Age of Empires 2 pixelfel

Permalänk
Medlem

Age of Empires 2 pixelfel

Tjaenare!
Började nöta lita AoE 2 nu, älskar spelet! Men, Jag får ett helt horribelt pixelfel! Gräset har 90% röda pixlar och allt ser totalt skuvat ut =P
På gammla burken hade jag samma problem, med då var det bara att tabba ut så fixade det sig. Nu hjälper inte det heller =(.
ÄR det bara att köpa HD versionen (detta gäller ju original skivan) eller vad? Hur somhelst så förstörs ett bra spel av detta =P

/J

Permalänk

http://www.sevenforums.com/gaming/10033-graphics-issue-age-em...

kanske kan hjälpa dig har inte provat själv om nått av lösningarna fungerar själv men du kan ju alltid prova.

Permalänk
Medlem

om du kör Win7. Testa stänga av explorer.exe. Alt: Använd inte ett aero-tema (använd istället t.ex Windows klassisk)

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk

1. byt bakgrundsbilden på ditt skrivbord till helt svart.
2. starta kontrollpanelen och gå till stället där man ändrar upplösning (låt det vara öppet)
3. starta spelet.

Fungerar bra för mig!

Permalänk
Medlem

Höger klicka på ikonen -> egenskaper -> kompatibilitet -> kompabilitetsläge -> bocka i krysset vid "kör detta program i kompabilitetsläge för:" välj Windows XP -> verkställ

har dock inte testat det själv men min bror säger att det funkar utmärkt. Hör gärna av dig med svar.

Permalänk
Medlem

Detta är ett vanligt Windows 7 problem (möjligen Vista också det vet jag inte dock).
Tidigare löste jag problemet genom att skriva ett taskkill kommando i anteckningar som
jag sparade i AoE mappen.

För AoE Age of Kings är det:

taskkill /F /IM Explorer.exe
empires2.exe
Start explorer.exe

För Conqueror's Expansion paketet är det:

taskkill /F /IM Explorer.exe
age2_x1.exe
Start explorer.exe

Bara att copy+paste, filen skall läggas i Program (x86)/Microsoft Games/Age of Empires 2
Namnet på filen ska vara age2.cmd

Borde fungera för dig nu, gjorde det för mig

Permalänk
Medlem

ett tips: finns att köpa på steam som HD version. då får man tillgång till deras spelserver osv. mycket kul!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Tjaenare!
Började nöta lita AoE 2 nu, älskar spelet! Men, Jag får ett helt horribelt pixelfel!

Skrivet av Friterad:

Detta är ett vanligt Windows 7 problem (möjligen Vista också det vet jag inte dock).
Tidigare löste jag problemet genom att skriva ett taskkill kommando i anteckningar som
jag sparade i AoE mappen.

För AoE Age of Kings är det:

taskkill /F /IM Explorer.exe
empires2.exe
Start explorer.exe

För Conqueror's Expansion paketet är det:

taskkill /F /IM Explorer.exe
age2_x1.exe
Start explorer.exe

Bara att copy+paste, filen skall läggas i Program (x86)/Microsoft Games/Age of Empires 2
Namnet på filen ska vara age2.cmd

Borde fungera för dig nu, gjorde det för mig

När jag körde AoE2 för typ ett halvår sen så gjorde jag ~som Friterad skriver. Gjorde en .bat-fil på skrivbordet genom Notepad/Anteckningar innehållande:

Citat:

taskkill /F /IM Explorer.exe
empires2.exe
Start explorer.exe

Startade spelet genom att trycka på den filen istället. Fungerade perfekt, inga konstiga pixlar längre Nu kör jag AoE2:HD istället.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM