Permalänk
Medlem

Gear till monk?

Vad/hur ska man hitta gear till monk? har groteskt klent med gold, och klen gear (jämfört med kompis barbar)

Min monk Vad ska jag leta efter? jag har läst 20m Gold monk build guide, även om jag har långt mycket mindre gold än så. Problemet är att t.ex. The Witching Hour med "rätt" stats (enligt guide) kostar ~15m minst... inte mycket kvar av dom 20m sen om man nu haft så mycket.

Jag har "slösat" typ 4m på den gear jag har.. ändå har jag typ hälften av min kompis dps och dör fortare, jag har ~60k dps + 38k hp + typ 400 all res.

Jag har Inna's Temperance (eller vad pants heter) som ger en hel del mer DPS men då förlorar jag typ 9k HP

Hur kan man få bättre gear? kommer inte vidare utan att ha typ ~2 miljarder golds..

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Spelet handlar om att "grinda". Spela inferno om och om igen och uppgradera gear vartefter. Det är en lååååång process (om du inte fuskar, och köper guld på AH).
Crafta även "xxxx of dexterity" gearen, vars recipes droppar lite här och var. För det måste du samla "demonic essence", som droppar från elitepacks ibland.

Kolla upp forumen på diablofans.com också. Där hittar du massor av bra info.

Enligt min egen åsikt tycker jag att AH förstör mycket. Det tar bort själva poängen med allt, nämligen att spela själva spelet för att få gear.

Lycka till!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Själv har jag inget emot AH. På D2 var det fortfarande trading på gång och det var mer eller mindre fuffens non stop där. Med AH kan man inte bli blåst om man har koll på vad man köper eller säljer och man behöver inte heller använda den om man inte vill. Det är numera större chans att man kan ge sig på flera klasser om man ska ha bra gear och även om man har tonvis med pengar räcker det inte för att nå toppen på berget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Enligt min egen åsikt tycker jag att AH förstör mycket. Det tar bort själva poängen med allt, nämligen att spela själva spelet för att få gear.

Lycka till!

Tycker precis tvärtom jag, kan man med AH och vet vad items är värda så kan man tjäna sig en rejäl hacka ! Tror jag har tjänat 300-400M denna vecka bara för att folk inte vet vad deras items är värda egentligen.

Och har man mycket G kan man köpa bättre gear vilket resulterar i att det är roligare att spela.

Eller är det roligare att dö hela tiden PGA dåligt gear? Det resulterar nog bara i att folk inte orkar spela tusentals timmar och då slutar spela.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kokkojambo:

Spelet handlar om att "grinda". Spela inferno om och om igen och uppgradera gear vartefter. Det är en lååååång process (om du inte fuskar, och köper guld på AH).
Crafta även "xxxx of dexterity" gearen, vars recipes droppar lite här och var. För det måste du samla "demonic essence", som droppar från elitepacks ibland.

Kolla upp forumen på diablofans.com också. Där hittar du massor av bra info.

Enligt min egen åsikt tycker jag att AH förstör mycket. Det tar bort själva poängen med allt, nämligen att spela själva spelet för att få gear.

Lycka till!

Allt AH gear är inte ens bra allt säljs på forum idag som är dom bästa items.

2 Miljarder gold är ju cap på AH så finns typ inga bra items där.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Allt AH gear är inte ens bra allt säljs på forum idag som är dom bästa items.

2 Miljarder gold är ju cap på AH så finns typ inga bra items där.

Sant! Försökt hitta en vettig manticore med 1300+ dps i veckor men finns f*n inte att få tag på. Så det är som du säger forum som gäller.

Permalänk

Du borde ju klara inferno med det där gearet i alla fall. Sen får du helt enkelt grinda på den MP som du klarar av.

Jag kör igenom inferno på MP0 just nu bara för att ha det avklarat, och då slaktar jag det mesta riktigt fort (profil nedan).
http://eu.battle.net/d3/en/profile/drawlz-1345/hero/13395670

Har inte testat så mycket på andra MP, men jag har som du ser ingen life steal, så jag måste först och främst skramla fram ett sånt vapen innan jag kan köra lite högre nivåer.

Du skulle ju kunna försöka styra en billig Won Khim Lau också, tror jag hittade min för typ 20k gold bara. Sen kan du nog ändra lite på dina skills. Personligen tar jag hellre blind över cyclone strike.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Byt din generator till Fists of Thunder samt byt ut cyclone till Blind som ger 30% mer skada i 3 sec.

Permalänk
Medlem

Många svar

Men jag glömde en del av min poäng, jag har handlat gear för mer än 4m men klarar mig ändå sämre än min kompis barbar som har högre dps (100k+) för mindre Gold.

Jag gillar mina skills speciellt cyclone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Skrivet av McZ:

Många svar

Men jag glömde en del av min poäng, jag har handlat gear för mer än 4m men klarar mig ändå sämre än min kompis barbar som har högre dps (100k+) för mindre Gold.

Jag gillar mina skills speciellt cyclone.

Jag tycker du ska byta till natalyas ring+skor för kraftig dpsökning. Sen kanske även kolla upp passiv skill dodgechans vid dualwield. Den hjälper mig att överleva. Tyvärr är ju inte 4M guld särskilt mycket idag... Har själv lyckats få ihop typ 20 M idag men kan inte uppgradera Så mycket.. en annan grej är förresten dina lacunis, Har De critchans? Annars byt ut mot t ex strongarm bracers eller likvärdigt rares alternativt chansa på crafting.. sitter på mobilen Så kan inte se statsen...

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: här är min munk som jag kör http://eu.battle.net/d3/en/profile/LiFeZaChS-2574/hero/398491...
har egentligen ett innas bälte, men testar lite med detta fina felköp...
såg förresten att du hade CC på lacunis så de är nog inget att byta då

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachie:

Jag tycker du ska byta till natalyas ring+skor för kraftig dpsökning. Sen kanske även kolla upp passiv skill dodgechans vid dualwield. Den hjälper mig att överleva. Tyvärr är ju inte 4M guld särskilt mycket idag... Har själv lyckats få ihop typ 20 M idag men kan inte uppgradera Så mycket.. en annan grej är förresten dina lacunis, Har De critchans? Annars byt ut mot t ex strongarm bracers eller likvärdigt rares alternativt chansa på crafting.. sitter på mobilen Så kan inte se statsen...

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: här är min munk som jag kör http://eu.battle.net/d3/en/profile/LiFeZaChS-2574/hero/398491...
har egentligen ett innas bälte, men testar lite med detta fina felköp...
såg förresten att du hade CC på lacunis så de är nog inget att byta då

Jag letar efter Natalyas ring+skor, men har inte hittat nått som passar min klena budget än Jag har kört med DW -> Dodge passive skillen men ändrade till dex -> armor passiva och jag tyckte den hjälpte bättre. Men Dodge tilltalar mer eftersom jag kör med Mantra of Evasion + Backlash.

EDIT: Förslag på något bra vapen som kan ersätta Echoing Fury... "Fear on hit" är jobbig

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Skrivet av McZ:

Jag letar efter Natalyas ring+skor, men har inte hittat nått som passar min klena budget än Jag har kört med DW -> Dodge passive skillen men ändrade till dex -> armor passiva och jag tyckte den hjälpte bättre. Men Dodge tilltalar mer eftersom jag kör med Mantra of Evasion + Backlash.

EDIT: Förslag på något bra vapen som kan ersätta Echoing Fury... "Fear on hit" är jobbig

Stoppa EF:en i OH så ordnar det sig med fear:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Stoppa EF:en i OH så ordnar det sig med fear:en.

Hur menar du nu? Försvinner chance to fear när den e OH vapen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hur menar du nu? Försvinner chance to fear när den e OH vapen?

Skickades från m.sweclockers.com

Jupp.

Edit: iaf var det så tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Jupp.

Edit: iaf var det så tidigare.

Aufan haha d får man väl kolla upp... Ja har ratat echoing furu just för chance to fear

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Biturbo:

Jupp.

Edit: iaf var det så tidigare.

Är ej sant. Det kan hända att den inte fearar lika ofta som när man har den i MH men fearar gör den fortf.

Men själv gillar jag fear då det ger mig en chans att ta mig ur knipiga situationer om jag blir instängd i ett hörn. Och kör jag i party spelar det ingen roll då vi alltid har cm wizz.

För övrigt vill jag säga att efter lite testande så kan jag inte rekommendera WKL på något sätt. Trots att den ska ge högre tDPS än nästan alla rare vapen får jag betydligt lägre HP/sekund av en 2,8%LS WKL än en 2,8%LS rare yxa vilket får mig att tro att WKL faktiskt ger mig lägre tDPS.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360