Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

Riktigt nice, men är du medveten om att du satt space upp och ner?

läs bland kommentarerna, så får du svar på det

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Space är ju felvänd.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mordarosten:

Space är ju felvänd.

Och så tar vi och läser bland kommentarerna och kommer fram till att detta redan tagits upp, och att jag vänt på space medvetet för jag tkr det är skönare att slippa ha en vass kant mot tummen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Och så tar vi och läser bland kommentarerna och kommer fram till att detta redan tagits upp, och att jag vänt på space medvetet för jag tkr det är skönare att slippa ha en vass kant mot tummen.

Vass kant, hur känslig är du människa?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, vart får man tag på så pass stor "musmatta"?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zabera:

Riktigt snyggt, vart får man tag på så pass stor "musmatta"?

http://cdon.se/hemelektronik/corepad_cloth_mouse_pads_corepad...
http://cdon.se/hemelektronik/corepad_cloth_mouse_pads_corepad...

Där har du 2 stora

Edit : jag har båda dom är skit bra

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Ett av de mer ambitiösa projekten jag har skådat, riktigt kul att se. Snyggt jobbat!

Permalänk

Hejsan, såg riktigt nice ut. undrar dock hur det är med dioderna?

var det bara att löda dit dom så funka det eller var du tvungen att löda dit resistorer också? kan dock ej se några på bilderna men vem vet.

Permalänk

även är det 3mm eller 5mm dioder?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ber om ursäkt för sent svar men jag har inte direkt varit aktiv i denna tråd på sistone.

Skrivet av putte_rolf:

Hejsan, såg riktigt nice ut. undrar dock hur det är med dioderna?

var det bara att löda dit dom så funka det eller var du tvungen att löda dit resistorer också? kan dock ej se några på bilderna men vem vet.

Man måste ha resistorer om man ska göra något sånt här, men eftersom MK-80 redan hade blå dioder så var det inga problem att bara byta ut dem, eftersom det redan fanns resistorer på plats för de blå dioderna.

Skrivet av putte_rolf:

även är det 3mm eller 5mm dioder?

Det är 3mm dioder. Skulle dock rekommendera mindre dioder då 3mm dioderna slog i botten oå tangenterna lite, men inte mycket, men man vill ju ha det så bra som möjligt, så då skulle jag köra med 1.8mm dioder istället.

Permalänk
Qpad
Skrivet av huttala:

Jahapp, fick hem ett MK-80 och tänkte att det måste man ju leka med lite. Så jag packade upp det, och plockade isär det direkt.

Tanken var att byta ut alla switchar till Cherry MX Clear, vilket jag gjorde, jag bytte även ut samtliga dioder till egna dioder med andra färger.

För att ge lite perspektiv på det hela så har jag bytt 210 switchar, och 105 LEDs, det är alltså ungefär 420 lödpunker att löda loss och sedan löda på plats igen.

Här kommer lite bilder som jag tog under resans gång, samt lite bilder på resultatet.

MK-80 done my way.

Vilket grymt projekt huttala. Jag är grymt imponerad. Säg bara till om du behöver någon assistans. Du ser ut att behöva en ny spacebar stabilizer^^
/MrMouse

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av qpad:

Vilket grymt projekt huttala. Jag är grymt imponerad. Säg bara till om du behöver någon assistans. Du ser ut att behöva en ny spacebar stabilizer^^
/MrMouse

Tack så mycket!

Jag behöver inte någon ny stabilisator till space då jag bara vänt på knappen för att ge lite mer komfort för min tumme.

Permalänk
Medlem

blev riktigt bra, lite avis faktiskt :S

Permalänk
Medlem

Mellanslagstangenten är ju upp och ner! :s

Permalänk

Insane Själv tycker ja du borde göra 12345 till gröna också Men bara mitt tycke Annars grymt

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jahapp, fick hem ett MK-80 och tänkte att det måste man ju leka med lite. Så jag packade upp det, och plockade isär det direkt.

Tanken var att byta ut alla switchar till Cherry MX Clear, vilket jag gjorde, jag bytte även ut samtliga dioder till egna dioder med andra färger.

För att ge lite perspektiv på det hela så har jag bytt 210 switchar, och 105 LEDs, det är alltså ungefär 420 lödpunker att löda loss och sedan löda på plats igen.

Här kommer lite bilder som jag tog under resans gång, samt lite bilder på resultatet.

MK-80 done my way.

Jag undrar hur Mx Clear är gentemot MX Red

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt, tycker dock att den blåa var snyggare!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

MEN! du har mellanslag upp och ner

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av zabera:

Snyggt!

MEN! du har mellanslag upp och ner

Hehe, lite sent svar men har svarat på det tidigare i tråden.
Säger bara, testa själv att ha mellanslag sådär och din tumme kommer älska dig. Det är bra mkt skönare mot tummen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hehe, lite sent svar men har svarat på det tidigare i tråden.
Säger bara, testa själv att ha mellanslag sådär och din tumme kommer älska dig. Det är bra mkt skönare mot tummen.

Haha, testade aldrig själv när jag hade mitt Qpad innan jag bytte bort det och skaffade Ducky Shine

Permalänk

10/10. Så extremt j*vla snyggt!

Visa signatur

Datorn: NZXT Phantom 630 White | Intel core i7 4820k @ 4.1Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS Sabertooth x79| Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce rev 2.0 | 120GB Samsung 840 EVO SSD | 1TB Toshiba 7200 RPM | A-Data CL9 8Gb (2x4) 1600MHz | Corsair RM650 Gold Modular | Windows 8.1.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Hehe, lite sent svar men har svarat på det tidigare i tråden.
Säger bara, testa själv att ha mellanslag sådär och din tumme kommer älska dig. Det är bra mkt skönare mot tummen.

hahah SÅ sant! satta mitt mellanslag upp&ner efter 2 dagar att jag köpt det! även windows och alt knappen då jag använder tummen för dom.

ONT: Snyggt!

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |