CDON:s laptopserie THOR: Vem är den riktiga tillverkaren?

Permalänk
Hedersmedlem

CDON:s laptopserie THOR: Vem är den riktiga tillverkaren?

Waddap.

Jag noterade att CDOn börjat (?) sälja laptops under sitt egna märke THOR.

Den här, bland annat.

Till skillnad från stationära datorer så är ju bärbara inte särskilt lätta att bygga själv. Eftersom CDON inte har några egna fabriker där dessa kan tillverkas i, så tar jag för givet att någon annan av de större tillverkarna producerar dessa åt CDON. Frågan är alltså, vem?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Waddap.

Jag noterade att CDOn börjat (?) sälja laptops under sitt egna märke THOR.

Den här, bland annat.

Till skillnad från stationära datorer så är ju bärbara inte särskilt lätta att bygga själv. Eftersom CDON inte har några egna fabriker där dessa kan tillverkas i, så tar jag för givet att någon annan av de större tillverkarna producerar dessa åt CDON. Frågan är alltså, vem?

Har också för mig att det är clevo som tillverkar dem
Är nyfiken på hur deras ljudnivå är på de här nyare enheterna, hade hemskt gärna velat testa en, har haft tankar på att göra mig av med mina ena laptop och min windows surfplatta tillförmån för den där rackaren eller värre och bara behålla min lilla 13"

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Waddap.

Jag noterade att CDOn börjat (?) sälja laptops under sitt egna märke THOR.

Den här, bland annat.

Till skillnad från stationära datorer så är ju bärbara inte särskilt lätta att bygga själv. Eftersom CDON inte har några egna fabriker där dessa kan tillverkas i, så tar jag för givet att någon annan av de större tillverkarna producerar dessa åt CDON. Frågan är alltså, vem?

Jag tror inte det är Clevo faktiskt, dom har inga som liknar det som CDON erbjuder. Vet att Webbhallens Config är Clevo men att Thor skulle vara någon no name tillverkare i asien med omkrets. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Waddap.

Jag noterade att CDOn börjat (?) sälja laptops under sitt egna märke THOR.

Den här, bland annat.

Till skillnad från stationära datorer så är ju bärbara inte särskilt lätta att bygga själv. Eftersom CDON inte har några egna fabriker där dessa kan tillverkas i, så tar jag för givet att någon annan av de större tillverkarna producerar dessa åt CDON. Frågan är alltså, vem?

Testa mejla dom och se vad dom svarar?

Permalänk
Medlem

CDONs laptop line är Clevo. Punkt slut.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Det är clevo. skriver på en nu och är helnöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Det är clevo. skriver på en nu och är helnöjd!

Hur är ljudnivån på dem när man spelar, och har du en nyare modell med de nya intel cpuerna och gtx 7-serie?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jag har en som är byggd på clevo p370em med i7:a och 7970m.
Har inget att direkt referera till vad gäller bärbara spel-laptops men jag tycker att ljudnivån är helt acceptabel.
Jag är riktigt riktigt nöjd med min dator faktiskt. Den fungerar precis som jag förväntar mig. Rätt najs att lira bf3 på ultra i 1080 på en laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Jag tror inte det är Clevo faktiskt, dom har inga som liknar det som CDON erbjuder. Vet att Webbhallens Config är Clevo men att Thor skulle vara någon no name tillverkare i asien med omkrets. Rätta mig om jag har fel.

Clevo är ju definitivt från Asien (Taiwan mer specifikt) och åtminstone ur ett svenskt perspektiv är de ju inte direkt välkända (finns väl inte att köpa under eget namn öht?). Jag tycker inte att det låter omöjligt att det skulle vara dem det syftats på om någon kallat dem "asiatiskt noname".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Clevo är ju definitivt från Asien (Taiwan mer specifikt) och åtminstone ur ett svenskt perspektiv är de ju inte direkt välkända (finns väl inte att köpa under eget namn öht?). Jag tycker inte att det låter omöjligt att det skulle vara dem det syftats på om någon kallat dem "asiatiskt noname".

Okej då hade jag visst fel! får be om ursäkt! Va inne på att köpa en men blev annat!
Alltid lär man sig något nytt.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Hedersmedlem

Clevo, alltså. Aldrig hört talas om innan. Är de bra då?

http://www.idg.se/2.1085/1.501990/thor-einride--prisvard-hemm...

IDG testade förra generationen, tyckte de var OK, förutom touchpaden.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Clevo, alltså. Aldrig hört talas om innan. Är de bra då?

http://www.idg.se/2.1085/1.501990/thor-einride--prisvard-hemm...

IDG testade förra generationen, tyckte de var OK, förutom touchpaden.

Clevo är ganska känt inom gaming laptops och Webhallen, PC-Konsulten, CDON är dom i sverige som använder Clevo.

Många köper Clevo för att dom är mer diskreta och billigare en vad MSI, Asus och Alienware är.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Jag är som sagt helnöjd med min, den är dock riktigt riktigt tung. Nätagget väger mer än en standardlaptop
Touchpadden va riktigt trög i ytan i början men efter ett tag så blev den "insliten" och nu tänker jag inte på det längre.