Köpa 2 st GTX 760 i SLI eller 1 st riktigt kraftfullt kort?

Permalänk
Medlem

Det jag inte riktigt förstår är om 2 st GTX 760 inte har mer minnesbuss ihop än ett GTX 780? Så att man tar igen den avsaknaden man har på ett kort när man har 2. Eller nyttjas inte det av SLI?

Visa signatur

R5 Black // Intel i5-6600K // Aorus GTX 1080TI // Audio-Technica ATH-M50X + Modmic // AOC 35" AGON G-Sync
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking." -Patton

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeTTiC:

Det jag inte riktigt förstår är om 2 st GTX 760 inte har mer minnesbuss ihop än ett GTX 780? Så att man tar igen den avsaknaden man har på ett kort när man har 2. Eller nyttjas inte det av SLI?

När man använder grafikkort i SLI/crossfire och korten har 2GB styck. 2+2=4GB tänker man då men SLI eller crossfire fungerar inte riktigt så.

Har man 1, 2, 3 eller 4 kort så kan ändå inte mer minne utnyttjas än om man hade haft ett kort. Då det ännu inte finns någon teknik där man kan fördela minnes användningen över flera kort.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

När man använder grafikkort i SLI/crossfire och korten har 2GB styck. 2+2=4GB tänker man då men SLI eller crossfire fungerar inte riktigt så.

Har man 1, 2, 3 eller 4 kort så kan ändå inte mer minne utnyttjas än om man hade haft ett kort. Då det ännu inte finns någon teknik där man kan fördela minnes användningen över flera kort.

Tack för ett utmärkt svar!

Visa signatur

R5 Black // Intel i5-6600K // Aorus GTX 1080TI // Audio-Technica ATH-M50X + Modmic // AOC 35" AGON G-Sync
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking." -Patton

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeTTiC:

Tack för ett utmärkt svar!

En sak till. Ju större minnesbuss man har på ett grafikkort. Ju mer minne kan man använda. Det spelar ingen roll om man monterar 10GB minne på ett grafikkort. Minnesbussen sätter gränsen för hur mycket data den kan släppa förbi och dom finns i olika utföranden och storlekar.

GK104 heter grafikprocessorn i GTX660-670-680-760-770. Den är känd för att ha en ganska "trång" minnesbuss då den "bara" kan hantera 2.3-2.5GB minne. Även om det finns kort med 4GB i den serien så kan ändå inte processorn utnyttja allt.
Försök se minnesbussen som en slang eller kabel. Ju tjockare slang ju mer vatten kan passera. Ett sätt att trycka mer vatten genom den trånga slangen är att öka trycket med en större pump.

Samma sak med minnesbussen. Monterar man snabbare minnen så får man samma effekt. Nvidia gjorde det med GTX 700serien. 680 har samma mängd minne som 770 men nvidia har använt snabbare minnen i 770 så den får då mer bandbredd och kan flytta mer data även om dom har samma minnes mängd.

Bandbredd brukar man mäta i Memory Bandwidth (GB/sec)

GTX680 har lika mycket minne som 770,samma gpu osv, exakt samma minnesbuss MEN en sak skiljer korten åt och det är att det sitter snabbare minne på 770 som jag sa tidigare. Det betyder att den kan flytta mer data per sekund, tex Texturerna i ett dataspel.

GTX 680 192.2GB/sec
GTX 770 224.3GB/sec

Specs för 770.
http://www.geforce.co.uk/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-77...

Hoppas det här har lärt dig förstå hur ett grafikkorts minne fungerar! Äre nå mer så fråga på, Ska försöka formulera mig så bra jag kan. Var inte bäst i svenska klassen direkt ^^

_____________________________________________________________________________________________

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Ytterligare en liten fundering.
Sitter på följande moderkort, finns det nån begränsning inom användning av SLI med detta kort?
Ser att det står dubbelt läge x8, delar 2 kort på ett PCI-E x16 slot samt ett PCI-E x1?
Står i specifikationer att det klarar SLI/CFX.

ASUS Z87-A, Socket-1150: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781700#extra

Kortplats(er)

1 x CPU
4 x DIMM 240-stift
2 x PCIe 3.0 x16 ( dubbelt x8-läge, enkelt kort: x16-läge )
1 x PCIe 2.0 x16 ( x2-läge )
2 x PCIe 2.0 x1
2 x PCI

Medföljande kablar

1 x SLI-brygga
2 x Seriell ATA-kabel

Tack på förhand!

-LeTTiC

Visa signatur

R5 Black // Intel i5-6600K // Aorus GTX 1080TI // Audio-Technica ATH-M50X + Modmic // AOC 35" AGON G-Sync
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking." -Patton

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeTTiC:

Ytterligare en liten fundering.
Sitter på följande moderkort, finns det nån begränsning inom användning av SLI med detta kort?
Ser att det står dubbelt läge x8, delar 2 kort på ett PCI-E x16 slot samt ett PCI-E x1?
Står i specifikationer att det klarar SLI/CFX.

ASUS Z87-A, Socket-1150: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781700#extra

Kortplats(er)

1 x CPU
4 x DIMM 240-stift
2 x PCIe 3.0 x16 ( dubbelt x8-läge, enkelt kort: x16-läge )
1 x PCIe 2.0 x16 ( x2-läge )
2 x PCIe 2.0 x1
2 x PCI

Medföljande kablar

1 x SLI-brygga
2 x Seriell ATA-kabel

Tack på förhand!

-LeTTiC

Om du kör SLI går varje slot ned i x8 helt enkelt. Det påverkar inte så mycket, men vill man få ut allt från grafikkorten i SLI köper man ett annat mobo.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

760 SLI låter som en utmärkt ide. Det kommer rulla utav bara fanders, 1080p kommer dem driva som bara den, kommer spruta frames fortare än bamse kan dricka dunderhonung. Du kommer nog utan problem kunne uppgradera skärmen till 1440 utan att börja grina - Du kanske inte kan köra med full AA i alla titlar, men det är som sig bör.

Det där med minne är mest blaj - Visst, spel X använder 1800mb - men det är ju "dåligt", det borde använda 2100mb - Minne är till för att användas, och det görs det, bara för att spelet använder mer minne betyder inte att man behöver det.

Vissa former av AA (SSAA t.ex.) använder osedvanligt mycket minne då det skalar upp spelet till dubbel upplösning - Går minnet i botten kör man utan den typen av AA helt enkelt.

Ingenting är någonsin framtidssäkert, om inte minnesbussen stöder mer minne är det bara slöseri med pengar - Kortet kommer enbart i yttersta undantagsfall kunna prestera bättre - Det finns uppsjöar av testar av kort med extra minne, det är alltid massor av pengar i sjön.

Permalänk
Medlem

Tack för att hjälp jag fått i tråden!

Beställde ett MSI GeForce GTX 760 Gaming OC 2GB (N760 TF 2GD5/OC) från Webhallen.se , och beställer ett likadant när dom får mer i lager.
Återkommer med hur just mitt system presterar med den senaste månadens investeringar.

Återigen, track!

Visa signatur

R5 Black // Intel i5-6600K // Aorus GTX 1080TI // Audio-Technica ATH-M50X + Modmic // AOC 35" AGON G-Sync
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking." -Patton

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört i ca en vecka med ETT st MSI GeForce GTX 760 Gaming OC 2GB (N760 TF 2GD5/OC). Kan jag konstatera att jag redan nu märker stora skillnader mellan det och mitt tidigare Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX (inköpt 2011-10-27 för 1600:-)
Hela mitt system är oklockat tillsvidare. Behöver bättre kylning innan jag ger mig på det.

-I BF3 ligger jag mellan 80-160 i fps på en mix av Very High och Ultra (Ultra texturer men minskat AA.) GPU ligger på ca 70-75 grader när chassits fläktkontroll står på 3 av 3, vid läge 2 går den upp till 80 grader. Skall dock sätta in maxfps 60.

-I Bioshock Infinite ligger jag på 60 stabilt på Ultra-settings.

Kort nr 2 införskaffas inom kort.

Visa signatur

R5 Black // Intel i5-6600K // Aorus GTX 1080TI // Audio-Technica ATH-M50X + Modmic // AOC 35" AGON G-Sync
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking." -Patton

Permalänk
Medlem

Jag upplever lite små hack och fps drop under 60 oavsätt medium/high/ultra/auto inställningar med 670sli i BF3 då å då, å inge alls med endast 1gpu, kanske beror på bryggan va vet jag.
Själv så hade jag köpt 780 utan tvekan.

Permalänk
Skrivet av LeTTiC:

Efter att ha kört i ca en vecka med ETT st MSI GeForce GTX 760 Gaming OC 2GB (N760 TF 2GD5/OC). Kan jag konstatera att jag redan nu märker stora skillnader mellan det och mitt tidigare Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX (inköpt 2011-10-27 för 1600:-)
Hela mitt system är oklockat tillsvidare. Behöver bättre kylning innan jag ger mig på det.

-I BF3 ligger jag mellan 80-160 i fps på en mix av Very High och Ultra (Ultra texturer men minskat AA.) GPU ligger på ca 70-75 grader när chassits fläktkontroll står på 3 av 3, vid läge 2 går den upp till 80 grader. Skall dock sätta in maxfps 60.

-I Bioshock Infinite ligger jag på 60 stabilt på Ultra-settings.

Kort nr 2 införskaffas inom kort.

Oj! Det där va bättre än jag hade tänkt mig att att 760 skulle prestera i bf3! Tack för update, kul o veta och även kul o höra att det rullar på bra för dig!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

En sak till. Ju större minnesbuss man har på ett grafikkort. Ju mer minne kan man använda. Det spelar ingen roll om man monterar 10GB minne på ett grafikkort. Minnesbussen sätter gränsen för hur mycket data den kan släppa förbi och dom finns i olika utföranden och storlekar.

GK104 heter grafikprocessorn i GTX660-670-680-760-770. Den är känd för att ha en ganska "trång" minnesbuss då den "bara" kan hantera 2.3-2.5GB minne. Även om det finns kort med 4GB i den serien så kan ändå inte processorn utnyttja allt.
Försök se minnesbussen som en slang eller kabel. Ju tjockare slang ju mer vatten kan passera. Ett sätt att trycka mer vatten genom den trånga slangen är att öka trycket med en större pump.

Samma sak med minnesbussen. Monterar man snabbare minnen så får man samma effekt. Nvidia gjorde det med GTX 700serien. 680 har samma mängd minne som 770 men nvidia har använt snabbare minnen i 770 så den får då mer bandbredd och kan flytta mer data även om dom har samma minnes mängd.

Bandbredd brukar man mäta i Memory Bandwidth (GB/sec)

GTX680 har lika mycket minne som 770,samma gpu osv, exakt samma minnesbuss MEN en sak skiljer korten åt och det är att det sitter snabbare minne på 770 som jag sa tidigare. Det betyder att den kan flytta mer data per sekund, tex Texturerna i ett dataspel.

GTX 680 192.2GB/sec
GTX 770 224.3GB/sec

Specs för 770.
http://www.geforce.co.uk/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-77...

Hoppas det här har lärt dig förstå hur ett grafikkorts minne fungerar! Äre nå mer så fråga på, Ska försöka formulera mig så bra jag kan. Var inte bäst i svenska klassen direkt ^^

_____________________________________________________________________________________________

SJUKT bra skrivet fan va skönt se folk som kan förklara som dig med slangen osv
själv står jag funderar på om jag ska köpa 2st 780 och kanske ett tredje senare men tror fan ej det får plats då jag har ett ljudkort i datorn oxå.

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

japp 2 SLI är bättre än 780 och titan. mer värt att ha 2 760 än ett 780.

Så två SLI 760 är bättre än ett Titan? O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Så två SLI 760 är bättre än ett Titan? O_o

yepp

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vad gör du med spel som krånglar eller inte stödjer sli.. Då har man halva prestandan.. Inte lika kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Går inte att förneka att det är mer prisvärt att köra 760 SLI än att skaffa ett 780 t ex. Out of the box så att säga så får man eventuellt lida med att spel saknar eller har dåliga optimeringar för SLI, men eftersom det börjar bli så pass vanligt att folk kör SLI idag så brukar eventuella problem rättas till ganska snart ifrån både nvidia och spelutvecklarna.

Enda jag läst är att många rekommenderar att man kör med referenskylaren när man stoppar in fler kort eftersom de andra kylarna vispar runt luften, något du inte valt att göra?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kör på ett starkt kort så kan du köra sli senare och få ut mer prestanda. Kör du sli nu kommer du inte kunna få ut mer senare.

Permalänk
Medlem

Absolut, men då antalet spel som behöver/inte stöder SLI är försvinnande litet är det inte riktigt ett hållbart argument tycker jag.

Jag kan bara komma på ett enda, och det är Planetside 2. (Av alla spel jag har spelat i modern tid)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

GK104 heter grafikprocessorn i GTX660-670-680-760-770. Den är känd för att ha en ganska "trång" minnesbuss då den "bara" kan hantera 2.3-2.5GB minne. Även om det finns kort med 4GB i den serien så kan ändå inte processorn utnyttja allt.

...

GTX 680 192.2GB/sec
GTX 770 224.3GB/sec

Säger du inte emot dig själv nu?

Om 680 bara kan nyttja 2.4GB VRAM pga endast 192.2GB/sec minnesbuss så borde väl 770 tack varje 224.3GB/sec kunna nyttja ca 2.8GB VRAM? (antaget att begränsningen är linjär med bussen).

Skrivet av Ernesto:

Jag kan bara komma på ett enda, och det är Planetside 2. (Av alla spel jag har spelat i modern tid)

Company of Heroes 2 saknar SLI support och kommer troligtvis inte få det heller.

Starcraft 2 och Diablo 3 hade åtminstånde inte det vid Release om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att sli är vettigt om man tex har ett topp kort och vill ha mer prestanda.. Tex 7970/780/titan..

Men inte att köpa 2st budget kort från början.. Makes no sense.. Då skjuter man sig i foten från början lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

(Diablo3 och SC2 behöver inte SLI) Company of heroes vet jag inget om!

(SC2 körs utmärkt "utan" grafikkort kan jag också berätta!)

Skrivet av palusa:

Kan hålla med om att sli är vettigt om man tex har ett topp kort och vill ha mer prestanda.. Tex 7970/780/titan..

Men inte att köpa 2st budget kort från början.. Makes no sense.. Då skjuter man sig i foten från början lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker helt tvärt om - Bäst att köpa "best bang for the buck"-kort och sen dubbla dem.

Exempel: Mina förra kort var 2 stycken 6870, de hade bättre prestanda än bästa (singel) kortet som fanns att köpa då och jag pröjsade 1200 kronor styck för dem, så 2400 spänn och det gav mer FPS än vad dyraste korten för 5000 gav - Sen är det dubbelt så tufft med två kort som med ett kort. Bara så att du vet. Så det så.

Permalänk
Medlem

Vi kan dra slutsatsen att, vissa spel stödjer inte/inte riktigt optimerat för SLI/CF. Då är ett starkare kort bättre, ett kort med högre minnesbredd och minne är bättre vid högre upplösningar.

Men vid 1080p så är SLI bättre med SLI stöd ofc. Nu slipper vi denna diskussion som har pågått i ungefär 5000 trådar.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Näää, vid 1080p behöver man inte SLI menar du väl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Company of Heroes 2 saknar SLI support och kommer troligtvis inte få det heller.

Vet inte om det är min CPU som flaskar, men laggar ganska bra på maxinställningar för mig när jag testade det med mitt 780.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Hade jag uppgraderat grafikkortet idag skulle jag köpa 1x kraftfullt kort. Sen när jag behöver mer prestanda köper man ett till begagnat tex. Jag har endast kört cfx. Med 4850, 4890 och nu 6950. Inte haft några problem. Men de blir varmare helt klart. Mina 6950 presterar tillräckligt bra ännu. Så jag inväntar AMD 9000 serien eller Nvidia 800 serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Vad skulle ni rekommendera för 1440p gaming? Värt att notera är att min skärm kan klockas upp till 120 hz, så ju mer FPS desto bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

inte så länge du håller dig till 1080p.
Och ja jag har lång erfarenhet av SLI, kör på 2x 680 nu och innan dess hade jag 2x 480, enda som kan vara värt att tänka på är att två gpuer alstrar en del värme.
Har aldrig haft några problem som har varit relaterat till SLI eller liknande.

+1 Här med. Den ända anledningen för större vram är när du kör Nvidia surround. Jag kör på surround med upplösning 6080x1080(kantutjämning). Med dom här upplösningarna i spel så krävs det mycket vram. Har kört sli och surround sedan GTX 470. Angående ms om du skulle stötta på det ändå så finns det en lätt åtgärd för detta beroende på vilket oc verktyg du kör. Kör du med EVGA som jag gör så får du ladda ned precision x och där kan man klocka korten. Kommer inte ihåg hur msi afterburner ser ut, var längesedan jag använde det. I alla fall så i detta verktyget kan man synka korten när man klockar dom eller klocka ett och ett. Här har jag klockat ett kort(nr 2) högre än det andra och på detta sättet kommer dom aldrig att arbeta med samma frame samtidigt.

/Bearbot

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Näää, vid 1080p behöver man inte SLI menar du väl!

Beror på vilket kort man har/köper och hur de spel man kör beter sig.

/Bearbot.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Vad skulle ni rekommendera för 1440p gaming? Värt att notera är att min skärm kan klockas upp till 120 hz, så ju mer FPS desto bättre!

780, eftersom dess 3GB + breda minnesbredd klarar upplösningen bra. Samt så klarar det ju spel på hög upplösning!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av palusa:

Vad gör du med spel som krånglar eller inte stödjer sli.. Då har man halva prestandan.. Inte lika kul

Skickades från m.sweclockers.com

Måste bara fråga, (eftersom jag själv inte haft någon form av grafikkortskombination sedan, ja, jag vet inte, måste varit något med ett par Voodoo2 för ganska längesedan) men är det verkligen så många spel idag som inte stödjer SLI?

Visa signatur

NES.