QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Någon som kan verifiera om QNIX skärmen funkar med ett 670?

Så länge kortet har en dual-link DVI-utgång så fungerar det.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Någon som kan verifiera om QNIX skärmen funkar med ett 670?

Så länge du har Dual-Link DVI ser jag inte varför den inte skulle fungera.

Edit: Tvåa på bollen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Föredrar faktiskt PLS före IPS, men det skiljer inte jättremycket. Så om du ens är det minsta sugen på en sån här skärm är det bara att köpa, du lär inte bli missnöjd.

Skönt att höra De på overclock.net verkar överens om det också så jag slog till på en Qnix från säljare accessorieswhole. Återkommer till tråden när jag har testat den.

Permalänk
Medlem

Mjo då bör det funka.
Frågan är om man vågar beställa en QNIX QX2710, kollar man på overclock så har vissa behövt öppna skärmen och sätta panelen rätt för att få bilden centrerad och vissa har råkat ut för sjuk BLB.
Bilderna där folk tejpat inne i panelen för att slippa det känns ju sådär lockande, nästan så det känns värt att punga ut en 2-2.5k extra på HP's eller Asus 1440p skärm och få kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Mjo då bör det funka.
Frågan är om man vågar beställa en QNIX QX2710, kollar man på overclock så har vissa behövt öppna skärmen och sätta panelen rätt för att få bilden centrerad och vissa har råkat ut för sjuk BLB.
Bilderna där folk tejpat inne i panelen för att slippa det känns ju sådär lockande, nästan så det känns värt att punga ut en 2-2.5k extra på HP's eller Asus 1440p skärm och få kvalité.

Saken är ju att de dyrare skärmarna från kända tillverkare också kan lida av blb... Sett flera i den tråden som sagt att de gått från tex dell och att de fick betydligt mindre blb!

Men om du har pengarna kanske det är lika bra att köpa en för det dubbla.

Permalänk
Medlem

Det låter helt klart som den är något plågad i 120hz. Även i 110 hz hör jag ett diskret ljud. Vid 96hz är den vad jag kan höra helt tyst och det flyter i princip lika bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Det låter helt klart som den är något plågad i 120hz. Även i 110 hz hör jag ett diskret ljud. Vid 96hz är den vad jag kan höra helt tyst och det flyter i princip lika bra.

Vilken har du? QNIX eller X-Star?
Och hur är blb på ditt exemplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Det låter helt klart som den är något plågad i 120hz. Även i 110 hz hör jag ett diskret ljud. Vid 96hz är den vad jag kan höra helt tyst och det flyter i princip lika bra.

96hz är det de flesta insatta rekommenderar eftersom den ofta får sämre kontrast och dyl. vid högre klockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aXz:

Vilken har du? QNIX eller X-Star?
Och hur är blb på ditt exemplar?

Jag köpte en qnix pixelperfect men det spelar nog mindre roll. Har lite bbl som syns vid svart bakgrund, får se om jag orkar tejpa. Håller nu på att mixtra med olika färgprofiler. Underbar skärm!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Men han skriver att den inte funkar med någon laptop inklusive Macbook. Jag hade tänkt ge den till min flickvän som har en macbook. Varför skulle inte detta funka med en vanlig adapter? Någon som vet?

Vga går inte på native upplösning tror jag. Hdmi är väl inte samma signal i som i dual link, så det är inte jämförbart. Kapaciteten är för låg tror jag. Ett annat problem är ifall den integrerade intel igp kretsen inte klarar upp till 2560x1440. Vissa gör det t ex hd 4600

Jag tror säljarna undviker att rekommendera integrerade kort för att de använder delat minne, sällan har dvi interface eller så fungerar de helt enkelt inte med den här "bypass" lösningen som de här skärmarna använder. EDID finns inte tror jag, även om windows lyckas ställa in upplösningen rätt ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag. Tog en vecka att få hem den. Inga döda pixlar. Lite blb i mitten nere på två ställen men inget jag stör mig på alls. Klarar 120hz men kör i 96 för jag märker ingen skillnad. Summa summarum väldigt nöjd! Tog från dyrare hulustar så kalaset landade på 2800kr inklusive tull och allt sådant.

En fråga: Varför är skärmen bakåtlutad så mycket?

Edit: Tack Luminous. Jag trodde "plaststaget" var fastgjutet i själva konstruktionen. Nu är jag med i matchen igen!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

Fick hem min idag. Tog en vecka att få hem den. Inga döda pixlar. Lite blb i mitten nere på två ställen men inget jag stör mig på alls. Klarar 120hz men kör i 96 för jag märker ingen skillnad. Summa summarum väldigt nöjd! Tog från dyrare hulustar så kalaset landade på 2800kr inklusive tull och allt sådant.

En fråga: Varför är skärmen bakåtlutad så mycket?

Du kan justera det. Jag gjorde det när skärmen låg ner för jag var rädd att den inte skulle tåla det och att jag skulle behöva skruva isär den. Det är inte nödvändigt att skruva isär den dock. Jag är nöjd med priset på min, jag tror det blev mellan 2600-2800 kr totalt.

Jag har en annan fråga, hur separerar man panelen från backlight:en? är det enkelt och är det bara skruvar?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Videos som går igenom allt step by step. Tidigare postat i tråden, så cred till den personen! (jag sparade länken förut)

https://www.youtube.com/playlist?list=PLnVkA6ZcoQv5piavGXZDJv...

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-New-QNIX-QX2710-LED-Evo...

Skall man bita på detta, tro? Kan man minimera tullavgiften om man ber säljaren skriva att det är en fynd vara?

Permalänk
Skrivet av farnebr1nk:

Pixel perfect varierar mycket beroende på vem du beställer ifrån. Jag kontakta faktiskt Green-Sum innan jag beställde en skärm och så här svarade han:

Hello, this is Green-Sum, the eBay seller.
First of all, we would like to say thank you for your interest. We will always make our best efforts to support you.

With Perfect pixel option, 0 dead pixel allowed. Normal one, up to 5 is acceptable.
Dark dot and stuck pixel are not considered as dead pixel. Bright dot only.
Dark dot : The pixel shows dark and cannot be found on Black background. If the dot show other colors, bright dot.
If you find a dead pixel in a perfect pixel monitor, we will exchange it.

Hope the answer above helps you. We are looking forward to have a good business chance with you.
Thank you.

Best regards,
Green-Sum

Dold text

Jag tror dock inte att de testar skärmarna innan de skickar ut dem, sä chansen att du får en skärm med döda pixlar är nog lika stor. Jag tror även att du kommer få stå för frakten om skärmen nu skulle ha ett par döda pixlar.

Jag skulle rekommendera att kontakta honom personligen innan du beställer något i alla fall!

Permalänk

Det låter ju rätt bra, men jag antar att det vill att man skall skicka tillbaka den defekta skärmen till Korea. Skulle vara bättre om man fick slå sönder skärmen a.la Noctua's RMA metod. Visserligen så kostar det mindre att tillverka fläktar, men ändå.

Nu gäller det bara att minimera tullkostnaden på något vänster... någon som kan säga hur aggressiva tullen är gällande dessa skärmar?

Permalänk
Skrivet av farnebr1nk:

Det låter ju rätt bra, men jag antar att det vill att man skall skicka tillbaka den defekta skärmen till Korea. Skulle vara bättre om man fick slå sönder skärmen a.la Noctua's RMA metod. Visserligen så kostar det mindre att tillverka fläktar, men ändå.

Nu gäller det bara att minimera tullkostnaden på något vänster... någon som kan säga hur aggressiva tullen är gällande dessa skärmar?

Jag tror de flesta säljarna är villiga att gå med på att "sänka priset" för att få lägre tullkostnader. När jag kontakta dream-seller så sa han så här:

Hello. Thank you for your message

I understand your concern about high duty and tax rate.
If you want to mark your item as gift or under-value it, you only can ship it by EMS.
Because EMS does not have very strict rule on documents.

But EMS is expensive compared to Fedex and DHL.
To do so, we need to charge you $25 extra shipping cost.

Please leave a note (not memo) that you want undervalue if you want to while you are making an order.
So I can follow your instruction.

Please feel free to ask if you have any further questions.

Thank you very much. Have a good day!
Best regards

Dold text

Nu är det här dream-seller så jag har ingen aning om hur de andra säljarna gör.
Men som sagt, släng iväg ett PM till dem innan du lägger en beställning. Fråga angående detta och om pixel perfect!

Permalänk

Jaha, så det kanske inte är värt det att be dem att sänka priset, det finns ju fortfarande risker att tullen hugger till ändå.

Permalänk
Medlem

varför snåla om ett par hundra lappar?

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

varför snåla om ett par hundra lappar?

Jag har inte hur mycket pengar som helst att spendera

Har skrivit ett meddelande till säljaren hur som helst. Kanske de har en annan metod än dream-seller. Jag tvekar det. Någon på tråden som har erfarenhet med en koreansk PLS/IPS skärm som har vart prissänkt / present?

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

http://puu.sh/35ily/5604276f03.gif

Jag har inte hur mycket pengar som helst att spendera

Har skrivit ett meddelande till säljaren hur som helst. Kanske de har en annan metod än dream-seller. Jag tvekar det. Någon på tråden som har erfarenhet med en koreansk PLS/IPS skärm som har vart prissänkt / present?

Jag köpte av hulustar och bad dem skriva det riktiga värdet. De skrev $160 ändå.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Jag kör inte med DVI:n jag fick med min qnix utan den DVI jag köpte på elgiganten till min benq som är 3m tror jag. Den verkar funka helt ok i 120 Hz faktiskt, och jag köpte inte den guldpläterade som expediten föreslog

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Varför beställer du inte från www.teknikproffset.se istället?

Köpte typ 6 HDMI kablar ( med nätverk ) på 3 meter där för typ 200 spänn, antar att DVI är lika billigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ben&Jerrys:

Jag tror de flesta säljarna är villiga att gå med på att "sänka priset" för att få lägre tullkostnader. När jag kontakta dream-seller så sa han så här:

Hello. Thank you for your message

I understand your concern about high duty and tax rate.
If you want to mark your item as gift or under-value it, you only can ship it by EMS.
Because EMS does not have very strict rule on documents.

But EMS is expensive compared to Fedex and DHL.
To do so, we need to charge you $25 extra shipping cost.

Please leave a note (not memo) that you want undervalue if you want to while you are making an order.
So I can follow your instruction.

Please feel free to ask if you have any further questions.

Thank you very much. Have a good day!
Best regards

Dold text

Nu är det här dream-seller så jag har ingen aning om hur de andra säljarna gör.
Men som sagt, släng iväg ett PM till dem innan du lägger en beställning. Fråga angående detta och om pixel perfect!

Jag köpte från hulustar och han skickade med EMS. Han skrev också ned värdet till 120 dollar. När jag hämtade ut paketet på mitt lokala ombud fick jag betala 380kr i införelseavgift + tull.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

Mumma.

Permalänk
Inaktiv

Hulustar skrev ner värdet på mitt paket till 100 dollar utan att jag ens sa något. Tror de vet att de flesta vill ha det så.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns liknande koreaskärmar (1440p, 27") fast med VA-panel?
Jag är nöjd med min Eizo Foris FS2331 men att ha något större vore najs

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Repriserar en varning, bara så att folk har det i bakhuvudet när de beställer.

Om värdet skrivs ner så gör möjlig ersättning för fraktskador det med största sannolikhet också, skulle något då hända med paketet misstänker jag att våra koreanska vänner inte är så sugna på att ta den ekonomiska smällen. Värt att tänka på innan man bestämmer sig för att spara ett par hundralappar i fraktkostnad.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Skriver man en notering till säljaren efter man har betalat eller? T ex om jag vill ha nedskrivet värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Skriver man en notering till säljaren efter man har betalat eller? T ex om jag vill ha nedskrivet värde.

Jag sa inget till min köpare men han satte värdet på typ 160 dollar