Permalänk

Vilka rassar dom är i Norge, Huzzbutt måste gå i taket.

Heltäckande klädsel är förtryck mot kvinnor. Män som stödjer detta uppfattar jag som kvinnohatare. Det är skamligt att alla feminister undviker frågan.

Jag har kompisar som är muslimer och deras systrar ärver inget för då får ju hennes man alla pengar. Jag brukar säga kvinnohatare till dom med en glimt i ögat.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/watch?v=lKDeyuM0-Og

Haha en rolig film jag hitta nyss Om Hitler hade varit PK.

Permalänk
Avstängd

Sweclockers är ju PK, alltså innebär det att disskutera detta ämne är emot reglerna. Jag har personligen blivit bannad många gånger eftersom jag inte ansågs PK nog. Och självklart tycker jag att de män som vill kvinnor ska täcka sig inte är kvinnohatare :). Det är snarare kvinnor som vill täcka sig själva av olika anledningar. Svenska kvinnor också, de täcker sig för mycket i vissa fall. På varma sommardagar ska de ha.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vilka rassar dom är i Norge, Huzzbutt måste gå i taket.

Heltäckande klädsel är förtryck mot kvinnor. Män som stödjer detta uppfattar jag som kvinnohatare. Det är skamligt att alla feminister undviker frågan.

Jag har kompisar som är muslimer och deras systrar ärver inget för då får ju hennes man alla pengar. Jag brukar säga kvinnohatare till dom med en glimt i ögat.

Huzzbutt har åtskilliga gånger sagt att den muslimska kulturen inte är kvinnoförnedrande. Det säger en hel del om hur mycket goja han snackar och hur färgad han är. Observera att jag skriver kulturen. Muslimska kulturen är ett påfund från (det som vänstern) brukar kalla det manliga patriarkatet. Därför är det helt obegripligt att dom i samma mening slänger lovord om t ex muslimska kulturen men samtidigt fördömer manliga patriarkatet.

Intressant utveckling i Europa, dom börjar inse utvecklingen och att man måste ställa krav och kanske även (troligen) ompröva hela iden kring "flyktinginvandringen". Man börjar inse i Europa att det går inte att bara ge ge och ge. Tar man handen och ger ger och ger så slutar det att man blir av med handen.

I Sverige däremot så går vi i motsatt riktning och skall ge mer och än mer. Samtidigt som vi pratar om att andra länder i EU också måste ta emot många fler.

Norge visar en liten försmak. Schweiz folkomröstar inom en månad om kraftigt skärpta krav inom invandringspolitiken och opinionen för förslaget leder med stor stor marginal. Nu senast var det drottningen i England som i ett tal till parlamentet sa att England måste börja avskräcka dom som vill åka "snålskjuts" och inte bidrar till samhällsutvecklingen i landet.

Cameron väntas lägga fram ett lagförslag med kraftiga åtgärder mot såna som uppehåller sig illegalt i landet. I Sverige vill vi överhuvudtaget inte jaga människor som av någon anledning uppehåller sig illegalt i landet. I stället så belönar vi dom med gratis läke- och tandvård. Men säger som Huzzbutt, dom kan ha mängder med olika smittsamma sjukdomar därför skall dom ha grattis vård. Smittsamma sjukdomar i munnen som relaterar till tandvård? Jo visst...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Avstängd

Jag tycker man borde utvisa kriminella etniska svenskar, speciallt sådana som är översittare som typ Jockiboi och liknande. Jag är faktiskt seriös nu. Och vad exakt är muslimsk kultur? Den kultur som muslimer har beror mycket på var de kommer ifrån. I så fall kan man förkasta kristen kultur eftersom folk med kristen bakgrund i södertälje skjuter folk i spelhallar och kallar svenska tjejer för horor. Eftersom jesus slog sönder marknadsstånd för judar, kan alltså rån och vandalisering mot icketroende (protestanter) rättfärdigas?

Vad exakt innebär de skärpta kraven för dig? Om man är orlig över landets utveckling så skulle man nog börja integrera alla etniska svenskar i utanförskap. Om man ska avskräcka de som inte bidrar till samhällutvekclingen så borde man börja med att avskaffa kungen och drottningen eftersom de tar alldeles för mycket betalt för dina "tjänster", vilket är intressant eftersom ingen av dem kan skriva eller tala svenska särskillt bra.

Jag är inte mycket för denna huzzbut personen. Jag fattar t.ex. inte varför han talar om "muslimsk kultur" när det bevisligen inte finns en kultur inom islam, utan massa. Och vad exakt skulle vara kvinnoförnedrande i denna så kallade muslimska kulturen? Den västerländska, och speciallt svenska klulturen verkar vara mer kvinnorförnedrande enligt mig eftersom många unga tjejer lär sig hemmifrån att sälja ut sig till högstbjudande för sprit och fester.

Det finns de svenskar som lever i detta samhälle som har bra värderingar, men dess är ej accepterade av "eliten".

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi har rätt bra debattklimat i Sverige. Det ÄR tillåtet att säga att vi bör minska invandringen. Det ÄR tillåtet att diskutera huruvida islam är kvinnofientligt eller inte. Det diskuteras vareviga dag - ja, det är faktiskt få frågor över huvud taget som debatteras mer. Jag förstår inte hur man år 2013 fortfarande kan komma dragande med "det får man inte säga för då blir man kallad rasist". Tala ur skägget istället, och våga stå för era åsikter! Jag kanske fortfarande kommer kalla er rasister, men då grundar jag det i så fall på vad ni faktiskt säger och inte på någon vag uppfattning om vad man får och inte får säga.

Det finns ju såklart saker som man inte "får" säga också, men det rör sig mest om tillmälen och nedsättande benämningar på folk. Jag tycker inte vi behöver det i debatten. Vill man prompt kalla folk för svartskallar så får man väl göra det, men då har man inget i en seriös debatt att göra, och man har heller ingen rätt att slippa bli stämplad som rasist.

Jag har en utmaning till alla er som klagar på PK-media: berätta vad ni tycker är svårt att säga utan att bli kallade rasister! Berätta vilken typ av debattinlägg eller artiklar ni saknar i tidningarna. Berätta om hur ni upplever att ni blir censurerade av media. Fundera noga. Var specifika. En allmän känsla av att inte få säga sitt duger inte. Anekdoter i stil med taxichauffören är bättre, men inte riktigt vad jag är ute efter. Jag vill ha något konkret som säger hur ni skulle vilja förändra svensk media för att bli mindre PK.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vilka rassar dom är i Norge, Huzzbutt måste gå i taket.

Huzzbutt är ointresserad av huruvida de är rasister eller ej, Huzzbutt är intresserad av huruvida beslut är relevanta och ger effekt eller bara är till för att tysta en skrikig opinion.

Skrivet av Ninotramp:

Heltäckande klädsel är förtryck mot kvinnor.

Kvinnoförtryck är kvinnoförtryck inte kläder. Det är t ex inte kvinnoförtryck att låta en kvinna ha på sig vad hon vill.
Att förbjuda slöjor är bara statligt kvinnoförtryck.

Skrivet av Ninotramp:

Män som stödjer detta uppfattar jag som kvinnohatare.

Män som vill säga åt kvinnor vad de får och inte får ha på sig uppfattar jag som en kvarleva från silur.

Skrivet av Ninotramp:

Det är skamligt att alla feminister undviker frågan.

Det är skamligt att män låtsas vara förkämpar för kvinnor när allt de egentligen vill är att sätta dit muslimer.

Skrivet av Ninotramp:

Jag har kompisar som är muslimer och deras systrar ärver inget för då får ju hennes man alla pengar.

Nej du har inte kompisar vars systrar inte ärver något.
(Det kallas för arvsrätt och du borde kollat upp det innan du ljög.)

Skrivet av Ninotramp:

Jag brukar säga kvinnohatare till dom med en glimt i ögat.

Jag kan förstå det med tanke på att ditt resonemang är islamofobiskt och kvinnoförnedrande.

Skrivet av shogun-r:

Huzzbutt har åtskilliga gånger sagt att den muslimska kulturen inte är kvinnoförnedrande.

Jag har flera gånger sagt det ja, jag tror nämligen att även muslimer har förmåga att förhålla sig till sin heliga skrift precis som vi kristna och att religionen därmed inte praktiseras som den är skriven.

Skrivet av shogun-r:

Det säger en hel del om hur mycket goja han snackar och hur färgad han är.

Det säger att jag inte tror att Religionen är en del av DNA men visst jag är givetvis färgad av att vara en tänkande varelse.

Skrivet av shogun-r:

Observera att jag skriver kulturen.

Ja och det gör ditt resonanemang tolv kilometer dummare,

Skrivet av shogun-r:

Muslimska kulturen är ett påfund från (det som vänstern) brukar kalla det manliga patriarkatet.

Tretton kilometer, ledsen. Den muslimska kulturen är ett påfund från skrikiga islamofober. Somalierna har sin kultur och den skiljer sig även inom den gruppen, Irakierna har sin och så vidare.

Skrivet av shogun-r:

Därför är det helt obegripligt att dom i samma mening slänger lovord om t ex muslimska kulturen men samtidigt fördömer manliga patriarkatet.

Jävla Statsfeminister! Allt de vill är att skapa det Feminazistiska Eurabien.
Gillar du Sverige? Gillar du allt med Sverige? Om nej så varför är du motsägelsefull?

(attackera inte andra med åsikter du tillskrivit dem)

Skrivet av shogun-r:

Intressant utveckling i Europa, dom börjar inse utvecklingen och att man måste ställa krav och kanske även (troligen) ompröva hela iden kring "flyktinginvandringen".

Ekonomisk kris! Ekonomisk kris!

Skrivet av shogun-r:

Man börjar inse i Europa att det går inte att bara ge ge och ge.

Kom igen nu släng fram en pålitlig källa istället för att säga saker som inte låter vansinniga
(Bara för att det inte låter vansinnigt betyder det inte att det inte är vansinnigt.)

Skrivet av shogun-r:

Tar man handen och ger ger och ger så slutar det att man blir av med handen.

Bara dumt.

Men visst nu antar jag att du säger att man får ut något av att skaffa barn eller hund?
Så samma resonemang kan föras med invandrarna, så länge jag får ut något av dem så biter de inte av mig handen. Jag gillar Kebab och därför kommer inte turkarna bita av mig handen. Jag gillar dessutom att se människor av olika hudfärg så somalier och allt vad vi nu har behöver bara existera för att jag ska få ut något av det.

MINA HÄNDER ÄR SÄKRA!

Skrivet av shogun-r:

I Sverige däremot så går vi i motsatt riktning och skall ge mer och än mer.

Snar har vi tusen miljarder handätande invandrare på halsen.

Skrivet av shogun-r:

Samtidigt som vi pratar om att andra länder i EU också måste ta emot många fler.

Ska inte vi ha några händer ska fan inte dom ha några händer.

Skrivet av shogun-r:

Norge visar en liten försmak.

Pytt dom äter brunost, norrmännen har svikit sina Skandinaviska ideal.

Skrivet av shogun-r:

Schweiz folkomröstar inom en månad om kraftigt skärpta krav inom invandringspolitiken och opinionen för förslaget leder med stor stor marginal.

Ja om Schweizarna tycker så borde väl för fan svenskarna tycka så? Varför ska vi ens rösta här när Schweizarna redan gjort det.

(Obs 5-10% av svenskarna kan tänka sig rösta på SD.)

Skrivet av shogun-r:

Nu senast var det drottningen i England som i ett tal till parlamentet sa att England måste börja avskräcka dom som vill åka "snålskjuts" och inte bidrar till samhällsutvecklingen i landet.

Ja då menar hon specifikt vissa individer, inte att alla med annan hudfärg ska stängas ute.

Skrivet av shogun-r:

Cameron väntas lägga fram ett lagförslag med kraftiga åtgärder mot såna som uppehåller sig illegalt i landet.

Eftersom han gör det borde vi göra samma sak, han är ju förfan demokratiskt vald till skillnad från den Svenska förtryckar regimen.

Skrivet av shogun-r:

I Sverige vill vi överhuvudtaget inte jaga människor som av någon anledning uppehåller sig illegalt i landet.

Jag är helt ok med det, hellre hundra illegala invandrare som bor hos blåögda tanter än att betala för att de ska hittas när den degen lika gärna kunde lagts på något som faktiskt förbättrade samhället.

Skrivet av shogun-r:

I stället så belöar vi dom med gratis läke- och tandvård.

mm vi har redan gått igenom det och jag vill minnas att du försökte dig på förlöjligande argument mot det första och jag sket i att möta det andra men visst vi kan ta det också. Tandvård borde vara gratis för alla.

Skrivet av shogun-r:

Men säger som Huzzbutt, dom kan ha mängder med olika smittsamma sjukdomar därför skall dom ha grattis vård.

Nej gratis vård.

Skrivet av shogun-r:

Smittsamma sjukdomar i munnen som relaterar till tandvård? Jo visst...

Så ditt argument mot gratis sjukvård är ett argument mot gratis tandvård?

När Nils har väckt en tillräckligt stor opinion för det så kan han säkert driva frågan fram tills dess önskar jag bara att du slutade läsa dumheter.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Citat:

När Nils har väckt en tillräckligt stor opinion för det så kan han säkert driva frågan fram tills dess önskar jag bara att du slutade läsa dumheter.

De ända dumheter som förekommer här är ditt ifrågasättande mot allt som inte stämmer överens med din världsbild och åsikter. Verkar bara som du ifrågasätter för ifrågasättandes skull.

Skulle någon här påstå att jorden är rund så skulle nog du snabbt vara där och ifrågasätta det. Så varför inte själv börja visa att det är lögn och förvanskning jag länkar till istället för att bara avfärda det som dumheter utan någon som helst grund?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Jorden är inte rund.

Det är du som drar fram en teori, det är upp till dig att bevisa den, inte för motparten att motbevisa den. Du slänger fram argument för din teori, HuzzButt skjuter ner de, och så klagar du på att han skjuter ner dina argument och du vill istället att Huzzbutt ska undersöka teorin själv och komma fram till om den stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Jorden är inte rund.

Det är du som drar fram en teori, det är upp till dig att bevisa den, inte för motparten att motbevisa den. Du slänger fram argument för din teori, HuzzButt skjuter ner de, och så klagar du på att han skjuter ner dina argument och du vill istället att Huzzbutt ska undersöka teorin själv och komma fram till om den stämmer.

Vilken teori?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

De ända dumheter som förekommer här är ditt ifrågasättande mot allt som inte stämmer överens med din världsbild och åsikter.

Jag ifrågasätter inte dina åsikter utan de resonemang med vilka du kommer fram till dem.

Skrivet av wankeer:

Verkar bara som du ifrågasätter för ifrågasättandes skull.

Jag ifrågasätter dem för att du gör fel.

Skrivet av wankeer:

Skulle någon här påstå att jorden är rund så skulle nog du snabbt vara där och ifrågasätta det.

Ja jag skulle ifrågasätta hur personen kom fram till den teorin.

Skrivet av wankeer:

Så varför inte själv börja visa att det är lögn och förvanskning jag länkar till istället för att bara avfärda det som dumheter utan någon som helst grund?

Jag behöver inte göra det. inlägget du länkade om handlade om att frånskriva folket sitt ansvar. Vi lever i en demokrati, regeringen är demokratisk regim och det är väljarna som ansvarar för politiken. När du röstar så röstar du på ett parti inte en sakfråga.

I övrigt är det du som påstår som ska lägga fram belägg sådan är ordningen här och överallt har du gått en högre utbildning så vet du det, har du inte gjort det så kommer du bli varse om det. Bara att vänja sig.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Huzzbutt;13504584]Jag ifrågasätter inte dina åsikter utan de resonemang med vilka du kommer fram till dem.

Nu handlade det inte om något resonemang.

Citat:

Jag ifrågasätter dem för att du gör fel.

Enligt dig ja.

Citat:

Ja jag skulle ifrågasätta hur personen kom fram till den teorin.

Genom fakta.

Citat:

Jag behöver inte göra det. inlägget du länkade om handlade om att frånskriva folket sitt ansvar. Vi lever i en demokrati, regeringen är demokratisk regim och det är väljarna som ansvarar för politiken. När du röstar så röstar du på ett parti inte en sakfråga.

I övrigt är det du som påstår som ska lägga fram belägg sådan är ordningen här och överallt har du gått en högre utbildning så vet du det, har du inte gjort det så kommer du bli varse om det. Bara att vänja sig.

Vad är det jag påstår?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Nu handlade det inte om något resonemang.

Så du la fram länken av misstag?

Skrivet av wankeer:

Enligt dig ja.

Jag har rätt. Dina "I din värld" är rätt lustiga.

Skrivet av wankeer:

Genom fakta.

Där slog du spiken i foten. Du kommer inte fram till något genom fakta utan genom att resonera och kan du inte resonera så är ingen fakta i världen värd ett skvatt.

Skrivet av wankeer:

Vad är det jag påstår?

Mina favoriter är att PK media är en konspiration och att Avpixlat är "alternativmedia"

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du la fram länken av misstag?

Nej, men det var inte mitt resonemang utan en artikel jag fann intressant och ville dela med mig av.

Citat:

Jag har rätt. Dina "I din värld" är rätt lustiga.

Finns ännu lustigare saker här i världen, kulturmarxister t ex.

Citat:

Där slog du spiken i foten. Du kommer inte fram till något genom fakta utan genom att resonera och kan du inte resonera så är ingen fakta i världen värd ett skvatt.

Så att jorden är rund resonera man fram och inte bevisade genom fakta?

Citat:

Mina favoriter är att PK media är en konspiration och att Avpixlat är "alternativmedia"

Aldrig tyckt att saker är svart eller vitt i i media, men utan avpixlat med i bilden så finns det väldigt många som ändå vet vad jag pratar om när det kommer till censur om känsliga ämnen.

Vissa saker skriver man inte om även om det ej bryter mot några pressetiska regler.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Nej, men det var inte mitt resonemang utan en artikel jag fann intressant och ville dela med mig av.

Så du hade ett resonemang som motiverade dig att lägga fram artikeln?

Skrivet av wankeer:

Finns ännu lustigare saker här i världen, kulturmarxister t ex.

Nja nu gör du en irrelevant jämförelse och en godtycklig värdering. Bakläxa!

Skrivet av wankeer:

Så att jorden är rund resonera man fram och inte bevisade genom fakta?

Japp, fakta ligger till grunden för resonemanget men det är resonemanget som leder till slutsatsen:

Fakta -> Resonemang -> slutsats

Skrivet av wankeer:

Aldrig tyckt att saker är svart eller vitt i i media, men utan avpixlat med i bilden så finns det väldigt många som ändå vet vad jag pratar om när det kommer till censur om känsliga ämnen.

Urk Censur?

Skrivet av wankeer:

Vissa saker skriver man inte om även om det ej bryter mot några pressetiska regler.

T ex?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd

Sverige är så PK att man inte änns kan säga PK utan att bli anklagad för rasist/kommunist/diktatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du hade ett resonemang som motiverade dig att lägga fram artikeln?

Nej artikeln hade ej något med personligt resonemang från min sida att göra, utan fann den intressant och ville dela med mig av den.

Citat:

Nja nu gör du en irrelevant jämförelse och en godtycklig värdering. Bakläxa!

Ingen jämförelse här inte utan bara ett exempel från min sida om vad jag finner lustigt.

Citat:

Japp, fakta ligger till grunden för resonemanget men det är resonemanget som leder till slutsatsen:

Fakta -> Resonemang -> slutsats

Resonemang > Fakta > slutsats

Citat:

Urk Censur?

Givetvis förekommer det till och från.

Citat:

T ex?

Vissa gruppers överrepresentation inom våldsbrott.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Nej artikeln hade ej något med personligt resonemang från min sida att göra, utan fann den intressant och ville dela med mig av den.

Det var ett resonemang som ledde fram till att du la fram den, Ett resonemang som uppenbarligen brast då artikeln är irrelevant för trådnamnet och för att sammanfatta dess innehåll: Smörja. (inte på grund av åsikter utan för att författarens resonemang är så urbota taffliga.)

Skrivet av wankeer:

Resonemang > Fakta > slutsats

Hrhr Nej.

Skrivet av wankeer:

Givetvis förekommer det till och från.

Hrhr nej, du vet inte vad censur betyder.

Skrivet av wankeer:

Vissa gruppers överrepresentation inom våldsbrott.

Menar du att tidningarna borde skriva en artikelserie eller bryta mot de pressetiska reglerna och visa på gärningsmannens signalement?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var ett resonemang som ledde fram till att du la fram den, Ett resonemang som uppenbarligen brast då artikeln är irrelevant för trådnamnet och för att sammanfatta dess innehåll: Smörja. (inte på grund av åsikter utan för att författarens resonemang är så urbota taffliga.

Har aldrig hävdat att artikeln hade något relaterat till trådnamnet utan fann den intressant, att du finner den irrelevant är ointressant.

Citat:

Hrhr nej, du vet inte vad censur betyder.

Nahepp

Citat:

Menar du att tidningarna borde skriva en artikelserie eller bryta mot de pressetiska reglerna och visa på gärningsmannens signalement?

Vilka pressetiska regler bryter man emot exakt när man skriver ut signalement på gärningsmän?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Vilka pressetiska regler bryter man emot exakt när man skriver ut signalement på gärningsmän?

Kan bryta emot punkt tio, se http://www.po.se/regler/pressetiska-regler

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Vilka pressetiska regler bryter man emot exakt när man skriver ut signalement på gärningsmän?

En fråga som redan blivit besvarad och det får räcka som sammanfattning.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcash:

"10. Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande." När det kommer till signalement kan kön eller etnicitet knappast vara utan betydelse.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

"10. Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande." När det kommer till signalement kan kön eller etnicitet knappast vara utan betydelse.

Vad det gäller signalement så är det endast av relevans om det är en efterlysning och mig veterligen är det polisens uppdrag att utforma efterlysningar inte mediernas.

Finfint att vara ignorerad.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Vad det gäller signalement så är det endast av relevans om det är en efterlysning och mig veterligen är det polisens uppdrag att utforma efterlysningar inte mediernas.

Finfint att vara ignorerad.

Då kanske det finns en risk att denna löpsedel bryter mot de pressetiska reglerna.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Då kanske det finns en risk att denna löpsedel bryter mot de pressetiska reglerna.

http://forumbilder.se/CE9DL/expressen-lopsedel-ljusharig-mord...

Nepp.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Så denna efterlysning är utformad av polisen och inte media?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Så denna efterlysning är utformad av polisen och inte media?

Den avslöjar inte personens kön, identitet, härkomst, ursprung, religion, sexuella läggning eller för den delen något annat än att individen vid tillfället kanske hade ljust hår.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Den avslöjar inte personens kön, identitet, härkomst, ursprung, religion, sexuella läggning eller för den delen något annat än att individen vid tillfället kanske hade ljust hår.

Men det var fortfarande ett signalement värt att skriva i stora bokstäver, så expressen såg ju att det fanns någon slags relevans att nämna det.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Vad det gäller signalement så är det endast av relevans om det är en efterlysning och mig veterligen är det polisens uppdrag att utforma efterlysningar inte mediernas.

Finfint att vara ignorerad.

Precis.