Permalänk
Medlem

Kan man ställa frågor om Msi Afterburner till dig eller får jag mejla huvudkontoret?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Mack3h:

Kan man ställa frågor om Msi Afterburner till dig eller får jag mejla huvudkontoret?

De frågor jag inte kan svara på skickar jag vidare internt - fråga på.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hej MSI har precis skaffat ett msi z87 mpower och har en frågan angående strömförsörjningen den har ett vanligt 24 pin men två stycken 8 pin, har bara en styck 8 pin funkar det ändå eller måste jag ha ström ifrån båda 8 pinnarna ? MHV Filip

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille14:

Hej MSI har precis skaffat ett msi z87 mpower och har en frågan angående strömförsörjningen den har ett vanligt 24 pin men två stycken 8 pin, har bara en styck 8 pin funkar det ändå eller måste jag ha ström ifrån båda 8 pinnarna ? MHV Filip

Om jag fattar dig rätt har du dubbla 8 pinnare?

Om jag inte har fel, så behövs bara den ena vid CF och sli eller extrem överklock.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om jag fattar dig rätt har du dubbla 8 pinnare?

Om jag inte har fel, så behövs bara den ena vid CF och sli eller extrem överklock.

Precis! Gött då behöver jag inte köpa nytt nätagg tack!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

De frågor jag inte kan svara på skickar jag vidare internt - fråga på.

Okej, Planeras det att införa en funktion att spela in program som använder sig av OpenGL istället för DirectX? T.ex Minecraft

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Fille14:

Hej MSI har precis skaffat ett msi z87 mpower och har en frågan angående strömförsörjningen den har ett vanligt 24 pin men två stycken 8 pin, har bara en styck 8 pin funkar det ändå eller måste jag ha ström ifrån båda 8 pinnarna ? MHV Filip

Du behöver bara en 8-pin EPS-kontakt från ditt nätagg. Båda är för övrigt enbart för CPU-strömförsörjning, vill man feta på ordentligt med ström vid extrem överklockning kan man nyttja den andra kontakten också.

Skrivet av Mack3h:

Okej, Planeras det att införa en funktion att spela in program som använder sig av OpenGL istället för DirectX? T.ex Minecraft

Jag lägger vidare det här imorgon.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Du behöver bara en 8-pin EPS-kontakt från ditt nätagg. Båda är för övrigt enbart för CPU-strömförsörjning, vill man feta på ordentligt med ström vid extrem överklockning kan man nyttja den andra kontakten också.

Okej bara för cpu:n bra då vet jag men vilken cpu behöver dubbla 8 pinnare? Fx serien kan jag förstå, men från intel?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Broken-arrow:

Okej bara för cpu:n bra då vet jag men vilken cpu behöver dubbla 8 pinnare? Fx serien kan jag förstå, men från intel?

Ingen CPU behöver det. Däremot kan det göra det där lilla extra när du är uppe över 6GHz och spänningar på bortåt 2V - inte speciellt relevant för medelanvändaren, alltså.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ingen CPU behöver det. Däremot kan det göra det där lilla extra när du är uppe över 6GHz och spänningar på bortåt 2V - inte speciellt relevant för medelanvändaren, alltså.

nä om man inte har kväve i bakfickan

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har ett MSI 880GMA E-55 moderkort. Mitt problem är att många saker i BIOS är avstängda, t.ex. CPU voltage. Går det på något sätt bli av med dessa begränsingar?

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Vilken vecka kan man räkna med att 780 Lightning släpps?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Mack3h:

Okej, Planeras det att införa en funktion att spela in program som använder sig av OpenGL istället för DirectX? T.ex Minecraft

Hehe, lite dåligt av mig, faktiskt... Men Afterburner utvecklas inte av oss. Funktioner och feedback kan ges på Guru3D: http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=55

Ber om ursäkt för min blunder.

Skrivet av CSSgamer:

Hej!
Jag har ett MSI 880GMA E-55 moderkort. Mitt problem är att många saker i BIOS är avstängda, t.ex. CPU voltage. Går det på något sätt bli av med dessa begränsingar?

880GMA-E55 stödjer inte spänningsökningar alls, dessvärre.

Skrivet av Tobbbe__:

Vilken vecka kan man räkna med att 780 Lightning släpps?
http://videocardz.com/images/2013/06/MSI-GTX-780-Lightning-3....

Jag kan inte säga så mycket... Men det händer en del:

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Meantek;13674907"]Hehe, lite dåligt av mig, faktiskt... Men Afterburner utvecklas inte av oss. Funktioner och feedback kan ges på Guru3D: http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=55

Ber om ursäkt för min blunder.

Hehe, får försöka där istället... men tack för svar ändå

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag ska köpa en laptop till en kompis och jag fastnade för era MSI GE60 2OC/2OE. Däremot skulle jag helst se att han har både en SSD och en lgrings HDD i laptopen. Så jag surfade runt en stund och såg på eran sida att man kan köpa den från er med 2 SSDer i raid0? är det då möjligt att få in en miniSSD och en valig 2,5" HDD i laptopen eller ska jag gå på en 2,5" hybrid?

Kul att se att ni är aktiva här på swec!
Ha det gött!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Since:

Tjena!
Jag ska köpa en laptop till en kompis och jag fastnade för era MSI GE60 2OC/2OE. Däremot skulle jag helst se att han har både en SSD och en lgrings HDD i laptopen. Så jag surfade runt en stund och såg på eran sida att man kan köpa den från er med 2 SSDer i raid0? är det då möjligt att få in en miniSSD och en valig 2,5" HDD i laptopen eller ska jag gå på en 2,5" hybrid?

Kul att se att ni är aktiva här på swec!
Ha det gött!

GE60 har en mSATA-port - mitt förslag är att köpa en med HDD och slänga in en valfri mSATA-SSD i efterhand.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Entusiast

Hur kommer det sig att MPower Z87 är inkompatibelt med erat "Command Center" program? Är det något ni jobbar på? Grymt moderkort förövrigt, ett riktigt kap för 1499kr på Inets rea

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Föredetting
Skrivet av MrAdde:

Hur kommer det sig att MPower Z87 är inkompatibelt med erat "Control Center" program? Är det något ni jobbar på? Grymt moderkort förövrigt, ett riktigt kap för 1499kr på Inets rea

Det ska det definitivt inte vara. Har du testat versionen som ligger på medföljande skivan? Jag gräver mer i ämnet imorgon om det inte visar sig fungera.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Meantek:

Det ska det definitivt inte vara. Har du testat versionen som ligger på medföljande skivan? Jag gräver mer i ämnet imorgon om det inte visar sig fungera.

Fel av mig, Command Center var visst kompatibelt men inte Control Center och jag blandade ihop dem lite Nu har det dock stått "Loading Command Center V 1.0.0.8 i fem minuter så det verkar inte vilja starta det heller :/

Uppdatering: Control Center 2.5.056 är inte kompatibelt, det var programmet jag laddade ner via Live Update 5.
Command Center 1.0.0.8 som låg med på skivan jag fick med moderkortet fungerar inte heller, har installerat om flera gånger och programmet vägrar prompt att starta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Föredetting
Skrivet av MrAdde:

Fel av mig, Command Center var visst kompatibelt men inte Control Center och jag blandade ihop dem lite Nu har det dock stått "Loading Command Center V 1.0.0.8 i fem minuter så det verkar inte vilja starta det heller :/

Uppdatering: Control Center 2.5.056 är inte kompatibelt, det var programmet jag laddade ner via Live Update 5.
Command Center 1.0.0.8 som låg med på skivan jag fick med moderkortet fungerar inte heller, har installerat om flera gånger och programmet vägrar prompt att starta.

Command Center är det lite bekymmer med för tillfället - vi jobbar på att ta fram någon slags lösning för det, men jag har ingen tidsram alls i nuläget.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag stötte på en del problem idag men vet inte riktigt vad som är relaterat till vad. Jag har ett MSI Z87-GD65 Gaming some klarat alla stresstest, speltest osv. sedan bygget blev klart för ett par dagar sedan.

Nu hade jag tänkt testa OC genie, drog igång det i BIOS och verkade göra precis som det stod att det ska göra. När jag sedan sparar och startar mötter jag av "no boot device... bla bla". Efter många timmars läsande och felsökning var jag fast med en till synes korrupt boot sektor och en låst disk, "locked windows drive".

Nu har jag ingen aning om OC genie orsakade det här eller om det var en ren tillfällighet och någonting hände vid ett annat tillfälle av den där rebooten. Tänker dock inte prova igen på ett tag...

Hur som helt, när jag höll på och felsöka stötte jag på ett problem som måste ha med bios att göra. Med den senaste versionen 1.3 så vägrar maskinen boota från CD/DVD. Boot order ignoreras helt och även om jag via bios kör "boot override" manuellt så väljer den "UEFI hard disk". Med bios version 1.0 så går det att boota från CD/DVD.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem

Sliter man något på era MOSFETII's som sitter på era nya brädor om man kör Power Saving mode på dem, på en lite överklockad CPU?
Då körs den på en, och resterande hoppar igång vid load...

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

Varje gång jag startar MSI Afterburner får jag upp följande felmeddelande:

Jag kör version 3.0.0 Beta 11 av MSI Afterburner. Någon som har något tips om hur jag kan bli av med det?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av xDLGx:

Hur som helt, när jag höll på och felsöka stötte jag på ett problem som måste ha med bios att göra. Med den senaste versionen 1.3 så vägrar maskinen boota från CD/DVD. Boot order ignoreras helt och även om jag via bios kör "boot override" manuellt så väljer den "UEFI hard disk". Med bios version 1.0 så går det att boota från CD/DVD.

Vad har du för ODD? Modell och om möjligt Firmware-version skulle behövas, så kan vi felsöka internt och förhoppningsvis fixa felet.

Skrivet av martinforest:

Sliter man något på era MOSFETII's som sitter på era nya brädor om man kör Power Saving mode på dem, på en lite överklockad CPU?
Då körs den på en, och resterande hoppar igång vid load...

Det är inga som helst problem med Power Saving Mode och lite överklockning.

Skrivet av Subdubwise:

Varje gång jag startar MSI Afterburner får jag upp följande felmeddelande:

http://anony.ws/i/2013/07/21/Nzdb8.png

Jag kör version 3.0.0 Beta 11 av MSI Afterburner. Någon som har något tips om hur jag kan bli av med det?

Vi supportar inte Afterburner, dessvärre - frågor kan ställas till utvecklarna på Guru3D: http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=55

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vad har du för ODD? Modell och om möjligt Firmware-version skulle behövas, så kan vi felsöka internt och förhoppningsvis fixa felet.

Har vanligtvis ingen ODD inkopplad i PCn så jag tog ett foto av den: http://img21.imageshack.us/img21/2152/ppd6.jpg

En annan fråga angående moderkortet är varför man inte ges möjlighet att ställa in fläktkontrollen i volt istället för PWM nuförtiden? Tyckerinte det finns något att förlora i att erbjuda båda alternativen. Väldigt många av de bästa fläktarna är ju 3-pin.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk

ITX moderkort, MS-S0891

Hej MSI,

Efter mycket research hittade jag MSI's servermoderkort MS-S0891 (atx varianten) http://www.msi.com/product/server/MS-S0891.html som verkar ha precis det jag letar efter. Till min förvåning kan jag inte hitta detta kort hos någon av de stora internetbutikerna i Sverige, inte heller utomlands. Då detta kort (enligt mig) utklassar motsvariga produkter från Asus, Gigabyte, Asrock och Intel trodde jag att det fanns en efterfrågan på detta ITX moderkort, men där verkar jag ha fel, det verkar helt omöjligt att få tag i.

Har du möjlighet att hjälpa mig att besvara två frågor?

- Vad kostar detta moderkort (ATX) varianten?
- Vilka säljer detta kort? Lista gärna butiker utomlands om de inte finns att köpa i Sverige.

Tack på förhand

Klippan

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag och 2 stycken andra vann MSI Tävlingen för snart en månad sen och jag undrar när våra pris kommer.

Mvh, MicroTorrent!

Länk: http://www.sweclockers.com/tavling/1...d-msi/resultat

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Klippan78:

Hej MSI,

Efter mycket research hittade jag MSI's servermoderkort MS-S0891 (atx varianten) http://www.msi.com/product/server/MS-S0891.html som verkar ha precis det jag letar efter. Till min förvåning kan jag inte hitta detta kort hos någon av de stora internetbutikerna i Sverige, inte heller utomlands. Då detta kort (enligt mig) utklassar motsvariga produkter från Asus, Gigabyte, Asrock och Intel trodde jag att det fanns en efterfrågan på detta ITX moderkort, men där verkar jag ha fel, det verkar helt omöjligt att få tag i.

Har du möjlighet att hjälpa mig att besvara två frågor?

- Vad kostar detta moderkort (ATX) varianten?
- Vilka säljer detta kort? Lista gärna butiker utomlands om de inte finns att köpa i Sverige.

Tack på förhand

Klippan

Vi har ingen försäljning av IPC (Industriella moderkort/PC) i Europa som sådant - dessvärre. Jag har försökt rota i det här internt utan svar, moderkorten måste beställas via Taiwan, och jag har ingen kontakt för det. Jag måste dessvärre säga att jag inte kan göra mycket alls, men lovar att återkomma om jag får svar på blänkaren jag lagt ut.

Skrivet av MicroTorrent:

Hej!

Jag och 2 stycken andra vann MSI Tävlingen för snart en månad sen och jag undrar när våra pris kommer.

Mvh, MicroTorrent!

Länk: http://www.sweclockers.com/tavling/1...d-msi/resultat

Hallå där,

Vi beklagar å det grövsta att vi inte skickat ut korten tidigare. Det skedde en miss från vår sida ursprungligen när priserna skulle skickas ut, och sedan har vi haft lite folk på semester - en soppa, helt enkelt. Korten ska dock ha skickats ut (ifrån Sverige) - i Tisdags kväll. Korten ska alltså ha nått vinnarna idag, eller senast imorgon.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

"OBS, du bryter INTE garantin om du väljer att sätta in en SSD eller en extra hårddisk. MSI har själva gått ut med denna information på deras hemsida."

Stämmer detta? Även om man måste ta bort en "Warranty sticker" för att komma in i den? (GE70)

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Föredetting
Skrivet av OskarD90:

"OBS, du bryter INTE garantin om du väljer att sätta in en SSD eller en extra hårddisk. MSI har själva gått ut med denna information på deras hemsida."

Stämmer detta? Även om man måste ta bort en "Warranty sticker" för att komma in i den? (GE70)

Du får byta ut/lägga till HDD/SSD och RAM, förutsatt att du inte pillar sönder något annat. Så ja, du är fri att bryta sigillet så länge du inte skadar något under höljet, om det är för att byta sagda delar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.