Permalänk

Tips på roms S3

Hej. Jag har lekt lite med olika roms men de har sina negativa saker..

Så undrar om det finns någon rom som är baserad på stock så kameran fungerar men ändå har vanilla utseende, och taskbar/rullgardinen uppe.

Det får gärna vara stock kameran då den var väldigt clean och snabb men huvudsaken att den ska fungera!
Ni får gärna tipsa om romar

Edit: Lagt till lite bilder som jag menar

Notification bar är det jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Och Cyanogenmod 9.1 är Stable står det, fungerar kameran och så där?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Och Cyanogenmod 9.1 är Stable står det, fungerar kameran och så där?

Tvivlar på det. Samsung har inte släppt de utlovade källkoderna för Exynos 4 och kommer troligtvis aldrig att göra det heller vilket gör att du aldrig kommer få en stabil AOSP-rom till S2, S3, Note, Note 2 eller någon annan enhet som kör Exynos.

Det finns en rom som är baserad på stock men som ser ut som vanilla i menyer och allt, minns inte vilken det var då det var länge sedan jag körde något som var baserat på Samsungs skräp, tror dock att den hette Ultima eller något liknande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde vara lätt att söka på xda, det är förmodligen redan många trådar redan om det.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1563

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Herr Poster:

Tvivlar på det. Samsung har inte släppt de utlovade källkoderna för Exynos 4 och kommer troligtvis aldrig att göra det heller vilket gör att du aldrig kommer få en stabil AOSP-rom till S2, S3, Note, Note 2 eller någon annan enhet som kör Exynos.

Det finns en rom som är baserad på stock men som ser ut som vanilla i menyer och allt, minns inte vilken det var då det var länge sedan jag körde något som var baserat på Samsungs skräp, tror dock att den hette Ultima eller något liknande.

Det fungerar inte att installera en stock kamera-app i recovery?
T.ex http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1883192

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av Herr Poster:

Det finns en rom som är baserad på stock men som ser ut som vanilla i menyer och allt, minns inte vilken det var då det var länge sedan jag körde något som var baserat på Samsungs skräp, tror dock att den hette Ultima eller något liknande.

Kan det vara denna? http://ultimarom.com/

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Funderat att bytta på min s3, dock så är ju källkoden ett problem.

Har dom inte släppt ett vanila till s3? till s4 ska det komma i alla fall (hört rykten om att s3 ska få det med).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

I de senaste cyanogenmod 10.1 nightlys så funkar kameran.

http://get.cm/?device=i9300
Har kört 06-14 experimental ett par dygn nu o det fungerar klockrent.

Permalänk
Avstängd

WanamLite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Det fungerar inte att installera en stock kamera-app i recovery?
T.ex http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1883192

Inte om du kör AOSP då det är bundet till Samsungs TW.

Skrivet av juniorjesper:

Japp, den är det.

Skrivet av Broken-arrow:

Funderat att bytta på min s3, dock så är ju källkoden ett problem.

Har dom inte släppt ett vanila till s3? till s4 ska det komma i alla fall (hört rykten om att s3 ska få det med).

De har släppt en Googleversion av S4 med Snapdragon SoC, Google sköter uppdateringarna där. S3 och S4 med Exynos kommer inte att få detta då Samsung vägrar släppa källkoderna vilket gör att dessa aldrig kommer få stabila AOSP-roms m.m. eller med 99% säkerhet...

Skrivet av Boss302:

I de senaste cyanogenmod 10.1 nightlys så funkar kameran.

http://get.cm/?device=i9300

Den fungerar i många AOSP-roms men man kan inte säga att den är speciellt pålitlig, kameran är en av sakerna som troligtvis aldrig kommer fungera stabilt utan källkoderna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Poster:

Den fungerar i många AOSP-roms men man kan inte säga att den är speciellt pålitlig, kameran är en av sakerna som troligtvis aldrig kommer fungera stabilt utan källkoderna.

Har inte haft en krash. Touch to fucus är fixat. Tycker det funkar hur bra som helst.
Körde inte aosp tidigare p.g.a kameran.

Har du testat de senaste själv?

Permalänk
Medlem

S3an har väl också en sonykamera så exynos källkod borde inte göra mycket för den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Har inte haft en krash. Touch to fucus är fixat. Tycker det funkar hur bra som helst.
Körde inte aosp tidigare p.g.a kameran.

Har du testat de senaste själv?

Har inte kört CM på ett tag, kör AOKP fast den är ju baserad på CM... den fungerar men titt som tätt fuckar den ur...

Skrivet av Boss302:

S3an har väl också en sonykamera så exynos källkod borde inte göra mycket för den?

Källkoden för kameran är också closed antar jag då det var en av sakerna Samsung lovade att öppna upp men aldrig gjorde.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Poster:

Har inte kört CM på ett tag, kör AOKP fast den är ju baserad på CM... den fungerar men titt som tätt fuckar den ur...

Källkoden för kameran är också closed antar jag då det var en av sakerna Samsung lovade att öppna upp men aldrig gjorde.

Var väl ca 2veckor sedan cm killarna fick ordning på kameran.

Det är trist att samsung inte ger ut källkoden men nu tycker jag det funkar helt ok. Tog dock ~ ett år att komma dit.

Permalänk

Fungerar kameran på Cm nu? Isf kör jag nog på det. Men känns skit o inte få det att funka med den.. Kameran alltså

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Gick från samsung mjukvaran till cm nightlys strax efter det rapporterades att touch to focus var fixat.
Har funkat flawless för mig i ~ett par veckor. Inte en enda krash/FC.

Permalänk
Avstängd

te=Boss302;13616392]Gick från samsung mjukvaran till cm nightlys strax efter det rapporterades att touch to focus var fixat.
Har funkat flawless för mig i ~everar veckor. Inte en enda krash/FC.[/quote]

Touch to focus har fungerat för mig med ett tag men har fortfarande fått FC eller att skärmen bara blir svart. Kan dock vara jag som haft otur..
Ibland funkar det ju inte lika bra på alla telefoner trots att de är lika.

SwiftKey buggar skit och ändrade den citerade texten på två ställen, tror inte den blir ordentligt citerad nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan säkert vara olika rev på kamerasensor o firmware som funkar lite olika.

Permalänk
Skrivet av Herr Poster:

te=Boss302;13616392]Gick från samsung mjukvaran till cm nightlys strax efter det rapporterades att touch to focus var fixat.
Har funkat flawless för mig i ~everar veckor. Inte en enda krash/FC.

Touch to focus har fungerat för mig med ett tag men har fortfarande fått FC eller att skärmen bara blir svart. Kan dock vara jag som haft otur..
Ibland funkar det ju inte lika bra på alla telefoner trots att de är lika.

SwiftKey buggar skit och ändrade den citerade texten på två ställen, tror inte den blir ordentligt citerad nu...

Skickades från m.sweclockers.com[/QUOTE]

Det blir inte ett felmeddelande att det inte går att ansluta till kameran?

Skrivet av Boss302:

Kan säkert vara olika rev på kamerasensor o firmware som funkar lite olika.

Lust o länka romen som kameran funkar?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Post #8

Vissa verkar dock ha problem med kameran fortfarande, så inga garantier.
Men min S3 kamera har funkat utan minsta problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Det blir inte ett felmeddelande att det inte går att ansluta till kameran?

Jo, det får jag också ibland.

Visa signatur
Permalänk

Jag har kört med Rootbox i några veckor nu, tycker att det fungerar alldeles perfekt, kan ställa in valfri DPI för varje app, färgschema lika så.
Den bygger på Paranoid Android, AOKP och CM.
Kolla -->här<-- för mer info.

Nördröret över och ut!

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Medlem

Privacy guard (hindrar om man vill ,en app att kunna läsa någon personlig data fån telefonen) fr.o.m nightly 06-26.