Permalänk
Medlem

Tangentbord för gaming

Vad som hände med det förra om någon är intresserad

Jag spillde cola på mitt tangentbord, tangentbordet klarade sig prima men när vattnet i colan torkat bort så blev det bara sockret etc kvar och det gjorde så att tangenterna klibbade fast, jag skruvade bort all elektronik från tangentbordet och tvättade rent det men nu beter sig tangentbordet riktigt udda, mellanslag-knappen verkar göra helt slumpmässiga knapptryckningar.

Det går säkert att laga men jag är lite trött på tangentbordet, det är ändå 5 år gammalt. Jag vill ha något nytt nu.

Dold text

Jag vill ha ett tangentbord som är väl anpassat för gaming, mekaniskt tangentbord är inget krav men det kanske kan vara trevligt. Innan använde jag ett Razer Arctosa, jag ville ha låga tangenter då det blir lättare att skriva på dem. Detta är inget krav längre men jag hade gillat det.

Jag har ingen speciell budget men om tangentbordet kostar mycket så ska det vara värt mycket, det ska vara tangenterna som kostar och inte märket på dem.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk

Snabbtangenter?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lontarus:

Vad som hände med det förra om någon är intresserad

Jag spillde cola på mitt tangentbord, tangentbordet klarade sig prima men när vattnet i colan torkat bort så blev det bara sockret etc kvar och det gjorde så att tangenterna klibbade fast, jag skruvade bort all elektronik från tangentbordet och tvättade rent det men nu beter sig tangentbordet riktigt udda, mellanslag-knappen verkar göra helt slumpmässiga knapptryckningar.

Det går säkert att laga men jag är lite trött på tangentbordet, det är ändå 5 år gammalt. Jag vill ha något nytt nu.

Dold text

Jag vill ha ett tangentbord som är väl anpassat för gaming, mekaniskt tangentbord är inget krav men det kanske kan vara trevligt. Innan använde jag ett Razer Arctosa, jag ville ha låga tangenter då det blir lättare att skriva på dem. Detta är inget krav längre men jag hade gillat det.

Jag har ingen speciell budget men om tangentbordet kostar mycket så ska det vara värt mycket, det ska vara tangenterna som kostar och inte märket på dem.

Säger så här efter erfarenhet.

Mk-85 mk-80 är riktigt trevliga, de känns robusta som in åt helvete, de väger ganska mycket och känns otroligt stabila och de är verkligen värda priset IMO.

Annars så tycker jag även om CM storm, vet ej namnet på vilka de är men är flera stycken som kommer utan en numpad och är ganska små och behändiga och känns bra.

Om du vill ha något som känns billigt så ska du köpa steelseries, de är dock billiga produkter.

Permalänk
Medlem

Min egen åsikt är att steelseries 6gv2(nåt sånt) med svarta brytare är förjäkla skönt, nu kommer säkert många gnälla om att dom är tröga att trycka ner och min åsikt är att det är skitsnack, har använt bra många tangentbord i mina dar och tycker iaf det är helt underbart. Har då även spelat väldigt mycket på det och även skrivit långa uppsatser.

/ethnic

edit åt honom ovanför mig?

steelseries är ju helt tokbra, hållbara och robusta

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Microsoft SideWinder X4, billig och bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Säger så här efter erfarenhet.

Mk-85 mk-80 är riktigt trevliga, de känns robusta som in åt helvete, de väger ganska mycket och känns otroligt stabila och de är verkligen värda priset IMO.

Annars så tycker jag även om CM storm, vet ej namnet på vilka de är men är flera stycken som kommer utan en numpad och är ganska små och behändiga och känns bra.

Om du vill ha något som känns billigt så ska du köpa steelseries, de är dock billiga produkter.

Jag är ingen älskare av dessa "avskalade" tangentbord, jag gillar att det ska kännas tungt, stabilt och robust men jag har absolut inget emot macroknappar runtom, det är inget som helst krav men jag gillar det. Exempelvis madcatz tangentbordet ser väldigt snyggt ut och jag gillar ideen med det men 2000 kronor kostar det och jag är tveksam på om det är värt hela 2000. Jag vill ha ett bra tangentbord, ett riktigt grymmt bra och inte något som bara ser bra ut.

Skrivet av Ethnic:

Min egen åsikt är att steelseries 6gv2(nåt sånt) med svarta brytare är förjäkla skönt, nu kommer säkert många gnälla om att dom är tröga att trycka ner och min åsikt är att det är skitsnack, har använt bra många tangentbord i mina dar och tycker iaf det är helt underbart. Har då även spelat väldigt mycket på det och även skrivit långa uppsatser.

/ethnic

edit åt honom ovanför mig?

steelseries är ju helt tokbra, hållbara och robusta

Det ser lite obekvämt högt ut, och utan en "bänk" för att vila handlederna på, märks detta av? Blir man trött i handlederna efter ett tag?

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Det låter spontant som om det är ett Logitech G710+ du är ute efter. Mekaniskt (Cherry MX brown) + macroknappar etc.

Visa signatur

5950X, 3090