Permalänk
Medlem

Ny gamingmus.

Hej alla, som titeln lyder ska jag nu köpa en ny gamingmus.

Jag har tittat på några men vill gärna har fler tips. Det skulle underlätta om den fanns på CDON.com eftersom jag ska beställa min skärm därifrån och det skulle vara skönt att ha med det i samma beställning.

har inte mer än 500 kr att lägga på musen, hoppas ni hittar en bra ändå.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/mionix_mouse_naos_5000-15564553
Kan varmt rekommendera den, bäst gaming musen jag någonsin haft!

Permalänk
Skrivet av Voxine:

Hej alla, som titeln lyder ska jag nu köpa en ny gamingmus.

Jag har tittat på några men vill gärna har fler tips. Det skulle underlätta om den fanns på CDON.com eftersom jag ska beställa min skärm därifrån och det skulle vara skönt att ha med det i samma beställning.

Glömde skriva, har inte mer än 500 kr att lägga på musen, hoppas ni hittar en bra ändå.

Ser denna tråden varannan dag. förstår folk inte att möss är personliga? sen finns det tips i alla alla alla alla trådar om samma sak -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Ser denna tråden varannan dag. förstår folk inte att möss är personliga? sen finns det tips i alla alla alla alla trådar om samma sak -.-

Det är klart att olika folk gillar olika möss och att dom är personliga, men det gör väll inget om jag frågar om tips och undrar vad andra folk rekommenderar, calm your tits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxine:

Det är klart att olika folk gillar olika möss och att dom är personliga, men det gör väll inget om jag frågar om tips och undrar vad andra folk rekommenderar, calm your tits.

Tips nummer ett är väl att försöka vara trevlig mot folk om du vill ha hjälp. Tips nummer två är att söka efter information, just nu ser du t.ex. en annan mustråd som har legat i "nytt i forumet" rutan hela dagen.

Personligen är jag väldigt förtjust i corsairs M60, den har väl utgått ur produktion nu men den nya m65 är i princip samma mus fast med ännu högre dpi. Drivrutinerna verkar vara lite buggiga ibland dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxine:

Det är klart att olika folk gillar olika möss och att dom är personliga, men det gör väll inget om jag frågar om tips och undrar vad andra folk rekommenderar, calm your tits.

Jo det är sant, men om du skriver en tråd så får du nog förklara lite vad du är ute efter

Palm eller Grip
Stor eller liten
Många knappar eller få
Ergonomisk eller inte

Fins så många olika möss ^^

Permalänk
Skrivet av Voxine:

Det är klart att olika folk gillar olika möss och att dom är personliga, men det gör väll inget om jag frågar om tips och undrar vad andra folk rekommenderar, calm your tits.

Jag sa att det fanns tips i de andra 10 trådarna från detta kvartal.. Trött på folk som inte kan söka alls själva. Han skriver ju inte ens vilket grip han har? Om han gillar något speciellt? Ingen info alls. Till TS googla, om du vill ha med stöd på fingrarna på sidan så rekommenderar alla olika, Func ms-3 Naos 5000/8200, qpad 5k, rat.. enda sättet är att känna själv alternativt berätta mer utförligt vad du vill ha för ingen kan tala om för dig vad du gillar. Annars finns det dom som rekommenderar Intellimouse, razers deathadder, andra hatar razer. Många rekommenderar g400 vissa hatar den. Andra gillar dendär50kronorsmusen som do hittade på ica maxi när dom var med morsan och storhandlade. Så ALLA möss är det väl någon som rekommenderar för just DOM tycker att den är skön.

Edit: Du var visst ts..
och några hann före när jag skulle avsluta min cs match..

Permalänk
Medlem

bästa är ju gå in i en butik för att känna på dom före är ett plus!

och den bästa musen ja testat är Zowie Am men den är oergonomisk så en mionix5k eller qpad5k med innanmätet i en zowie am är enligt mig den bästa! går det modda en mus på detta sättet ?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Om du har stora händer, som jag, så finns det ingen bättre mus än Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. Ingen "spel" mus dock.

Permalänk
Medlem

Jag har en du inte bör köpa, Logitech G600 http://cdon.se/hemelektronik/logitech_g600_mmo_gaming_mouse_w...
Köpte en förra veckan och är riktigt missnöjd, dålig byggkvalitet och fruktansvärd känsla när man trycker på främst vänster musknapp, svampig och mjuk. Båda musknapparna glappar och känns lösa. Undvik!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibart:

Jag har en du inte bör köpa, Logitech G600 http://cdon.se/hemelektronik/logitech_g600_mmo_gaming_mouse_w...
Köpte en förra veckan och är riktigt missnöjd, dålig byggkvalitet och fruktansvärd känsla när man trycker på främst vänster musknapp, svampig och mjuk. Båda musknapparna glappar och känns lösa. Undvik!

köpte också en g600 förra veckan men har inget att klaga på, känns inte lika gedigen som tex corsair vengeance m60 men den är skön och sensorn är bra så 500kr är den lätt värd enligt mig, inget glapp i knapparna heller

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

rat 7 eller qpad 5k

Annars
http://cdon.se/hemelektronik/mouse_logitech_gaming_mouse_g400...

Den musen är ALDRIG FEL! de flesta håller nog med mig, denna eller g500 är kvalitetsmöss som väldigt väldigt väldigt väldigt många tycker är riktigt jädra bra +prisklassen för vad du får finns inte någon annan stans på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

köpte också en g600 förra veckan men har inget att klaga på, känns inte lika gedigen som tex corsair vengeance m60 men den är skön och sensorn är bra så 500kr är den lätt värd enligt mig, inget glapp i knapparna heller

Ber om ursäkt till TS för Off topic, men du känner inte igen detta då Prophet? Jag måste fått ett dåligt exemplar i så fall..
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1209552-n...

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Skrivet av Wibart:

Ber om ursäkt till TS för Off topic, men du känner inte igen detta då Prophet? Jag måste fått ett dåligt exemplar i så fall..
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1209552-n...

Du har nog fått ett dåligt exemplar, Kolla om du får byta ut den, Dom flesta som köper g600 verkar vara väldigt nöjda och den har fått grymt bra betyg i recensioner

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Ett tips är att bege dig till en elektronikhandel som Media Markt som brukar ha sina möss på display så man kan känna om de känns rätt. Valde Razer Naga efter detta och jag var mycket nöjd. Hade inte valt den M90 jag köpte utan att pröva innan om jag hade prövat först.

Permalänk
Medlem

Jag skapade en tråd för ett par dagar sedan likt denna och efter alla rekommendationer och ideer så valde jag en ingen hade sagt; Razer Imperator.

Jag trodde aldrig jag skulle köpa från Razer igen men när jag väl fick ta på ett par möss i stan så blev jag förvånad av Imperatorn.

Jag kände på olika NAGA, Ouroboros, Zowie AM, Zowie EC1,Sensei,Taipan,Abyssus men Imperatorn asså, JÄÄÄVLAR va skön.

Sensorn är jätte bra och jag har inte haft något problem alls med den nu efter 2 dagars spelande

Rekommenderar därför Imperatorn STARKT!