Dataparadiset.com ? Någon som handlat där ifrån?

Permalänk
Medlem

Dataparadiset.com ? Någon som handlat där ifrån?

Hallå!

Jag funderar på att beställa lite saker ifrån dataparadiset.com men känns lite osäkert då jag inte riktigt känner till den sidan.
Någon som har handlat där ifrån eller har lite erfarenhet ifrån dem?

mvh

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

"Vi ansvarar ej för kundernas olägenheter uppkomna p.g.a. eventuella problem med våra produkter eller väntetiden för produkter som är på service."

går emot Konsumentköplagen på många punkter, bland annat att som kund har du också rätt att kräva ersättning för de extra kostnader du fått på grund av den trasiga produkten, till exempel reseersättning om du måste åka till butiken och lämna in varan.

Permalänk
Medlem

Köp inte från "okända" nätbutiker.

Kan i värsta fall vara "ClickOK" om och om igen....

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Säljer de mjukvaror eller främst hårdvara? Säljer de hårdvara så skulle de sådant fall kunna döpa sig till DATORparadiset istället för Dataparadiset.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

man ska väll aldrig handla från butiker man känner sig osäker på?

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem

Skulle hållit mig borta...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hemsidan kändes ju sådär... och det står att sidan funnits sedan 1996 så det borde dem ju fixat, fanns massa produkter som inte fanns, massa olika mössmärken men fanns bara logitech möss. Nja inte via nätet, men gå in i deras butik i STH och kolla om personalen kan ngt och hur dem känns, om det är en gammal dam i kassan så skulle jag nog kunna köpa ngt där

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Hallå!

Jag funderar på att beställa lite saker ifrån dataparadiset.com men känns lite osäkert då jag inte riktigt känner till den sidan.
Någon som har handlat där ifrån eller har lite erfarenhet ifrån dem?

mvh

Känner man sig osäker så ska man nog låta bli att beställa därifrån

Visa signatur

Dator 1: Asus STRIX Z270H GAMING / i7 7700K / 1250W / 32GB DDR4 / 250GB+500GB SSD / GTX 1080
Dator 2: MSI A88XI AC / A10 7850K / 500W / 16GB DDR3 / 2TB HDD

Permalänk

låt bli.

"går emot Konsumentköplagen på många punkter, bland annat att som kund har du också rätt att kräva ersättning för de extra kostnader du fått på grund av den trasiga produkten, till exempel reseersättning om du måste åka till butiken och lämna in varan."

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FBGKimpan:

Hallå!

Jag funderar på att beställa lite saker ifrån dataparadiset.com men känns lite osäkert då jag inte riktigt känner till den sidan.
Någon som har handlat där ifrån eller har lite erfarenhet ifrån dem?

mvh

Vad är det de har som är så fantastiskt billigt och bra att du måste köpa det därifrån iställät för någon riktig butik?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Hallå!

Jag funderar på att beställa lite saker ifrån dataparadiset.com men känns lite osäkert då jag inte riktigt känner till den sidan.
Någon som har handlat där ifrån eller har lite erfarenhet ifrån dem?

mvh

Finns massor med trådar om detta bolaget här redan med många svar.

Går säkert att handla där hur dom hanterar garantiärenden och problem är ju dock något du får veta om något händer så skulle hållt mig borta och satsat på stora aktörer som Inet, Cdon, Komplett osv. Vad är det för speciellt du vill köpa där, deras priser är inte speciellt bra?

Permalänk
Medlem

Handlade inte om priserna utan att jag ville köpa en sak på avbetalning och kan inte använda mig av klarna(En polare lånar det av mig) utan behövde handelsbanken... ingen av de "större" använder sig av handelsbanken dock :/

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Handlade inte om priserna utan att jag ville köpa en sak på avbetalning och kan inte använda mig av klarna(En polare lånar det av mig) utan behövde handelsbanken... ingen av de "större" använder sig av handelsbanken dock :/

Har du inget kreditkort så som Mastercard från banken tillgängligt för då kan du handla vart som helst?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Ser oprofessionellt ut.
Jag går alltid på magkänsla. Vågar man, testar man. Annars leta reviews på internet genom att bara googla deras namn.

Diggar den här sidan www.arbdata.se, ser ut att aldrig uppdaterats i designen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40