Permalänk
Medlem

Bf3 Musen rör sig ojämt

det senaste dagrana nar jag har kört battlefield 3 rör sig musen ojämnt i olika hastigheter och hackigt på ultra utan v-sync, jag har 60-90 fps, men när jag sänker kvaliten så flyter musen bättre, finns det någon lösning på problemet?

har testat att ominstallera alla drivrutiner runt bf3 mus och grafikkort, städat registret defragmenterat disken ominstallerat bf3.

Vad tror ni felet är och hur skulle det kunna lösas?

tack på förhand

(har ett överklockat 7950 och i5 357k och 16gb ram)

Permalänk
Medlem

gå in i options och klicka i hardware mouse blablabla, och test köra på high knappt så man märker nån skillnad i alla fall ju?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

gå in i options och klicka i hardware mouse blablabla, och test köra på high knappt så man märker nån skillnad i alla fall ju?

förstår inte riktigt vad du menar med "hardware mouse"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Capticus:

förstår inte riktigt vad du menar med "hardware mouse"

Raw Mouse Input: When set to On, this option is designed to make mouse movement more accurate by ensuring that your mouse input is processed directly by BF3, and doesn't have any mouse acceleration or other Windows-related changes forced upon it. Enabling this option should improve your aim by making mouse movements more predictable and precise, but again, low framerates and VSync will impact on mouse responsiveness regardless of this setting.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Raw Mouse Input: When set to On, this option is designed to make mouse movement more accurate by ensuring that your mouse input is processed directly by BF3, and doesn't have any mouse acceleration or other Windows-related changes forced upon it. Enabling this option should improve your aim by making mouse movements more predictable and precise, but again, low framerates and VSync will impact on mouse responsiveness regardless of this setting.

jag har alltid kört med raw mouse input och fps:en är över 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capticus:

det senaste dagrana nar jag har kört battlefield 3 rör sig musen ojämnt i olika hastigheter och hackigt på ultra utan v-sync, jag har 60-90 fps, men när jag sänker kvaliten så flyter musen bättre, finns det någon lösning på problemet?

har testat att ominstallera alla drivrutiner runt bf3 mus och grafikkort, städat registret defragmenterat disken ominstallerat bf3.

Vad tror ni felet är och hur skulle det kunna lösas?

tack på förhand

(har ett överklockat 7950 och i5 357k och 16gb ram)

läs på http://segmentnext.com/2011/11/03/battlefield-3-tweak-guide-g...
Och i tillägg till vad han skriver kör du även in gametime.maxvariablefps 59.
lägg allt i user.cfg i din bf3-mapp

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]