig så att man blir farlig för sig själv och de andra i bilen lixom.

Permalänk
Medlem

Dagen började på sämsta möjliga sätt. Skulle åka till Östersund på träningsläger, men när man vaknar så har man blivit sjuk och kan inte åka med.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Inaktiv

Uppenbarligen i en period där min kropp gör revolt.

Ryggskott i morse.. vaaaa.. motionerar och är duktig som aldrig förr... inga bekymmer på två år, sedan PANG!

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag faktiskt känner mig lättad att mitt dysfunktionella förhållande tog slut, jag har haft underbara år med min flickvän, men jag har slutat ta hand om mig själv... Nu kan jag fokusera på att må bra och ta hand om min hund. Jag saknar henne, men jag fattar att det var det bästa beslutet jag kunde ha tagit för tillfället.

Mot bättre tider!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Jobbar dag 11 på raken o sista tre dagarna har jag jobbat kl 6-21. Ska bli underbart o sluta kl 14 idag. Bara halvdag imorn o sen en helt ledig dag! Sommarstuga o slappa!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Inne på min andra lediga dag här borta i Österbybruk och längtar att få gå till jobbet imorgon.

Suck... ensam i en husvagn med endast begränsat internet på mobilen och en påse bullar. Glömde också externa hårddisken med filmer så har inget att kolla på under mina lediga timmar!

Det enda jag kan göra är att gå, åka bil i den lilla byn eller vänta på att nästa sida jag klickar mig in på laddas klart.

Permalänk
Medlem

Armin van buuren & john dalbäck avklarad på Bråvalla inatt, perfekt.
nu blir det väl försöka sova lite mer än 4 & ½ h , segt och vara vaken 25h inkl 8h arbete, 4h körning till bråvalla & hem , festivaltimmar.

segt nu

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Armin van buuren & john dalbäck avklarad på Bråvalla inatt, perfekt.
nu blir det väl försöka sova lite mer än 4 & ½ h , segt och vara vaken 25h inkl 8h arbete, 4h körning till bråvalla & hem , festivaltimmar.

segt nu

Armin vill jag gärna se någon gång i mitt liv. Däremot verkade det som att Bråvalla var lite halvdant för övrigt.

Har ju iofs bara 1 timme (enkel väg) bilresa dit, men det får bli en annan gång.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Resten av festivalen sket vi i.
Vi åkte enbart för att se Armin, att vi såg Dalbäck var en bonus i brist på annat.
Otroligt mycket folk precis överallt, men det gick felfritt att hitta dit, parkera, knalla omkring och ta sig ut.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Resten av festivalen sket vi i.
Vi åkte enbart för att se Armin, att vi såg Dalbäck var en bonus i brist på annat.
Otroligt mycket folk precis överallt, men det gick felfritt att hitta dit, parkera, knalla omkring och ta sig ut.

Okej. Som jag trodde alltså.

Är även sugen på att åka till USA och gå på någon festival där, typ Ultra, EDC, Electric Zoo eller Coachella.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Resten av festivalen sket vi i.
Vi åkte enbart för att se Armin, att vi såg Dalbäck var en bonus i brist på annat.
Otroligt mycket folk precis överallt, men det gick felfritt att hitta dit, parkera, knalla omkring och ta sig ut.

Jaså såg någon som lipade ut i Aftonbladet att det inte fanns några parkeringar osv.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Okej. Som jag trodde alltså.

Är även sugen på att åka till USA och gå på någon festival där, typ Ultra, EDC, Electric Zoo eller Coachella.

Vi tänkte åkt till Split - kroatien nästa helg när armin kör ultra där.
Lite av en impuls, men desvärre blev det att man jobbar den helgen, annars skulle man tagit en weekend bara.

men vi ska satsa på något liknande nästa år, lite av en "engång i livet upplevelse" faktiskt enligt dom som varit på dom större spelningarna.

Skrivet av Ninotramp:

Jaså såg någon som lipade ut i Aftonbladet att det inte fanns några parkeringar osv.

mm,torsdag ska det har varit redigt kaos pga buss-strejk osv.
hon som tog emot våran biljett nämde att dom fått expandera oerhört mycket pga fylla ut.
men när vi kom inga som helst problem, stora åkrar omgjorde till parkeringar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Livet går verkligen skitbra nu, cyklade hem från krogen inatt och då knuffar nån mig från sidan så jag faller, fixar en hjärnskakning, ett brutet finger och slog bort en köttbit från benet så du kan se knäskålen... På det så upptäcker dom på sjukhuset att jag har en ojämn hjärtrytm som vi måste följa upp (eventuellt hjärtfel).... Juste, glömde jag säga att min nya Nokia Lumia 920 gick sönder på köpet?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Livet går verkligen skitbra nu, cyklade hem från krogen inatt och då knuffar nån mig från sidan så jag faller, fixar en hjärnskakning, ett brutet finger och slog bort en köttbit från benet så du kan se knäskålen... På det så upptäcker dom på sjukhuset att jag har en ojämn hjärtrytm som vi måste följa upp (eventuellt hjärtfel).... Juste, glömde jag säga att min nya Nokia Lumia 920 gick sönder på köpet?

Det är det jag alltid har sagt. Man ska aldrig, aldrig cykla på fyllan. Det går aldrig väl. Dödsdömt från första början.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Riktigt trött på storföretag som skiter fullständigt i oss enskilda näringsidkare: Jag har varit i kontakt med säkert tio stockholmsbaserade hostingföretag för prisförslag på två virtuella servrar, men ingen säljare verkar vara intresserad av mina pengar...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Det är det jag alltid har sagt. Man ska aldrig, aldrig cykla på fyllan. Det går aldrig väl. Dödsdömt från första början.

jag hade nog ramlat även om jag va nykter då jag inte var helt beredd på att bli knuffad från sidan.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Jävligt sur på försäkringskassan. Har varit sjukskriven ett par månader och har inte fått ett enda öre. Utifrån vad de säger och vad jag kan se så har mitt läkarintyg blivit mottaget, en handläggare har kollat på det (på något vis?) men att det ligger i kö för scanning och innan dess kan de inte göra något. Det har nu legat i kö i 30 dagar och det enda de säger är att jag ska höra av mig om två dagar... för någon vecka sedan blev jag uppringd och informerad om att en handläggare bevakade mitt ämne och skulle höra av sig så fort det hänt något. Denna person har antingen gått på semester eller, försöker inte följa upp problemet.

Känns så surt att ha fått ett nytt jobb, med sjysst lön och ha små utgifter, men att ändå nu i sommar behöva leva på pengar lånade från släkt. Då vill man inte riktigt belasta deras ekonomi med nöjesresor eller en ny fin kolfibercykel man annars inte hade haft några problem alls med att bekosta själv.

Jaja, det löser sig. Behövde bara skriva av mig. Funderar på att hänga någon på HR-avdelningen dock!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

puh.. Har precis kommit hem efter en dejt med en riktigt trevlig och söt tjej Sanningen är faktiskt att vi var ihop i 3:an, ja ni vet, precis som det brukar vara när man var liten Vi har nu upptagit kontakten efter nästan 10 år Vilket känns helt overkligt Att känna en person fast veta att man ändå inte känner personen eftersom man varken pratat eller träffats på 10 år Känns jättekul verkligen Hoppas på att få lära känna denna tjej ordentligt en andra gång

Kändes skönt att få skriva av sig lite. Har gått och haft ångest och varit nervös i flera dagar. Japp...Sån är jag Första dejten satt vi på en uteservering och fikade Som tur är slapp vi pinsamma tystnader eftersom hon är en mycket god talare, och jag mest lyssnar och ställer lite frågor Har ni något tips på vad man kan hitta på nästa gång? Behöver absolut inte vara något som för oss närmre "sexuellt" sett, utan bara något som gör att vi kan lära känna varandra mer

EDIT: vet att mitt inlägg kanske inte hör riktigt till trådens ämne, men jag ville som sagt skriva av mig lite

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

jävla skit avgasrör på moped!
brände benet på den idag så man har en stor brännblåsa som håller på att formas....
någon som har tips på hur man ska göra för att motverka det?
har inga grejor som pp salva.

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Skrivet av zZerf:

jävla skit avgasrör på moped!
brände benet på den idag så man har en stor brännblåsa som håller på att formas....
någon som har tips på hur man ska göra för att motverka det?
har inga grejor som pp salva.

Is eller kallt vatten.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

puh.. Har precis kommit hem efter en dejt med en riktigt trevlig och söt tjej Sanningen är faktiskt att vi var ihop i 3:an, ja ni vet, precis som det brukar vara när man var liten Vi har nu upptagit kontakten efter nästan 10 år Vilket känns helt overkligt Att känna en person fast veta att man ändå inte känner personen eftersom man varken pratat eller träffats på 10 år Känns jättekul verkligen Hoppas på att få lära känna denna tjej ordentligt en andra gång

Kändes skönt att få skriva av sig lite. Har gått och haft ångest och varit nervös i flera dagar. Japp...Sån är jag Första dejten satt vi på en uteservering och fikade Som tur är slapp vi pinsamma tystnader eftersom hon är en mycket god talare, och jag mest lyssnar och ställer lite frågor Har ni något tips på vad man kan hitta på nästa gång? Behöver absolut inte vara något som för oss närmre "sexuellt" sett, utan bara något som gör att vi kan lära känna varandra mer

EDIT: vet att mitt inlägg kanske inte hör riktigt till trådens ämne, men jag ville som sagt skriva av mig lite

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 TRETTON smileys. Känns som att du gillar henne iallafall

Permalänk
Medlem

Bevakad begravning idag, jobbigt trots att man ej känner någon eller dyligt.
Bröt ihop själv där :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Bevakad begravning idag, jobbigt trots att man ej känner någon eller dyligt.
Bröt ihop själv där :S

Illa. Är det på ett fängelse du jobbar eller hur var det?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Jag måste skriva av mig lite, gjorde något som jag inte riktigt känner mig bekväm med i fredags. var ute på krogen med några polare och senare på kvällen dansade jag med någon random tjej jag träffat där, och sen så hånglade vi lite. Men jag menade ju inget seriöst med det hela jag bara "went with the flow" så efter vi hånglat och dansat så sa jag bara "tack för dansen" och gled iväg till mina polare. grejen är att jag är rädd att tjejen kanske blev ledsen/sårad eller nåt. Att hångla med någon random på krogen är igentligen emot mina principer vet inte varför jag gjorde så det bara blev typ :/

Visa signatur

Fractal Design R3 - Asus P6T SE - Intel I7 930 - Corsair Vengeance 8GB - Gigabyte GTX 460 - Noctua U9B S2 - Corsair GS800 - Intel 320 SSD

Permalänk
Skrivet av Wixner:

Riktigt trött på storföretag som skiter fullständigt i oss enskilda näringsidkare: Jag har varit i kontakt med säkert tio stockholmsbaserade hostingföretag för prisförslag på två virtuella servrar, men ingen säljare verkar vara intresserad av mina pengar...

Om du inte har behov av extremt bra ping så är amazons vpn riktigt smidigt och on-demand tjänsterna gör att man faktiskt kan stänga av servrar när de inte behövs så blir det billigare.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Trött, men så förbaskat varmt så det kommer inte gå att somna på ett tag ändå. Man borde aktivera sig mer på dagarna

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Om du inte har behov av extremt bra ping så är amazons vpn riktigt smidigt och on-demand tjänsterna gör att man faktiskt kan stänga av servrar när de inte behövs så blir det billigare.

Jag har kollat på Amazon och Azure (inte så mycket på just Azure ännu) men jag behöver bra responstid och 24/7-drift och då blir det billigare med en dedikerad lösning lokalt än globalt - om nu någon är intresserad av mina pengar

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Två datorer (server och router) och modemet utslagna av åskan... Det blixtra till utan förvarning. Bara att hoppas att hårddiskarna och några andra komponemter klarat sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fyfan, idag är verkligen min dag!

Börjar dagen med att se att jag är antagen till KTH till hösten. Var osäker på om jag skulle komma in men tydligen så gjorde jag det. En rejäl självförtroende boost! Senare under dagen far man iväg till gymmet och kör ett riktigt grymt benpass och visar på rejäl styrka som jag inte haft sen i vintras. Kommer hem och kollar mailen och ser då att jag blivit antagen till Global Active Programme, vilket innebär att kommande läsår kommer jag fara jorden runt men en liten grupp människor och besöka partnerskolor och träffa en massa gamla och nya vänner. Fyfan vad jag är glad!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare