Fredagspanelen 58: Geforce GTX 780, Xbox One och AMD Kabini

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 58: Geforce GTX 780, Xbox One och AMD Kabini

Efter fullspäckade dagar med lanseringar på alla håll och kanter sammanfattar Emil och Jonas de senaste veckornas hetaste händelser, inklusive nyheterna på konsolfronten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Dags att beställa en pizza och sätta sig!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk

WOOHOOO Fredag med SWEC kan aldrig gå fel!!!!! <3

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk

vart är 720p?

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk

Vilken tajming! Raggmunk, fläsk och lingonsylt! ...och Fredagspanel förstås!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munken_89:

vart är 720p?

Du har för bråttom min herre.

Permalänk
Medlem

Gött!

Väntar tills man nattat barnen (och gärna frugan!)
Då blir det en pinne och fredagspanel
ETA: 3h

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

"Ni vill se mer av Jacob."

Det var så vi skulle skriva va?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Dagen är räddad, jag sitter i ett 38 graders rum med 2 stekheta fönster, nästan hel naken dricker cola och är redo för ännu en Fredagspanel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Coke_Smurf:

Du har för bråttom min herre.

illa för mig

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Efter prov och andra jobbiga grejer på en fredag så är detta batter än Pizza

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Finally! som man har väntat på nåt från SweC måste börja med maten så alla i familjen kan hålla snattran sen när man drar sig undan med en stund med en fredagspanel.

Skrivet av pimpy:

Gött!

Väntar tills man nattat barnen (och gärna frugan!)
Då blir det en pinne och fredagspanel
ETA: 3h

Exakt så blir det

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Vi vill se mer av Jakob!!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Skrivet av tussilago:

Vilken tajming! Raggmunk, fläsk och lingonsylt! ...och Fredagspanel förstås!

Jag älskar Raggmunk!!
Trevligt att det finns fler som äter annat än pizza.

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av LemonIllusion:

"Ni vill se mer av Jacob."

Det var så vi skulle skriva va?

Exakt så!

Skrivet av LessIsMoore:

Vi vill se mer av Jakob!!

Bäst du stavar med c istället för k, annars kommer han hemsöka dig.. True story!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ölen öppnad, vännerna på G med skräpkäk, panelen tankas in i TVn. Fredag FTW 8)

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Sweclockers logic: ska hålla panelen kort pratar 6 minuter om hotel.

Fredagspanelen äger

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Slutar aldrig med eran fredagspanel, den är mycket uppskattad från min sida.
Tummen upp för er!

Permalänk
Medlem

Mer Jacob på film tack!!!

Permalänk
Skrivet av tussilago:

Vilken tajming! Raggmunk, fläsk och lingonsylt! ...och Fredagspanel förstås!

Skrivet av frestation:

Jag älskar Raggmunk!!
Trevligt att det finns fler som äter annat än pizza.

Kebab ska det va!

Visa signatur

Saker

CPU: AMD Ryzen 7 1700X 3.5GHz GPU: NVIDIA GeForce RTX 2060 6GB Moderkort: ASRock X370 Gaming-ITX/ac SSD: KINGSTON SA400S371920G, KINGSTON SA400S37120G, INTEL SSDSC2CT120A3, Samsung SSD 970 EVO Plus 250GB RAM: Corsair Vengeance LPX 2600MHz 2X16GB Nätagg: Corsair SF600 80 plus Platinum Chassie: DanCase v1.0

Permalänk
Inaktiv

det här är hotellet ni ska bo på?
Kan inte ni hälsa från mig att dom bör göra en "total makeover" med deras hemsida.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Detta eviga gnäll om att jag inte kan det där gudsförgätna språket. Scheisse!

Ska anstränga mig för att Jonas ska slippa stå framför kameran helt själv under Computex Till alla som gnällde senast får vi hoppas min östgötska tonats ner en aning nu när jag bott i Sandviken 4 månader Så ska jag försöka prata långsammare. Relativt nyklippt är jag nu också. Tror det var allt. Donken rules!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacob:

Detta eviga gnäll om att jag inte kan det där gudsförgätna språket. Scheisse!

Ska anstränga mig för att Jonas ska slippa stå framför kameran helt själv under Computex Till alla som gnällde senast får vi hoppas min östgötska tonats ner en aning nu när jag bott i Sandviken 4 månader Så ska jag försöka prata långsammare. Relativt nyklippt är jag nu också. Tror det var allt. Donken rules!

Östgötska är en gåva som man inte ska försöka dölja! Var stolt istället och prata på!

Permalänk
Medlem

Detta är är vad som Xbox One is all about.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Detta eviga gnäll om att jag inte kan det där gudsförgätna språket. Scheisse!

Ska anstränga mig för att Jonas ska slippa stå framför kameran helt själv under Computex Till alla som gnällde senast får vi hoppas min östgötska tonats ner en aning nu när jag bott i Sandviken 4 månader Så ska jag försöka prata långsammare. Relativt nyklippt är jag nu också. Tror det var allt. Donken rules!

Tona inte ner något alls! Tycker det är härligt att höra fler dialekter på sweclockers.
Ja hoppas du kör mer videotest när du gör dina bra test på laptops och övrigt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag älskar era skjortor de bli så mycket roligare att titta på fredagspanelen och så passar det väldigt bra på er, när ni spelar in. Så fortsätt med det. Emil du skulle passa bra med att ha en modern hatt på dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Macke074:

Jag älskar era skjortor de bli så mycket roligare att titta på fredagspanelen och så passar det väldigt bra på er, när ni spelar in. Så fortsätt med det. Emil du skulle passa bra med att ha en modern hatt på dig.

Emil "notch" Björklund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munken_89:

vart är 720p?

Skulle snarare säga "Vart är 1080p?"

Tycker det var ett riktigt nice avsnitt
Skulle vara riktigt kul o se ett test och jämförelse av nintendo 3ds, nvidia shield och ps vita.

Permalänk

"Nerdgasm"

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk

Jag tyckte X:Ett var ett bra smeknamn på Xbox One! Är ingen konsol-människa själv, så spelar ingen större roll.

Ni fick mig intresserad av 7970 igen. Hade räknat bort AMD när mikro-fördröjningar blev fokus och Nvidia levererade med sina bra (tysta) kylare.

Se till att få med många nya intressanta produkter på Computex, och inte bara moderkort och processorer. Jacob borde skapa sitt eget segment i rapporteringen där han fokuserar på intressanta produktidéer!