En enkätundersökning om digitala magasin på surfplattor. Examensarbete, Liu.

Permalänk

En enkätundersökning om digitala magasin på surfplattor. Examensarbete, Liu.

Jag skriver för tillfället min examensuppsats vid Linköpings universitet. Skriver inom ämnet digitala tidskrifter och jag gör i samband med det en enkätundersökning om svenskars användarvanor vid konsumtionen av digitala magasin på surfplattor.

Jag skulle bli jätteglad om ni ville hjälpa mig genom att svara på den här enkäten.
Det är 19 frågor med olika svarsalternativ, tar kanske 3-5 minuter att besvara.

Tack på förhand!

/ Sara

Permalänk
Keeper of the Bamse

Klart man svarar, man ska alltid stödja examensuppsatser!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

självklarhet att man gör dessa vet själv hur det är att studera.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

klart självklart hjälperman till några min

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sara Karlsson:

Jag skriver för tillfället min examensuppsats vid Linköpings universitet. Skriver inom ämnet digitala tidskrifter och jag gör i samband med det en enkätundersökning om svenskars användarvanor vid konsumtionen av digitala magasin på surfplattor.

Jag skulle bli jätteglad om ni ville hjälpa mig genom att svara på den här enkäten.
Det är 19 frågor med olika svarsalternativ, tar kanske 3-5 minuter att besvara.

Tack på förhand!

/ Sara

En fundering bara, på frågan: Var befinner du dig oftast när du läser digitala magasin på surfplattan? *

Bör inte alternativet "Jag läser inte digitala magasin" eller "Jag har ingen surfplatta" finnas även där? Eller sorterar ni kanske automatiskt bort frågan om man tidigare svarat att man varken har en surfplatta eller inte läser digitala magasin?

Lycka till med exjobbet, jag genomför mitt examensarbete på campus Norrköping för tillfället!

Permalänk
Medlem

Om man svarar nej på surfplatta, så kan man ju inte fortsätta svara på de flesta frågorna... vilket gör att man inte kan slutföra undersökningen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Om man svarar nej på surfplatta, så kan man ju inte fortsätta svara på de flesta frågorna... vilket gör att man inte kan slutföra undersökningen.

Det är checkboxes och inte radiobuttons där. Villket betyder att man inte behöver välja något alternativ.

Permalänk
Medlem

Klart

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pijm0:

Det är checkboxes och inte radiobuttons där. Villket betyder att man inte behöver välja något alternativ.

Har du tillgång till en surfplatta i ditt hushåll? *
Svara "Nej".

Delar flera personer i ditt hushåll på en surfplatta? *
Ehm, jag varade nyss att det inte finns en surfplatta....

Vilket operativsystem är det på surfplattan som du använder oftast? *
Men, jag har ju ingen....

osv, osv,...

Eftersom jag inte kan svara på dom frågorna, så kan jag inte slutföra undersökningen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Avstängd

"Enketundersökning"? Say wut?
Enkät heter det väl, kort och gott. En enkät är ju en form av undersökning...

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Skrivet av trolliban:

"Enketundersökning"? Say wut?
Enkät heter det väl, kort och gott. En enkät är ju en form av undersökning...

Grammarnazi?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

done and done

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

Tack till alla er som svarat hittills!

Uppdaterade svarsalternativen nu så att den är mer anpassad till de som inte har tillgång till en surfplatta men inte vill svara att de inte läser digitala magasin. Tack för att ni gjorde mig uppmärksam på det!

Permalänk
Medlem

Självklart hjälper jag till med en enkät!

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Antar att du inte har gjort ett exjobb, är det c-nivå är det ju att leka grammarnazi som är 50% av arbetet.

Du kanske skulle skriva att enkäten endast riktar som emot personer som äger en surfplatta istället för att ha med ett alternativ som säger att jag inte har en surfplatta på alla frågor? Det enda man kan svara på annars är ju i vilket format man föredrar att läsa om man bortser från ålder och kön då, om du nu inte är intresserad av hur många som inte har en surfplatta av nån anledning. Tänkte mest så du kan visa på det när du beskriver metod och insamling av empirin.

Permalänk

Självklart!

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av gevi:

Antar att du inte har gjort ett exjobb, är det c-nivå är det ju att leka grammarnazi som är 50% av arbetet.

Du kanske skulle skriva att enkäten endast riktar som emot personer som äger en surfplatta istället för att ha med ett alternativ som säger att jag inte har en surfplatta på alla frågor? Det enda man kan svara på annars är ju i vilket format man föredrar att läsa om man bortser från ålder och kön då, om du nu inte är intresserad av hur många som inte har en surfplatta av nån anledning. Tänkte mest så du kan visa på det när du beskriver metod och insamling av empirin.

Ok.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Hjälpsam

Blev en väldans massa "Läser inte digitala magasin" som klickades i för min del, men det skall med i statistiken med

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI