Rensar inte ut all historik, firefox.

Permalänk

Rensar inte ut all historik, firefox.

Trots att jag väljer allt utom nedkopplad webbplatsdata och platsspecifika inställningar på "Rensa ut tidigare historik", så kommer det lik förbannat upp förslag när jag ska skriva in en internetadress. Har flera gånger deletat de jag råkat favoritmarkera av misstag, alltså de med stjärna till höger, men de kommer tillbaka hela tiden.

Vad kan detta bero på?

Permalänk
Medlem

favoriter försvinner väl inte vid chase rensning ? sen om du.väljer rensa historik sp kan man ju välja senaten timmen ,4h tx och idag o all historik ?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av Tawen:

favoriter försvinner väl inte vid chase rensning ? sen om du.väljer rensa historik sp kan man ju välja senaten timmen ,4h tx och idag o all historik ?

Jag väljer alltid all historik. Vad menar du med "chase-rensning"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostalgic:

Trots att jag väljer allt utom nedkopplad webbplatsdata och platsspecifika inställningar på "Rensa ut tidigare historik", så kommer det lik förbannat upp förslag när jag ska skriva in en internetadress. Har flera gånger deletat de jag råkat favoritmarkera av misstag, alltså de med stjärna till höger, men de kommer tillbaka hela tiden.

Vad kan detta bero på?

Har samma problem med Firefox. Även om jag tar Ccleaner så finns historiken kvar. Även borttagna bokmärken finns kvar i sökhistoriken. Måste vara en bugg eller något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för samma sak- höll på att bli galen.

Efter långt sökande tror jag att jag fann orsaken. Jag hade sparat en ny websida som startsida (prisjakt förresten). Hade då uppe flera flikar vilka alla sparades och fanns i systemet oavsett alla utrensningar.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

Bara jag som finner denna tråd lite rolig?

If you know what I mean?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Om du har en sida sparad som bokmärke så kommer den visas då du skriver in nåt i adressfältet fastän sidan inte är sparad i historiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Bara jag som finner denna tråd lite rolig?

If you know what I mean?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Bara jag som finner denna tråd lite rolig?

If you know what I mean?

Ja jag vet att frågan var ganska lamer-aktig. Men alla kan ju inte kunna allt, eller hur?

Du började också från scratch en gång i tiden, som alla andra.

Permalänk
Skrivet av jetten:

Om du har en sida sparad som bokmärke så kommer den visas då du skriver in nåt i adressfältet fastän sidan inte är sparad i historiken.

Ok då måste det vara så att jag råkat bokmärka vissa sidor av misstag. Får kolla upp det.

Permalänk
Skrivet av grabben!:

Jag råkade ut för samma sak- höll på att bli galen.

Efter långt sökande tror jag att jag fann orsaken. Jag hade sparat en ny websida som startsida (prisjakt förresten). Hade då uppe flera flikar vilka alla sparades och fanns i systemet oavsett alla utrensningar.

Jag fick via en nedladdning av en brandvägg med en hemsida på köpet som heter "22find", som jag inte lyckats ta bort. Det kanske är orsaken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostalgic:

Ja jag vet att frågan var ganska lamer-aktig. Men alla kan ju inte kunna allt, eller hur?

Du började också från scratch en gång i tiden, som alla andra.

Det var nog inte så han menade

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostalgic:

Jag fick via en nedladdning av en brandvägg med en hemsida på köpet som heter "22find", som jag inte lyckats ta bort. Det kanske är orsaken?

Du kan pröva med att använda AdwCleaner av Xplode för att ta bort 22find:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outil...

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Du kan pröva med att använda AdwCleaner av Xplode för att ta bort 22find:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outil...

Fantastiskt program. Det rensade ut inte bara 22find utan även en massa annat skräp som jag tydligen hade på datorn (spyware, malware m.m.) Varför har man inte hört talas om detta innan?

Du ska ha stort tack Cecilia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Det var nog inte så han menade

Tror inte det heller..

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Tror inte det heller..

Hade ju varit kul om man förstod vad ni menade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostalgic:

Hade ju varit kul om man förstod vad ni menade?

Det syftar antagligen på att panik vid webbhistorik ofta är förknippat med "snusk surfande".

Permalänk
Skrivet av Nostalgic:

Hade ju varit kul om man förstod vad ni menade?

Dom menar nog att du vill ha hjälp här för att få bort historik och liknande som visar porr-surf. Antagligen.

EDIT: Too late

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Det syftar antagligen på att panik vid webbhistorik ofta är förknippat med "snusk surfande".

Ahh! Då fattar jag. Jag kan upplysa om att jag väldigt sällan är inne på snusksidor, även om det har hänt. Men då bara på sidor som är säkra. Typ Xnxx och xhamster,

För mig är det inga problem om man är spontan. Hellre det än att prata i gåtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostalgic:

Fantastiskt program. Det rensade ut inte bara 22find utan även en massa annat skräp som jag tydligen hade på datorn (spyware, malware m.m.) Varför har man inte hört talas om detta innan?

Du ska ha stort tack Cecilia!

Det var så lite så
Jag har nämnt det en del i olika trådar på sistone.

Permalänk
Medlem

Lite sen

Det kan vara så att du kanske hade en elakhet som låg kvar. Vilket ibland brukar vara andra hyss och otyg som kommer med vid installation av ett program så därför skall man vara uppmärksam och läsa. Dessa hyss brukar ibland vara boven i dramat.

Det finns även en återställningsknapp inbakat i Firefox under hjälp och felsökning. Trycker man på den knappen så försvinner alla bokmärken och historiken.

Gör man rätt från första början så försvinner all historik och skulle den inte göra det så får man ta till specialknep som att radera profilen fast då försvinner allt. Hade du tagit bort bokmärket så söker Firefox inte på det hela.

Väck med bokmärket och sedan väljer du utföra rensning av historik.