Permalänk
Medlem

Lite hjälp/input om ny skärm

Hej alla Sweclockers.

Jag är på jakt efter en ny skärm men av alla saker och ting man kan välja till sin dator tycker jag just att skärm är det svåraste.

Jag är på jakt efter helst en 27" skärm som klarar 1080p eller mer.

Jag är ingen FPS spelare om man inte räknar Mass Effect utan jag tycker om spel som Civ V och Dawn of war.
Jag behöver inga inbyggda högtalare eller 3D skärm och kan tänka mig lägga runt 3-3500:-

När jag varit runt på större hemelektronikkedjor så är alltid fokus på "billigt skräp" så jag har inte kunnat gå och titta på någon skärm som jag tycker verkar vara bra i verkligheten och jag tycker inte om att köpa grisen i säcken där av vill jag veta vad ni tycker.

Visa signatur

Intel I7-6700k | MSI Z170A GAMING PRO Carbon | Corsair Vengeance LPX Black 16GB@3000MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | Samsung 950 Pro 256GB M.2

Permalänk
Medlem

En sak som är klar är att 1080p i 27" inte är vidare trevligt. Du kommer irritera dig på pixlarnas storlek ganska fort. Men då sticker priset iväg med en tusenlapp till och landar runt 4.5-5.5 K. Om du sitter nära skärmen så är nog 2560x1440 det enda men om du sitter lite längra bort så går nog 1920x1080 för sig. Om du inte heller spelar FPS så går 60Hz för sig och därmed IPS. Det är en sak jag inte fattar hur folk kan vara utan. Riktigt sjuk färgåtergivning. Tro mig, om du prövar en IPS så kommer du alltis undra hur du kunde sitta o kolla på den grådaskiga skit TN paneler visar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem