Ok att registrera samma spel på både Steam och Origin samtidigt?

Permalänk
Medlem

Ok att registrera samma spel på både Steam och Origin samtidigt?

Vet inte riktigt om det är rätt ställe att skriva och fråga om, dock gäller det origin och steam, har upptäckt att man kan använda vissa koder till spel man har köpt på steam även på Origin. Alltså, jag köper ett spel på steam men kan även använda koden på Origin... Lite nojig över att de ska på något vänster kicka ut en för att man gör så. Vad tror ni är chansen att man förlorar kontot?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosslan:

Vet inte riktigt om det är rätt ställe att skriva och fråga om, dock gäller det origin och steam, har upptäckt att man kan använda vissa koder till spel man har köpt på steam även på Origin. Alltså, jag köper ett spel på steam men kan även använda koden på Origin... Lite nojig över att de ska på något vänster kicka ut en för att man gör så. Vad tror ni är chansen att man förlorar kontot?

Tvivlar.. Vet inte hur de ska ta reda på det heller.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rosslan:

Vet inte riktigt om det är rätt ställe att skriva och fråga om, dock gäller det origin och steam, har upptäckt att man kan använda vissa koder till spel man har köpt på steam även på Origin. Alltså, jag köper ett spel på steam men kan även använda koden på Origin... Lite nojig över att de ska på något vänster kicka ut en för att man gör så. Vad tror ni är chansen att man förlorar kontot?

Jag hade problem med ME2 en gång och fick hjälp av EA-supporten, spelet fanns då på Steam. Killen aktiverade det även på Origin och påstod att det var ok att ha det på båda ställena samtidigt. Jag har inte märkt av några problem, men det är ju bara ett exempel. Kontona är givetvis registrerade på samma person.

Edit: Väldigt intressant frågeställning, därför gjorde jag en ny tråd av det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag hade problem med ME2 en gång och fick hjälp av EA-supporten, spelet fanns då på Steam. Killen aktiverade det även på Origin och påstod att det var ok att ha det på båda ställena samtidigt. Jag har inte märkt av några problem, men det är ju bara ett exempel. Kontona är givetvis registrerade på samma person.

Edit: Väldigt intressant frågeställning, därför gjorde jag en ny tråd av det.

Tack, det verkar lite underligt att det fungerar, eller klart den finns ju i EAs databas med tillhörande kod men man kan tycka att det borde vara en check som kollar att den redan är reggad trots att det är olika spel-tjänster.

EDIT: Det verkar vara samtliga EA spel som jag har på steam som man kan aktivera på origin också... Underligt

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag reggade mitt C&C: Red Alert 3 på Origin trots att jag hade köpt det med Steam-klienten och hade det i Steam, det fungerade. Dock så har jag aldrig spelat det via Origin utan bara via Steam sen dess, har inte fått några problem iaf, tror inte att de kan upptäcka det eller hur man nu ska säga.

Permalänk
Medlem

Så länge båda kontona tillhör dig kan jag inte se något fel.
Om spelet går att registrera på båda platserna samtidigt kanske serienummerna körs mot någon slags databas som är samma för båda plattformarna. Har du testat att spela samma spel på två olika datorer samtidigt?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Så länge båda kontona tillhör dig kan jag inte se något fel.
Om spelet går att registrera på båda platserna samtidigt kanske serienummerna körs mot någon slags databas som är samma för båda plattformarna. Har du testat att spela samma spel på två olika datorer samtidigt?

Nej det har jag inte gjort, men det var min tanke att i detta fallet så sitter EA på CD-nycklarna och eftersom att spelet är kopplat till den nyckeln så kommer även Origin att kolla mot samma databas, hittar nyckeln och låser upp spelet i Origin, trots att nyckeln är använd till Steam.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Var det inte så att ea tog bort sina spel från steam inför lanseringen av origin.? Kanske har de gjort så att man kan aktivera spel man redan har köpt via steam även på origin?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd

Varför vill man frivilligt ha spel på Origin om man har dom på Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Var det inte så att ea tog bort sina spel från steam inför lanseringen av origin.? Kanske har de gjort så att man kan aktivera spel man redan har köpt via steam även på origin?

BfBc2 finns fortfarande på steam, vet inte om det är ett undantag.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Varför vill man frivilligt ha spel på Origin om man har dom på Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

För mig var det mer att man kunde ha Mass Effect serien och Dragon Age serien på ett ställe, för som nu har man mass effect 1 och tillägg på Origin, 2:an på Steam och 3:an på Origin, smidigt att ha de på samma tjänst. Nu har jag inte testat med Dragon Age Origin. Men för tjejen är det Sims som hon vill ha på samma ställe.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc