Office - Excel 2003 - Hjälp med formel

Permalänk

Office - Excel 2003 - Hjälp med formel

Hej!

Har Excel 2003 då jag sitter på en gammal burk och håller på att gör en lista där jag i en tabell vill ta ut hur många gånger en viss sak återkommer och kunna filtrera på det. Katalogiserar gamla cd och lp-skivor efter artist.

Låt mig ge ett exempel nedan:

"Förekomster" är funktionen "antal om"med hela listan på skivorna och sedan jämför den med en specifik cell (den till vänster om värdet under "Förekomster"). "Förekommer mer än 1gg?" är en "om"-funktion där det logiska testet är att om cellen till vänster dvs. "Förekomster" är mer än 1 så är det sant ("Ja") annars falskt ("Nej").

Saken är den att när jag sedan gör en lista eller filterar på "Förekommer mer än 1gg" och på "Ja" dyker i det här fallet (nu syns inte det på min screenshot) upp flera av samma skivor om jag har mer än två.

Ex:
The Offspring
The Offspring
The Offspring

Två av skivorna förekommer mer än 1gg och vill enbart att den visar det 1gg och inte två. Hur gör jag det?

Sent och beskrivit det dåligt men hoppas ni förstår vad jag menar.
Det gäller Excel 2003, har ingen annan möjlighet än att använda det programmet av andra anledningar och vill ha min lista så som jag tänkt den om det inte finns något annat sätt som ger samma lista och det jag är ute efter såklart.

Tacksam för svar - TheSwede86

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Är du ute efter att ta bort dubbletter?
Eller bara att dölja dubbletter?