Cube world! Någon som är sugen att lira?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

varför skulle man vilja göra det? låter som en dålig affär.

För att deras server har blivit seriöst överbelastad. De klarar inte hantera volymen av alla spelare som vill köpa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Hmm, kan registrera ett konto. Men aktiveringsmailet kommer inte...

För Picroma har lärt sig av EA och Blizzard och släpper inte in alla på en gång utan i vågor. För vi alla vet vilket otroligt strul det var i flera dagar efter release av en stor titel.
Picroma förväntade nog inte sig att spelet skulle bli så oerhört populärt så snabbt så det här var nog den bästa lösningen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

har fått mailet nu nåhon som vill lira? jag skall köra lizard range med något coolt pet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

För Picroma har lärt sig av EA och Blizzard och släpper inte in alla på en gång utan i vågor. För vi alla vet vilket otroligt strul det var i flera dagar efter release av en stor titel.
Picroma förväntade nog inte sig att spelet skulle bli så oerhört populärt så snabbt så det här var nog den bästa lösningen.

Och en väldigt sympatisk lösning. Istället för att göra som de större aktörerna och påstå att deras serverar klarar av allt...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hur får man spelet efter man har registrerat sig?

Permalänk
Medlem

Har bara spelat 10-15 minuter men förstår inte hur jag craftar något. Kan inte hugga träd.
hur gör jag en eld? Skriv gärna mer nybörjarinfo för spelet är inte intuitivt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Hur får man spelet efter man har registrerat sig?

https://picroma.com/buycubeworld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Har bara spelat 10-15 minuter men förstår inte hur jag craftar något. Kan inte hugga träd.
hur gör jag en eld? Skriv gärna mer nybörjarinfo för spelet är inte intuitivt

Skickades från m.sweclockers.com

Är själv väldigt ny men jag lyckades få vet genom att "döda" en buske som det stod "Bush" på. Då droppade det wooden log som sedan går att göra om till cubes. Eld vet jag inte hur man gör. Jag kikar en del på denna killen som lär mig en del http://www.youtube.com/watch?v=Gyn79PRoBo0

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Jag har min server uppe på "nimefract.net" som IP. Jag är en lvl 3 rogue, joina gärna om du är runt samma level.

Permalänk
Medlem

Skitkul spel!
Att det är svårt är bara ett +.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Jag lirar gärna med någon. Är Lv 10 Rouge ninja

Permalänk
Medlem

Ja vill köpa spelet men shoppen verkar ju aldrig komma upp!!! När var den senast uppe?

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Efter att ha vart en flitig Minecraft lirare till detta.. Nej, jag bytte tillbaka till Minecraft direkt kan jag lova.
15 euro åt spillo.

Problemet ligger nog i att du förväntade dig minecraft, det är samma grafik det emellan spelen men det är ungefär så stor likhet dom har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daquis:

Ja vill köpa spelet men shoppen verkar ju aldrig komma upp!!! När var den senast uppe?

Jag hade tur & köpte spelet igår vid 15 tiden tror jag. Bara kämpa på

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Daquis:

Ja vill köpa spelet men shoppen verkar ju aldrig komma upp!!! När var den senast uppe?

Jag registrerade mig och köpte det för en timme sen...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fick denna länk ifrån en polare.
Den refreshar varje 30 sek & säger till när sidan är uppe. Bara att ha fliken minimerad

http://direct.cyberkitsune.net/canibuycubeworld/

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Sjukt kul spel, saknar bara ett gäng kamrater att lira med, dra mer än gärna ett PM till mig
Level 11 Ranger här, kan fixa mumble server , skulle vara läckert ifall någon kunde skicka upp en cube world server med

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem

Är det inte väldigt enkelt att fuska till sig full inventory osv med local servers?
Har sett streams där vissa skriver (LEGIT!) så det känns ju redan som fusk är överallt?
Trist om man joinar public servers och folk springer runt med allt genom fusk.

Permalänk

Anledningen till att de stänger ner regristeringssidan o.s.v då och då, är för att de blivit utsatta för DDoS attacker!

Källa: Spelets utvecklare https://twitter.com/wol_lay

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Medlem

som jag förstått de så kräver gear en viss level, så du kan inte dra på dig level 36 gear ifall du själv är level 1.
men nog är de märkligt att folk alltid ska hitta vägar att förstöra.

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem

Någon som har någon koll på om spelet är krävande? Kommer nämligen var tvungen att sitta på laptopen under större delen utav sommaren (i:5a och 540m). Tack för svar!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Någon som har någon koll på om spelet är krävande?

Minimum System Requirements (tentative)

* Windows XP SP2
* Intel® Core 2 Duo 2.0 GHz, Core i3 OR AMD Athlon 64 X2
* NVIDIA® GeForce® 7800, ATI X1800, Intel HD 3000 (256 MB of video RAM and shader model 3.0)
* 2 GB RAM
* Internet Connection (for updates and online multiplayer)

källa: https://picroma.com/cubeworld

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem
Skrivet av AssassinM12345:

Anledningen till att de stänger ner regristeringssidan o.s.v då och då, är för att de blivit utsatta för DDoS attacker!

Källa: Spelets utvecklare https://twitter.com/wol_lay

Har även stått på deras sida sen dom tog ner det
https://picroma.com/

Ser lite kul ut att dom gör ett modelleringsprogram(plasma) och har det på samma sida som spelet

Permalänk
Permalänk
Medlem

ser kul ut måste testas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Någon som har någon koll på om spelet är krävande? Kommer nämligen var tvungen att sitta på laptopen under större delen utav sommaren (i:5a och 540m). Tack för svar!

Kör det på max på min frus dator med i3a och 640M och det fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Kan fortfarande inte köpa skiten.
0 updates ifrån utvecklarn.

Verkar enligt reddit som han öppnar helt random då och då så man kan registrera sig.

zz.

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta igår och vill spela med någon. Kom in på en server en stund igår med andra som spelade. Mycket roligare då.

Är bara lvl 3 eller 4 än så länge dock. Kör en sniper/ranger..

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Min polare sa att man kan vara mer än 4 på en server, bara att det inte syns där uppe. Han sa att han var på en server och dem var 5. Jag har inte själv testat. Men han är ingen person ljuger.

Hade varit roligt om någon eller flera på sweclockers testade detta.

Just det, detta kanske är hur late som helst, men jag kom på detta nu och ville bara säga detta. Spela lugnt nu!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur gör man en server, osv för att kunna spela med polare. Finns knappt någon konkret information alls på deras hemsida.

Jag & en grapp kör med Hamachi.

Därefter så är hosten tvungen att starta Server.exe där Cube World är installerat. T.ex. D:\Cube World.

Därefter så skall CW startas, gubbe väljas sedan skall man klicka på "connect to server" & skriv i IPv4 adressen från Hamatchi. Båda skall göra det!

Have fun

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas