Permalänk
Medlem

Sprucken skärm

Hejsan!

Har en gammal laptop med sprucken skärm, annars är den helt fungerande.

Finns det någon bra och billigt alternativ till att fixa den?
Datorn i sig har inget värde så att laga själv kan vara ett alternativ.

Ursäkta den dåliga bilden...

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Mkt tveksamt..alternativt är att köra en extern skärm.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

inte en chans att laga nuvarande skärmen du kan byta panel eller köra via extern skärm
(har en liten netbook hemma från faster som är rosa med sprucken skärm två st av mina mindre kusiner som bråkade om vilken som skulle använda den och det blev en fin spricka över hela skärmen då de drog i skärmen åt ett varsitt håll den funkar fint via externt uttag men den är seg då det är enkärnig 1.6 ghz och 1 gb ram ska kanske byta hdd på den och ha som lite nostalgidator (in med xp och spela colin mcrae osv ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Du kan byta skärm, vilken storlek är det?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns utbytes paneler på t.ex ebay till just din dator modell eller i värsta fall en i samma storlek och bildförhållande.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Du kan byta skärm, vilken storlek är det?

13,3 har jag för mig.

Skrivet av AlbertMwugabi:

Kolla om det finns utbytes paneler på t.ex ebay till just din dator modell eller i värsta fall en i samma storlek och bildförhållande.

Det är en Probook 5320m från HP

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

http://www.laptopscreenonline.com/

Har jag beställt skärmar ifrån när jag bytt 3-4 dagar tog det att få hem. Byta är överlag busenkelt . Så plocka isär locket med panelen och kolla upp vilket exakt nummer du har och beställ en likadan .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 