Microsoft släpper första testversionen av Windows 8.1 för allmänheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

På MSDN, krävs ett abbonemang som kostar pengar.

Eller så väntar du tills imorgon

haha jaha Ja ja får väl göra de tack

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Vilken edition är det man får testa då? Standard, Pro eller Enterprise?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Vilken edition är det man får testa då? Standard, Pro eller Enterprise?

Du uppgraderar din befintliga Windows 8-instans så du behåller den version du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Installerat utan problem på en Acer Iconia W510 x86 Win 8 Pro

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Här finns keynoten från början https://www.youtube.com/watch?v=7qElsoa5Rhw&feature=player_de... för den som vill ha

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MiG|ISbit:

kommer man smidigt kunna gå över till färdiga versionen av 8.1 sen när testperioden är över tror ni?

Förmodligen samma sak som att installera service pack.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Snusfri

Snart är installation klar, får man se hur det blir
Windows 8 x64 Engelsk körs här.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tjingtjong
Passar på att fråga om någon har koll på när det kommer uppdatering till Windows Phone? För alla W8 plattformer skulle få nytt liv har jag fattat

Permalänk
Medlem

Tjenare, vill bara dubbelkolla om det är bara jag som har fått problemet att efter jag har laddat ner och installerat uppdateringen, så kommer ingenting fram alls efter datorn har startats om? jag har sökt inom windows store efter Windows 8.1 eller något liknande till detta men inget resultat.

Och jag kör Windows 8 Pro engelska.

Permalänk
Medlem

Ja du

Skrivet av GaMeR2K5:

Detta blir man som sagt varnad för innan man installerar uppdateringen. Förutsatt att man läser informationen.

Så det är på egen risk man installerar.

Men så här brukar det alltid vara med nya OS och uppdateringar.

EDIT: Are there risks to installing Windows 8.1 Preview?
Yes. Windows 8.1 Preview and Windows RT 8.1 Preview are stable and have been thoroughly tested, but aren't the finished product. Your PC could crash and you could lose important files. You should back up your data and you shouldn't test the preview on your primary home or business PC. You might also encounter problems like:

  • Software that doesn’t install or work correctly, including antivirus or security programs.

  • Printers, video cards, or other hardware that doesn’t work.

  • Difficulty accessing corporate or home networks.

  • Damage to some of your files.

You should carefully balance the risks and rewards of trying out the preview before you install it.

Jo jag vet allt detta men installationen av 8.1 tar bort Trend Micro Solution Platform tjänsten helt i systemet och varför ska den görs det ????
Det är det som är både dumt och fel. Jag kan säga att det är ingen bug.
Man måste tex skriva ett skript för att ta bort saker.
Och det är det som Microsort har gjort. Så varför???
Nä löjligt av dem.

Permalänk
Snusfri

Så, nu efter endel strul så kör man 8.1 på datorn i sig.
En sak är väldigt skumt, allt har blivit pyttelitet, kör visserligen 2560x1400 men inte var det så här litet innan uppgraderingen iaf.

Sedan så är det tråkigt att alla ens tiles man gjort i OblyTile försvunnit, men det är bara att göra om...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Intressant, men jag tror jag hoppar tills den skarpa versionen kommer, orkar inte installera om alla program med tillhörande licenser typ Cubase etc jag har dessutom fullt upp att hålla mig up-to-date med utvecklingsversionen av Ubuntu Gnome 13.10 som är riktigt smutt så här långt

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Spännande det här men som en del andra så väntar jag nog in det färdiga versionen, har varken ork eller lust med eventuellt strul med datorn nu

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag kan inte installera den och jag engelskt Windows8 Pro x64 och med svenska region inställningar
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/download-preview laddas filen Windows8-RT-KB2849636-x64.msu,
alltså det finns ju windows 8 RT och vanliga desktop windows 8 , är dettta den "riktiga filen " för desktop ?

Hittade detta nu , det förklarar nog saken.
"In order to use Windows 8.1 Preview you must sign in to your PC with a Microsoft account. The option to create a local account will be made available at the final release of Windows 8.1."

Edit:
Nä det funkade inte heller, hur kan ni ladda via store?

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av asard:

Jo jag vet allt detta men installationen av 8.1 tar bort Trend Micro Solution Platform tjänsten helt i systemet och varför ska den görs det ????
Det är det som är både dumt och fel. Jag kan säga att det är ingen bug.
Man måste tex skriva ett skript för att ta bort saker.
Och det är det som Microsort har gjort. Så varför???
Nä löjligt av dem.

för att de inte är kompatibla ?!!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maber201:

Tjingtjong
Passar på att fråga om någon har koll på när det kommer uppdatering till Windows Phone? För alla W8 plattformer skulle få nytt liv har jag fattat

Menar du nästa version så är det nog till hösten (kanske samtidigt som vanliga win 8,1). Vanliga småuppdateringar kommer nog tidigare än så.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har Windows 8.1 i store, men kan inte ladda hem det. Får fortfarande felmeddelande att det inte är tillgängligt. Vänligen försök senare. Har varit så sedan igår kväll

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av asard:

Jo jag vet allt detta men installationen av 8.1 tar bort Trend Micro Solution Platform tjänsten helt i systemet och varför ska den görs det ????
Det är det som är både dumt och fel. Jag kan säga att det är ingen bug.
Man måste tex skriva ett skript för att ta bort saker.
Och det är det som Microsort har gjort. Så varför???
Nä löjligt av dem.

Tänk på att de flesta antivirus program hjackar in rejält djupt in i de flesta operativ system för att funka optimalt, och vid en uppdatering av sagda Operativsystemet så är chansen ganska så rejält enorm att de slutar fungera till stor del på grund av att operativsystem har uppdaterats.

Har du också tänkt på att detta är första previewn, de som sysslar med dessa antivirus program har självklart inte fått någon magisk pre-preview för att lösa sådant här före du får din preview. Du har hoppat på en preview release och du bör vara redo för riskerna med detta, något du också blir varnad för.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asard:

Jo jag vet allt detta men installationen av 8.1 tar bort Trend Micro Solution Platform tjänsten helt i systemet och varför ska den görs det ????
Det är det som är både dumt och fel. Jag kan säga att det är ingen bug.
Man måste tex skriva ett skript för att ta bort saker.
Och det är det som Microsort har gjort. Så varför???
Nä löjligt av dem.

Du är en av dom människorna som hoppar in i sin husbil, börjar köra, knappar in destination i sin GPS och ställer in cruisecontrollen. Sen går du bak och börjar koka kaffe ...

Du fördummar dig själv. Det står tydliga varningar om exakt vad som kan hända och detta hände dig. Av vilken anledning spelar liksom ingen roll. Du vet om att det antagligen kommer hända och sen blir du förvånad över att det faktiskt hände? Vad mer ska dom behöva göra för att personer som du ska förstå?

Du installerar en beta på helt egen risk. Du kan förlora filer som du vill ha kvar. Du kommer med stor sannolikhet att behöva installera om i princip alla program.
Det står tydligt vad som kan gå fel för dig. Hur kan du då bli förvånad? Ett frågetecken per mening tack. Det ser bara illa ut.

Redigerat
Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du är en av dom människorna som hoppar in i sin husbil, börjar köra, knappar in destination i sin GPS och ställer in cruisecontrollen. Sen går du bak och börjar koka kaffe ...

Du fördummar dig själv. Det står tydliga varningar om exakt vad som kan hända och detta hände dig. Av vilken anledning spelar liksom ingen roll. Du vet om att det antagligen kommer hända och sen blir du förvånad över att det faktiskt hände? Vad mer ska dom behöva göra för att personer som du ska förstå?

Du installerar en beta på helt egen risk. Du kan förlora filer som du vill ha kvar. Du kommer med stor sannolikhet att behöva installera om i princip alla program.
Det står tydligt vad som kan gå fel för dig. Hur kan du då bli förvånad? Ett frågetecken per mening tack. Det ser bara illa ut.

Jag ingen huvudvärk eller arg för jag måste installera om Program.
Jag visste vad som skulle hända till 50/50%
Jag har en Windows 8 systemavbildning färdig som jag har använt.
Men mitt budskap var att varna till de som inte har läst på.

Redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av asard:

Jag ingen huvudvärk eller arg för jag måste installera om Program.
Jag visste vad som skulle hända till 50/50%
Jag har en Windows 8 systemavbildning färdig som jag har använt.
Men mitt budskap var att varna till de som inte har läst på.

Jag tolkar fritt från ditt sätt att skriva på. Nu skriver du mer sansat och inte många utropstecken. Kan du då förklara för mig din reaktion när du blev varnad innan och dessutom enligt dig själv, var medveten om dom problem som kunde hände och som faktiskt hände dig?

Ditt sätt att skriva på var inte en varning till andra. Då hade du ju skrivit det, typ "en varning till er alla, detta hända mig när jag installerade".

Jag tolkar bara fritt från ditt sätt att uttrycka sig via text. Ta en titt på ditt senaste inlägg och jämför med resten av dina inlägg så kanske du ser vad jag menar.

Jag tycker bara man ska ha en trevlig ton och undvika CAPSLOCK samt !!!! och ??? efter varann eftersom det tolkas som att man är otrevlig och skriker högt.

Redigerat
Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av Zukitwo:

Tjenare, vill bara dubbelkolla om det är bara jag som har fått problemet att efter jag har laddat ner och installerat uppdateringen, så kommer ingenting fram alls efter datorn har startats om? jag har sökt inom windows store efter Windows 8.1 eller något liknande till detta men inget resultat.

Och jag kör Windows 8 Pro engelska.

Har du en äkta kopia av Windows? Eller har du olagligt tankat hem något korrupt från The Internets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zukitwo:

Tjenare, vill bara dubbelkolla om det är bara jag som har fått problemet att efter jag har laddat ner och installerat uppdateringen, så kommer ingenting fram alls efter datorn har startats om? jag har sökt inom windows store efter Windows 8.1 eller något liknande till detta men inget resultat.

Och jag kör Windows 8 Pro engelska.

Efter jag installerat .MSU patchen så var Win 8.1 det första jag såg till vänster när jag öppnade Appstore.

Efterförsta omstarten och login efter patchen så fick jag dessutom en liten popup som hänvisade mig just dit.

Prova installera uppdateringen igen?

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har redigerat några inlägg eftersom det utvecklade sig till en intern ordbatalj. Tänk på att följa trivselreglerna, § 1, vilket gör forumet lättsammare att läsa och mer produktivt.

Mvh
/KimTjik

Permalänk
Medlem

Jag får bara upp meddelandet: Uppdateringen kan inte tillämpas på den här datorn...
Tips?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Toppen bra hittills, men är det bara jag som har problem med att visa bilder i Windows fotovisare? Utan måste gå via meto foto.

Kom på startknappen har jag missat någon inställning för jag kommer bara till meto med alla appar, vill ha den hederliga startmenyn.
Finns ju ingen mening med startknappen annars, men överlag alltid kul när det går framåt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag har försökt sen igår men får inte till det. Detta ser jag som ett tecken så jag tänker hålla mig borta från previewn.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Efter jag installerat .MSU patchen så var Win 8.1 det första jag såg till vänster när jag öppnade Appstore.

Efterförsta omstarten och login efter patchen så fick jag dessutom en liten popup som hänvisade mig just dit.

Prova installera uppdateringen igen?

Vilken patch och vilken adress?

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fernux:

Vilken patch och vilken adress?

Windows8-RT-KB2849636-x64.msu från http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/download-preview

Fick dock "hacka" in den med DISM som jag beskrev i en tidigare post.
Det verkar strula om man har annan system locale än språk i Win8.

Permalänk
Medlem

Ok , tack

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |