Letar efter spel: FPS

Permalänk

Letar efter spel: FPS

Hej jag letar efter ett spel som jag nämligen körde när jag var liten och jag ska försöka att förklara så mycket jag kan om det.
Det första jag minns var att det som sagt var i första person men efter tutorialen i början så stod det "tryck på mellanslag" eller på engelska
och när man gjorde det hoppade man samtidigt som man öppnade en sci fi aktig dörr.
En bana så kunde man höja och sänka vissa torn för att vägleda nån konstig robot droid till en tunnel med samma färg som den själv.
På vissa banor så fanns det gubbar som när man gick nära de så började de ryta och slå på en.

det var typ ett första persons puzzel spel med vissa under vatten scenarion och allt verkade ta plats i nån sorts rymd bas

Förlåt om min beskrivning är dålig men jag uppskattar om någon där ändå fattar.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Låter inte som ett FPS iaf...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Haha, enligt mig så får du nog försöka förklara lite mer kan ha en tanke på vilket spel du menar. När är det ifrån ungefär?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk

Det hade några segment med skjutning vill jag minnas

Permalänk
Medlem

Ge oss en ungefärlig point-in-time.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Menar du när jag spelade det eller när man kunde skjuta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxxorcisten:

Menar du när jag spelade det eller när man kunde skjuta?

När du spelade det.. haha

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

skulle tro runt 2003-05

Permalänk

Prey kanske http://en.wikipedia.org/wiki/Prey_(video_game)
det är ganska nytt tror jag. Men det kan ju kanske vara det

Permalänk

Nej det var inte det, det var ganska simpel grafik och mycket färger

Permalänk

Vet du ungefär vad spelet handlar om?

Permalänk
Permalänk

Nej, det hade nog inte lika välutvecklad story kändes det som dock kommer jag inte ihåg vad det handlade om, men grafiken var som sagt mycket sämre, simplare och färgglatt

Permalänk
Medlem

Otäckt, känner igen detta spelet så otroligt mycket! Men blandar ihop det med något StarWars spel typ Jedi Academy, men vet att det är inte det! Någon måste ju veta!

Permalänk

Hoppas vi tänker på samma spel då!
Skulle vara väldigt tacksam om att få veta om detta spel!

Permalänk
Medlem

Låter som du beskriver ett äventyrsspel, tänker på spel som Myst.

Permalänk

Ja, ungefär men lite platform och puzzel också

Permalänk

tror du letar efter zelda special edition

Permalänk

kan det kanske vara detta?
http://www.youtube.com/watch?v=VggVehJwIN8
XIII
(nej inte final fantasy XIII)

Permalänk
Skrivet av Vation:

Ser ut som om du bara har copy-pastat beskrivningen som nämns här. Försöker du vinna det? Väldigt sportsligt av dig.

Det är ju samma person, och han länkar ju hit?

Permalänk
Skrivet av Vation:

Ser ut som om du bara har copy-pastat beskrivningen som nämns här. Försöker du vinna det? Väldigt sportsligt av dig.

Facedesk...

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Psychonauts?