Apple uppdaterar Macbook Air – premiärvisar nya Mac Pro

Permalänk
Melding Plague

Apple uppdaterar Macbook Air – premiärvisar nya Mac Pro

Apple lanserar en ny generation Macbook Air, men ger även en förhandstitt på kommande Mac Pro – ett cylinderformat kraftpaket med komponenter av rang.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tar två!

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Medlem

Intressant det där med cylinderform. Ska bli spännande att se hur de löst t.ex. kylning etcetera

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Fortf samma air chassi, lite trist. Skärmkanterna är verkligen trista. Tunnare å gärna svarta bezels hade varit trevligt.

Ny visuell redesign av iOS, trevligt men har inte iPhone numera.

Nya Mac Pro ser gimmicky ut, knappast stilren. Påminner mig om vad Apple höll på med för många många år sedan.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk

Snacka om stilrent chassi...
Annars, kul att AMD är med i matchen hos Apple.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Mac Pro påminner mig om en pedalhink i plast...

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen 24 timmars användningstid på nya macbook pro? Jag skulle tolkat bilderna som nio respektive tolv timmar..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

"Dessa kan konfigureras med 256 GB lagring för ytterligare 200 dollar"

Permalänk
Medlem

Och hur mycket vill de ha för den? 40 000? Dom tar ju redan 900 spänn för en extra dvdbrännare när du konfigurerar din egen mac.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Vashy:

Mac Pro påminner mig om en pedalhink i plast...

Är insidan det samma?

Ennu en najs Hackintosh i lite för dyr klass.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Riktigt tråkig sopkorg må jag säga

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Alltså jävlar, jag vill verkligen inte veta vad den nya Mac Pro kommer kosta...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Jag gillade cylinderformen på Mac Pro.

Kul att någon vågar göra något annorlunda. Vi får inte glömma att de annorlunda formerna på Apples produkter på slutet av 1990-talet räddade företaget från att försvinna!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Soptunna:p

Permalänk

Ingen macbook pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Intressant det där med cylinderform. Ska bli spännande att se hur de löst t.ex. kylning etcetera

Det nämndes något om "inner core" för kylning.

Permalänk
Medlem

Trollen tittar fram snabbt idag...

Var ganska väntade uppdateringar på Air modellerna.. Konstigt att de inte visade nya MacBook Pro samtidigt. Undrar om de kanske väntar på nya diskreta GPU-lösningar från Nvidia eller AMD?

Permalänk

Det är 12h som gäller, inte 24... Airen finns ute på hemsidan nu med priser: 11" för 9/11k och 13" för 10/12k

Angående CPUn som är på 1,3 GHz.. Vad gick förra generationen i? va inte de betydligt högre?

Permalänk
Medlem

Visst är det imponerande hårdvara men herrejäv*ar vilket pris Mac Pro:n kommer att ha..

Permalänk
Medlem

Papperskorg!

Den nya MacPro'n ser ju för tusan ut som en papperskorg modell snordyr inredningsbutik!

Permalänk
Avstängd

Ge mig en Mac Pro!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

13-tumsairen lockar riktigt mycket, 12 timmars batteritid = mumma som attan!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Jag gillade cylinderformen på Mac Pro.

Kul att någon vågar göra något annorlunda. Vi får inte glömma att de annorlunda formerna på Apples produkter på slutet av 1990-talet räddade företaget från att försvinna!

Bara för att man vill göra något annorlunda behöver man inte göra en soptunna, för att vara så extrem man bara kan.
Ska bli kul att se om de kan kyla tunnan med human ljudnivå med tanke på vad de tryckt i den.
Det var lite skillnad med imac, de första modellerna var bara en annan färg jämfört med dåtidens gråa tjockskärmar, tro mig, vi hade en.

Det är bara lite synd att Applefans ska behöva betala såpass mycket extra för samma saker bara för att det är något "speciellt" runt om dem.
Skulle jag få en hjärnblödning nån gång o faktiskt velat köra på Apple så bygger jag nog en egen Hackintosh för halva priset istället, hur lådan ser ut skiter jag i (inom rimliga gränser) sålänge burken är tyst och snabb, men jag kan bara tala för mig själv.

Edit: Tro hur många papper den tål innan det brinner... Med den designen, öppen topp och placerad på golvet är det bara ohänt att någon slänger skräp i den

Permalänk
Medlem

Med andra ord: Fortfarande inga högupplösta paneler till MBA.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Inaktiv

Om man gillar Apple så skiter man i priset som jag gör. Och tycker man inte om Apple så gnäller man på priset.

Permalänk
Medlem

Om inte priserna på externa PCI->Thunderbolt enheter sjunker som t.ex. Magma chassin, så kommer Mac Pro'n förmodligen sakta dö ut. För datorn som står i studion skulle det krävas ett PCI-express -> Thunderbolt chassi med minst två platser, samt ett externt hårddisk chassi.

Det blir ju plötsligt två extra enheter på golvet eller bordet, som drar ström, som förmodligen låter, och om än ännu mer kabeldragning.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Jag gillade cylinderformen på Mac Pro.

Kul att någon vågar göra något annorlunda. Vi får inte glömma att de annorlunda formerna på Apples produkter på slutet av 1990-talet räddade företaget från att försvinna!

Microsoft räddade dem

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk

Lite tråkigt att Retinamacarna inte fick Haswell, eller lite högre upplösning på Airmodellerna.

Permalänk
Master of Overkill

Och en Mac Pro med 12 core Xeon är aldrig billigt ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Med andra ord: Fortfarande inga högupplösta paneler till MBA.

Nope... Det var det enda riktigt tråkiga med uppgraderingen. Tycker att de åtminstone kunde ha tryckt in FullHD IPS-paneler.