Allra bästa mus mattan för Razer Imperator vilken?

Permalänk
Avstängd

Allra bästa mus mattan för Razer Imperator vilken?

hej undrar vilken av den allra bästa mus matten är för razer imperator? har nu razer scarab bf3 edition av musmatta men går inte att köra musen med 4G sensorn för då kan det bli mus lagg så jag antar att denna musmattan inte är den bästa för denna mus eller?

Mvh.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk

Jävligt oklart inägg men kör med den som du tycker är skönast. Finns ingen musmatta som är "bäst" på samma sätt det inte finns någon färg som är "snyggast" utan snarare den du gillar mest.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Willekillen:

Jävligt oklart inägg men kör med den som du tycker är skönast. Finns ingen musmatta som är "bäst" på samma sätt det inte finns någon färg som är "snyggast" utan snarare den du gillar mest.

jävligt oklart att du just måste vara otrevlig :/ tack för den hjälpen.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

jävligt oklart att du just måste vara otrevlig :/ tack för den hjälpen.

Otrevlig? Nej, inte direkt, utan snarare så att jag börjar tröttna lite på alla dessa trådar som egentligen inte har något diskussionssyfte utan snarare hittar sina spår i lathet för någon inte pallar söka eller googla.

Om det sedan är respektlöst eller inte att orka formulera en ordentlig mening och sedan förvänta sig att andra ska ta sig orken att hjälpa till är en annan fråga.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Willekillen:

Otrevlig? Nej, inte direkt, utan snarare så att jag börjar tröttna lite på alla dessa trådar som egentligen inte har något diskussionssyfte utan snarare hittar sina spår i lathet för någon inte pallar söka eller googla.

Om det sedan är respektlöst eller att inte orka formulera en ordentlig mening och sedan förvänta sig att andra ska ta sig orken att hjälpa till är en annan fråga.

Jag har icke bett dig att svara inte någon annan heller så håll det för dig själv.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd

är detta ett jävla skämt eller?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

är detta ett jävla skämt eller?

JA, alla vet ju att detta är den bästa

http://www.cowcow.com/pikachu-clafairy-jigglypuff-mousepad-he...

Nä, men det är subjektivt som alla andra säger, vill du ha en snabb? en långsam? hög precision?

____
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/954467-ra...

Kunde du inte googlat lite?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

Jag har icke bett dig att svara inte någon annan heller så håll det för dig själv.

Vaddå du har inte bett mig svara? Varför skapar du en tråd på ett publikt forum om du inte vill att folk ska svara?

Jag vet inte hur du använder Sweclockers, skapar du en tråd först och sedan ber folk att svara och dom du inte har bett får inte göra ett inlägg eller?

Soft.

Edit; måste bara kolla, hade du tänkt göra en tråd som ingen skulle svara i eller? syftar främst på "Jag har icke bett dig att svara inte någon annan heller".

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Eftersom de är en dual sensor/ optisk och laser så är nog en hård musmatta bäst om du vill undvika att få damm i den troligtvis känsliga lasern.
te.x
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480756

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej !

Det är väldigt svårt att säga vilken musmatta som passar bäst då detta beror mer på smak än på vilken mus man har.
Generellt brukar spelare på högre nivå föredra tygmattor på grund av den större stabiliteten/kontrollen man får på dessa.
Dock kan vissa lasermöss ha problem med vissa tygmattor. Därför brukar många föredra optiska lasermöss.
Din mus verkar vara av det optiska slaget och då torde tygmattor inte vara några problem, tvärtom.

Dock tycker jag att det verkar konstigt om din mus har något sorts lagg på razer scarab. Det är väl en hård matta ?
Är du säker på att det verkligen är musmattan som orsakar lagget ? Kan vara bra att kolla upp.

Hursomhelst. Jag har drösvis av olika musmattor, speciellt mjuka, så jag har stor erfarenhet av hur de känns.
Det som framförallt skiljer dem är friktionen, dvs hur trögt/lätt det är att röra musen. Det är inte helt självklart vad som är att föredra. Med låg friktion kan man snabbt göra olika rörelser, men med högre friktion så har man oftast bättre precision (blir lättare att stanna siktet i spel tex).
Själv pendlar jag lite mellan de två extrema varianterna jag har : Razer goliathus control (som har lägst friktion) och Mionix sargas 400 (som har högst friktion).
Är man van vid plastmattor och vill ha en tygmatta som är så lik känslan från plastmattor som möjligt så är det definitivt Razer Goliathus control man ska ha. Det känns faktiskt nästan som en plastmatta.

Annars är Goliathus speed ett populärt val. Den har en len yta, med lite högre friktion än Goliathus control. Brukar ofta rekommenderas.
Annars är traditionella val bland många här QCK heavy och QcK+. Dessa har också halvhög friktion.

Fördelen med tygmattor är också att de inte nöts ut på samma sätt som plast, där en lätt nötning av ytan kan förändra känslan en hel del. Och man vill helst undvika mattor som förändrar sig med tiden.

Tygmattor är oftast inte så jättedyra heller, så du kan ju alltid köpa någon och testa.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Bäst och bäst... Jag tycker dem bästa är väldigt platta och hårda, typ denna:

http://www.inet.se/produkt/6606450/steelseries-4hd-mousepad

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2