Permalänk
Avstängd

Agående Reklamen

Jag vet inte om jag skriver det här i rätt tråd, men jag ville bara säga att angående reklamen som AMD la upp.
http://www.sweclockers.com/nyhet/17218-amd-retar-nvidia-i-ny-radeon-reklam

Jag fick läsa att massor skrev

"Stor minus hos AMD , inga riktiga argument eller liknande"

Jag vill bara säga till er att AMD inte var seriösa med reklamen de ville mer eller mindre "Skojja" med nVidia.

Och jag gjorde en ny tråd då mina inlägg försvann med den gamla tråden.

Jag ville bara få det sagt, hejdå

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Tycker själv att videon var riktigt rolig. Fint att AMD har tid åt sådana roliga småsaker.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jag vet inte om jag skriver det här i rätt tråd, men jag ville bara säga att angående reklamen som AMD la upp.
http://www.sweclockers.com/nyhet/17218-amd-retar-nvidia-i-ny-radeon-reklam

Jag fick läsa att massor skrev

"Stor minus hos AMD , inga riktiga argument eller liknande"

Jag vill bara säga till er att AMD inte var seriösa med reklamen de ville mer eller mindre "Skojja" med nVidia.

Och jag gjorde en ny tråd då mina inlägg försvann med den gamla tråden.

Jag ville bara få det sagt, hejdå

Buhu, är du en fanboy som tog illa upp?

Antagligen kommer det komma en patch två veckor efter att spelet har släppts som fixar problemen.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jag vet inte om jag skriver det här i rätt tråd, men jag ville bara säga att angående reklamen som AMD la upp.
http://www.sweclockers.com/nyhet/17218-amd-retar-nvidia-i-ny-radeon-reklam

Jag fick läsa att massor skrev

"Stor minus hos AMD , inga riktiga argument eller liknande"

Jag vill bara säga till er att AMD inte var seriösa med reklamen de ville mer eller mindre "Skojja" med nVidia.

Och jag gjorde en ny tråd då mina inlägg försvann med den gamla tråden.

Jag ville bara få det sagt, hejdå

Jag tror inte någon missade att denna reklam mest var på skoj.. Man bör få retas lite med varann, även som gigantiskt företag.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var rätt barnsligt av AMD att slå med slägga på ett Nvidia-grafikkort. För mig var reklamvideon snarare ett argument att hålla mig borta från AMD nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Jag tycker det var rätt barnsligt av AMD att slå med slägga på ett Nvidia-grafikkort. För mig var reklamvideon snarare ett argument att hålla mig borta från AMD nästa gång.

Här låter man humorn flöda ser jag.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag blir väl mer irriterad över att de förstörde ett kort jag knappt har råd med. Kunde dom inte ha gett det till mig istället?

Permalänk
Inaktiv

Många verkar ta illa upp utan att vara involverade. Får hoppas att nvidia svarar med något kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Jag tycker det var rätt barnsligt av AMD att slå med slägga på ett Nvidia-grafikkort. För mig var reklamvideon snarare ett argument att hålla mig borta från AMD nästa gång.

Eller så skiter man i det, skrattar åt det som man tycker är roligt, och köper ett kort som ger bäst prestanda/kvalité för pengarna. Har aldrig förstått mig på folk som dissar en produkt för något oväsentligt, trots att produkten må (kanske) vara bättre, man väljer väl produkt efter det som passar ens behov och ekonomi, inte hur reklamfilmen ser ut? Finner ingen logik i det.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Ok, jag tyckte själv det var lite smålöjligt att folk tog så illa upp som de gjorde, men detta är ännu värre...

Thanks for wasting my time!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moonblase:

Buhu, är du en fanboy som tog illa upp?

Antagligen kommer det komma en patch två veckor efter att spelet har släppts som fixar problemen.

Vad snackar du om? Vadå för patch?

Allt jag sa var att videon var ett skämt och folk borde tolka det som ett skämt??

ingen fanboy heller,

Skrivet av MoNkeY-05:

Jag tror inte någon missade att denna reklam mest var på skoj.. Man bör få retas lite med varann, även som gigantiskt företag.

Jag tror de inte insåg att den var helt på skoj om man läser kommentarerna.
Om man retar andra som nu, så behöver man inte ha helt 100% bra argument för man skojjar bara.
Och då blev några små arga och sa "UNGEFÄR" att AMD hyckla hehe ;).

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Folk tog inte illa upp. De tyckte det var ett löjligt tilltag bara. Det är inte samma sak.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pecill:

Folk tog inte illa upp. De tyckte det var ett löjligt tilltag bara. Det är inte samma sak.

Då tycker jag man ska använda sig av ord som "löjlig", "fjantig". Och inte "brist på argument" .

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Den var lite rolig. Roligare var det att reklamen var falsk marknadsföring då Nvidia är bättre (snabbare, mindre microstutter som verkligen avgör flytet i spel oavsett hög FPS)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Den var lite rolig. Roligare var det att reklamen var falsk marknadsföring då Nvidia är bättre (snabbare, mindre microstutter som verkligen avgör flytet i spel oavsett hög FPS)

Sluta starta krig, AMD är oftast mer prisvärt.
De vann Prestanda per krona flera år irad.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Den var lite rolig. Roligare var det att reklamen var falsk marknadsföring då Nvidia är bättre (snabbare, mindre microstutter som verkligen avgör flytet i spel oavsett hög FPS)

Med ett sånt påstående bör du väl ändå länka en bra källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Med ett sånt påstående bör du väl ändå länka en bra källa?

Är inte Titan snabbast? Behöver du verkligen källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Sluta starta krig, AMD är oftast mer prisvärt.
De vann Prestanda per krona flera år irad.

Finns det en sådan utmärkelse eller är det bara något du själv har som uppfattning?. Det beror lite på vilken prestanda man tycker räknas. Det är allmänt välkänt att AMD har mer microstutter än Nvidia, så att säga att AMD vunnit prestanda per krona är inte helt sant.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Har alltid föredragit nvidia tack vare kontrollpanelen och att om man prövar gamla spel så fungerar de alltid. Tyckte att reklamen var riktigt bra ändå

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag tror inte någon missade att denna reklam mest var på skoj.. Man bör få retas lite med varann, även som gigantiskt företag.

Som detta

Reklam är reklam, inget annat än PR. Sedan vad folk får tycka om den är upp till en. Men att sedan vara ledsen för att ena tar illa upp eller annat är deras subjektiva åsikt. Dessa personer får tycka vad de vill, vi lever iaf i en illusion av ett fritt land.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Nvidia är bättre.
Sitter ju själv med 7970, och 80FPS på lägsta grafiken i Battlefield 3.. Och då ska det tilläggas att min processor är extremt överklockad för att inte flaska..
Grafikdrivrutinerna i nVIDIA övervinner allt.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Är inte Titan snabbast? Behöver du verkligen källa på det?

Inte vad ett ASUS ROG ARES II är.
Och källa behövs eftersom du säger att nVidia är bättre, sen at just ett kort är snabbast betyder ju inte bättre.

Skrivet av pecill:

Finns det en sådan utmärkelse eller är det bara något du själv har som uppfattning?. Det beror lite på vilken prestanda man tycker räknas. Det är allmänt välkänt att AMD har mer microstutter än Nvidia, så att säga att AMD vunnit prestanda per krona är inte helt sant.

Men microstutter upplevs inte på singelkort, och prestanda per krona korten ligger runt 1500kr.
Uppfattningen är från SweClockers, deras tester angeånde prestanda per krona som de har gjort,

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Är inte Titan snabbast? Behöver du verkligen källa på det?

Då bör du väl ändå säga att det är just Titan som är det snabbaste grafikkortet, och inte bara att Nvidia är bättre då de är "snabbare" än AMD. (De flesta personer ser inte till just bästa möjliga grafikkortet när de vill köpa en speldator, utan oftast saker som pris/prestanda = bättre)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bullen181:

Nvidia är bättre.
Sitter ju själv med 7970, och 80FPS på lägsta grafiken i Battlefield 3.. Och då ska det tilläggas att min processor är extremt överklockad för att inte flaska..
Grafikdrivrutinerna i nVIDIA övervinner allt.

Jag maxade BF3 på 40FPS på ett 6970 så du har ett måndags exemplar.
Det finns dåliga exemplar hos nVidia och AMD.

Och jag är ingen Fanboy ännu en gång för det är en klassisk "förolämpning" på SweC

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Inte vad ett ASUS ROG ARES II är.
Och källa behövs eftersom du säger att nVidia är bättre, sen at just ett kort är snabbast betyder ju inte bättre.

Kom ihåg att Ares II har två gpu:er så ska en jämförelse göras är det isf mellan titan sli men då blir det flera faktorer som skalning osv. Dela Ares II på två och jämför med titan så får du en rättvis bedömning (om vi bortser från pris)

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Nvidia är bättre.
Sitter ju själv med 7970, och 80FPS på lägsta grafiken i Battlefield 3.. Och då ska det tilläggas att min processor är extremt överklockad för att inte flaska..
Grafikdrivrutinerna i nVIDIA övervinner allt.

Nu ljuger du allt?

Jag kan körs på det högsta utan några lagg, dock så är det inte 60fps:)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vackaan:

Kom ihåg att Ares II har två gpu:er så ska en jämförelse göras är det isf mellan titan sli men då blir det flera faktorer som skalning osv. Dela Ares II på två och jämför med titan så får du en rättvis bedömning (om vi bortser från pris)

Han jämförde ett singelkort med ett annat singelkort. Ett singelkort är ett ensamt kort. Jag ser inte problemet med att jämföra två olika grafikkort i samma prisklass. Det är bara att titta på deras problem och hur de prestrerar, för att sedan välja det som passar just dig.

Sen att man ska benchmarka Aress II emot Titan och sedan throttla ena gpun är ju riktigt korkat. Vem köper ett sådant kort för att inte använda det fullt ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Nvidia är bättre.
Sitter ju själv med 7970, och 80FPS på lägsta grafiken i Battlefield 3.. Och då ska det tilläggas att min processor är extremt överklockad för att inte flaska..
Grafikdrivrutinerna i nVIDIA övervinner allt.

Vilken upplösning kör du i egentligen? Antingen trollar du eller så är ditt kort defekt alt att du kör någon extrem upplösning.. Kör ultra med mitt och det går sällan under 60 fps. Kör 1080p kan jag tillägga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jag vet inte om jag skriver det här i rätt tråd, men jag ville bara säga att angående reklamen som AMD la upp.
http://www.sweclockers.com/nyhet/17218-amd-retar-nvidia-i-ny-radeon-reklam

Jag fick läsa att massor skrev

"Stor minus hos AMD , inga riktiga argument eller liknande"

Jag vill bara säga till er att AMD inte var seriösa med reklamen de ville mer eller mindre "Skojja" med nVidia.

Och jag gjorde en ny tråd då mina inlägg försvann med den gamla tråden.

Jag ville bara få det sagt, hejdå

Vad gör jag på detta forum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Buhu, är du en fanboy som tog illa upp?

Antagligen kommer det komma en patch två veckor efter att spelet har släppts som fixar problemen.

Man kan undra vem som är "fanboy".

Skrivet av LucasSj:

Jag maxade BF3 på 40FPS på ett 6970 så du har ett måndags exemplar.
Det finns dåliga exemplar hos nVidia och AMD.

Och jag är ingen Fanboy ännu en gång för det är en klassisk "förolämpning" på SweC

Sant. Mitt första Nvidia kort (560) var defekt.