Kvällsvaka: Lanseringen av nya Xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Streamen funka perfekt hela eventet. Nu vill jag se en "Pre order" knapp ASAP.

Kolla komplett, komplett.se alltså.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag tycker designen var snygg faktiskt. Kantig, svart och med andra ord: modern. Känns stadigt, liksom.

Microsoft sade även innan att eventet fokuserar på konsolen och dess finesser, inte spel. Spelen kommer avslöjas och visas på E3 i juni. Så förstår verkligen inte gnället över det när detta var något man visste i förväg.

Gällande alla multi-media funktioner så gillar jag dem. Känns skönt att ha Skype där samtidigt som jag spelar Ghosts eller något och ligger i soffan. Klagar ej. Något jag dock inte gillar är bristen av Stream-funktionalitet som PS4 visade. Detta är något jag velat ha i över tio år. Det blir svårt val att avgöra pga streaming.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Jag menar att man borde gå till usb-minnen eller liknande.. ÅTMINSTONDE!

skivor är mycket billigare

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Tyckte konsolen var ganska ball..

Jag menar, grabbar.. hur kan ni klaga på eventet när dom presenterar en konsol?

"EVENT FÖR EN KONSOL" inte för en massa spel, som sagt därför det finns spelmässor och spel event.

Xbox:et verkar ju dessutom vara fyllt med nya coola funktioner mer än att bara hålla koll på sporten, microsoft själva kan ju inte göra otroligt många fler saker åt spelen det är upp till spelutvecklarna.

Jag menar alla är ju sjukt hypade på smartphones men inget har hänt med samtalen på 10år som egentligen är en mobils främsta uppgift.

Btw, jag tyckte jag hörde att man kunde öppna dörrar i Ghosts, det är ju skitballt ju! Alltid stört mig som fan på det i ALLA spel. (multiplayer)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser fantastiska fördelar med avgift för begagnade spel?
Citerar från http://www.computerandvideogames.com/407912/microsoft-confirm...:

"Individual games will be tied to Xbox Live accounts, Microsoft said, meaning that the software giant can detect whether a game has been sold to a retailer and repurchased, or handed from one friend to another. In such instances, the second user must pay a fee.
It added: "Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc."

Jag har svårt att tänka mig att avgiften kan vara skyhög (kan ju liksom inte kosta lika mycket som ett helt nytt spel).
Jag spelar t.ex väldigt mycket med syrrans pojkvän och kör mycket co-op etc.
Detta borde då innebära att vi kan köpa ett spel tillsammans, och installera på min konsol först och sedan hans, och spela mot varandra utan att behöva skivor (tänker då framförallt på raden "the new account would ALSO own the game and could play without the disc).
Vi får alltså två spel, till ett pris som ligger under kostnaden för två spel.
Även om avgiften blir 300:- och nypris blir 700:- så blir totala summan 1000:- istället för 1400:-, vilket gör att vi sparar 200:- per person.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Blev inte sugen på Xbox one efter detta. Massa röst och geststyrning som aldrig fungerar vettigt i dagliga livet, bara massa felregistreringar som man lackar på! Verkade fungera FÖR bra i demon så tippar på att allt inte va live.

Och så visar dom filmer från spel, inga riktiga gameplay, säger absolut inte ett skit om hur gameplayet eller grafiken är.

Och de som snackade lät ju så stela så kändes bara falskt. Ingen känsla alls utan bara manusmemoreringar;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Jag menar att man borde gå till usb-minnen eller liknande.. ÅTMINSTONDE!

För några år sedan kostade det 10 öre att pressa en CD skiva. Om dom skulle sälja USB minnen skulle det nog kosta omkring 100kr mer.
Det finns en orsak varför man fortfarande säljer PC spel på DVD skivor och inte BD eller USB minnen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hurrarropen när jag får höra att 15 exklusivtitlar kommer till xbox one, att hälften av dem är gamla titlar...

Ingen hurrar väl för att de är exklusiva, men det låter så. Personligen hatar jag att titlar blir exklusiva, jag kan förstå det, men jag köpte aldrig vare sig ps3 eller 360 för halo, gears, killzone etc.

Är det så mycket begärt att få en halo titel till pc igen? (vet att det inte händer för att M$ tror att de förlorar pengar på det, vilket de säkert hade gjort tyvärr)

När det gäller talarna, var inte ps4-presentationen ganska stel också?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

frågan är hur stort utbudet blir i sverige med de där tv kanalerna o grejer ? , kan man modda in en mus i denna apparatur ? då köper ja 3-4st ögona böj och slänger datorn rakt av utan att blinka

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Bekräftat från Major Nelson.

* 4K-upplösning.
* 2 HDMI portar, in/ut med senaste hdmi standarden.
* 3D.
* DTS 7.1.
* USB 3.0.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk

Kom ihåg att de bara ser average amerikaner när Microsoft utvecklar en produkt. Jag är nästan säker på vi i Sverige kommer få 25% av funktionerna som max. Kolla bara på hur lång tid det tog för Microsoft att införa Svenska på dashboarden... Sen kommer Kinect bara funka på amerikanska accounts. Och de nämnde inte ens grafikkortet eller gick i detalj som Sony stolt gjorde.

Edit:
http://www.shopto.net/news/42851/No-LIVE-TV-outside-US-at-lau...
Där fick man bekräftelse på den biten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proson86:

Bekräftat från Major Nelson.

* 4K-upplösning.
* 2 HDMI portar, in/ut med senaste hdmi standarden.
* 3D.
* DTS 7.1.
* USB 3.0.

Lära ju inte kunna köra Crysis i 4K... Kommer som vanligt vara filmer eller 2.5D spel som kommer komma upp i de upplösningarna

Permalänk
Medlem

Det är grönt.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidhogg:

Jag har svårt att tänka mig att avgiften kan vara skyhög (kan ju liksom inte kosta lika mycket som ett helt nytt spel).
Jag spelar t.ex väldigt mycket med syrrans pojkvän och kör mycket co-op etc.

Jag har svårt att tänka mig att det blir något annat än fullpris du betalar. Det ska ju gå att ladda hem spelen och installera, så skivorna är egentligen bara till för de som med slö uppkoppling. "Kompisen" kommer ju också att äga spelet, varför skulle han i så fall köpa ett nytt spel istället för att installera det från en skiva för halva priset? För att affärsmodellen ska fungera måste det ju kosta lika mycket hur du än köper spelet.

Permalänk
Medlem

"best fans in the world"

?

Jo, det tycker jag också. Om man ser till förhållandet i spelvärde mellan alla spel som släppts och hur dom säljer så skulle jag också säga det om mina fans. Jag tycker dock att valve och half-life har en snäppet bättre fanskara, även om många som gillar half-life gillar cod.

Men fler gillar half-life, right? Nu underskattar jag säkert alla kidzen därute

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

funka felfritt hos mig. har comhem 100mbit

Konstigt, sitter på 100/10 BBB :S

Permalänk
Medlem

Hihi, COD ghost har en ny story. Skönt att de slår på stora trumman och inte kör samma story som förra gången.

Permalänk
Skrivet av Proson86:

Bekräftat från Major Nelson.

* 4K-upplösning.
* 2 HDMI portar, in/ut med senaste hdmi standarden.
* 3D.
* DTS 7.1.
* USB 3.0.

Lär ju inte bli 4K för spel gissar jag, troligen samma visa som med PS4. 4K för video när det väl börjar komma. 1080p för spelande. Synd att vi inte fick veta konsolens beräkningskraft kontra PS4, att dom inte nämnde det alls kan ju tolkas som att dom har den klenare av de två.

Permalänk

Jämfört med PS4 verkar den inte speciellt intressant. Inte för att PS4 verkar speciellt banbrytande utan mest för att Xbox One inte kom med något nytt. Att kunna styra den med kinect kan ju vara trevligt när man bara vill se en film och inte orkar ta fram kontrollerna men annars hade dom verkligen inget att erbjuda som fick dem att sticka ut över PS4 imo.

Permalänk
Avstängd

Alla har ju missat den viktigaste frågan: Kommer den ha en startmeny?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Lutar faktiskt åt PS4 för min del. En anledning är Destiny, en annan gratis internetläge o.s.v.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Frågan är. ÄR Konsollen bakåt-kompatibel???

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Kevlarheart:

Frågan är. ÄR Konsollen bakåt-kompatibel???

Definitivt inte.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag har svårt att tänka mig att det blir något annat än fullpris du betalar. Det ska ju gå att ladda hem spelen och installera, så skivorna är egentligen bara till för de som med slö uppkoppling. "Kompisen" kommer ju också att äga spelet, varför skulle han i så fall köpa ett nytt spel istället för att installera det från en skiva för halva priset? För att affärsmodellen ska fungera måste det ju kosta lika mycket hur du än köper spelet.

Fast det här handlade ju om att man skulle sätta en avgift på att aktivera begagnade spel, inte köpa nya spel.
I dagsläget kan jag köpa ett spel, spela tre dagar, och sedan skänka bort det till min lilla kusin gratis som inte har råd att köpa det själv.
Sätter man en pris som är samma som ny-priset kommer man totalt döda begagnat-marknaden, och frågan är om inte EU skulle ha något att säga till om hur Microsoft hanterar sin monopol-ställning när det gäller folks egendom som de faktiskt köpt..

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Lutar faktiskt åt PS4 för min del. En anledning är Destiny, en annan gratis internetläge o.s.v.

Xbox 360, PS3/4 kommer alla ha Destiny till sitt utbud. Vore konstigt om inte Xbox One vore en av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Frågan är. ÄR Konsollen bakåt-kompatibel???

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Lär ju inte bli 4K för spel gissar jag, troligen samma visa som med PS4. 4K för video när det väl börjar komma. 1080p för spelande. Synd att vi inte fick veta konsolens beräkningskraft kontra PS4, att dom inte nämnde det alls kan ju tolkas som att dom har den klenare av de två.

Nej det tror inte jag heller tyvärr. Synd faktiskt, med tanke på att dom säger att den ska vara framtidssäker.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Det är ju bekräftat att det Live TV är exklusivt för USA.
Men det är även så att Live TV kräver att du köper ytterligare en enhet.

Xbox One + XBL Gold + ytterligare en enhet = Live TV.

Permalänk
Medlem

Över 600 inlägg, långt mycket mer än det brukar vara i kommentarstrådarna. Och jag som trodde den allmänna attityden här på SweC var att konsoller suger, och inte är värda att engagera sig i

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidhogg:

Fast det här handlade ju om att man skulle sätta en avgift på att aktivera begagnade spel, inte köpa nya spel.
I dagsläget kan jag köpa ett spel, spela tre dagar, och sedan skänka bort det till min lilla kusin gratis som inte har råd att köpa det själv.
Sätter man en pris som är samma som ny-priset kommer man totalt döda begagnat-marknaden, och frågan är om inte EU skulle ha något att säga till om hur Microsoft hanterar sin monopol-ställning när det gäller folks egendom som de faktiskt köpt..

Enligt Wired som uppgifterna kommer ifrån:

Skrivet av Wired:

Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc.

Om jag förstått det rätt kan du köpa spel på 3 olika sätt, antingen en skiva i butik med en aktiveringskod, eller online som Steam (eller motsvarande) eller med en begagnad skiva där man köper en ny aktiveringskod online (smidigt om man har slö uppkoppling).

Alla tre sätten är likvärdiga i det att du kan spela spelet utan skiva och att du "äger" det.

Om ett av sätten skulle vara mycket billigare än ett annat, varför skulle då någon någonsin betala för det dyrare alternativet?