Permalänk
Medlem

Får inte in TV10 och TV4Sport på TV:n

Hej!

Jag har en TV i mitt rum som jag inte får in TV10 eller TV4sport på. Någon som vet varför? För i annan TV-apparat i mitt hem får man in TV10 och TV4sport, men inte på denna TV och dem är kopplade på samma sätt. Har testat att göra en kanalsökning, men det hjälpte inte.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

mer info, antenn? kabel? fiber?
vilken typ av kort har ni mm.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

mer info, antenn? kabel? fiber?
vilken typ av kort har ni mm.

Kom nyss på vad felet var. Jag ska sätta in en ca-modul med ett comhem kort som vi har här hemma, och efter det lär det troligtvis fungera. För just nu har jag ingen ca-modul isatt i TV:n. Tack ändå för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Både TV10 och TV4sport ingår i det analoga grundutbudet i comhem i min bostadsrättsförening. Söker du analogt, och har din TV stöd för de frekvenser som dessa program sänds på?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Både TV10 och TV4sport ingår i det analoga grundutbudet i comhem i min bostadsrättsförening. Söker du analogt, och har din TV stöd för de frekvenser som dessa program sänds på?

Hur kollar jag om TV:n har stöd för de frekvenser som behövs för att visa kanalerna?

Jag testade att sätta i en ca-modul med ett kort i, och då funkade betalkanalerna som finns på kortet men inte TV4Sport efter att jag gjorde en kanalsökning med ca-modulen och kortet isatt. Jag hittar själva kanalen TV4Sport men det står "Krypterad kanal". TV10 hittar jag inte alls.