Permalänk

Gearbox-teamet uppdaterar med lite info om lvl-cap http://www.gearboxsoftware.com/community/articles/1022/border...

Verkar som det kommer bli dels gratisuppdatering och en som kostar. Vet inte riktigt om det är värt $5 för 10lvlar till?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Gearbox-teamet uppdaterar med lite info om lvl-cap http://www.gearboxsoftware.com/community/articles/1022/border...

Verkar som det kommer bli dels gratisuppdatering och en som kostar. Vet inte riktigt om det är värt $5 för 10lvlar till?

Men det priset inkluderar väl en DLC också?

Permalänk
Skrivet av banantoft:

Men det priset inkluderar väl en DLC också?

Det står inget om någon DLC i artikeln, bara "ultimate Vault Hunter-mode" vilket bara ska vara som typ en svårare svårighetsgrad. DLCn med Kreig ska komma i Maj står det längre ner i artikeln.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Köpte bara Season pass för typ 200 spänn, och har hittills fått 3 DLCs, med en fjärde på väg, och de 11 extra lvlarna, ultimate vault hunters mode, och Pearlescent vapen, väldigt trevligt för den prislappen måste jag säga

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Köpte bara Season pass för typ 200 spänn, och har hittills fått 3 DLCs, med en fjärde på väg, och de 11 extra lvlarna, ultimate vault hunters mode, och Pearlescent vapen, väldigt trevligt för den prislappen måste jag säga

Köpte de på steam och har bara klarat ena DLCn än, mycket gameplay för pengarna Vet du ifall Krieg kommer följa med season passen? Har hört både ja och nej

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Köpte de på steam och har bara klarat ena DLCn än, mycket gameplay för pengarna Vet du ifall Krieg kommer följa med season passen? Har hört både ja och nej

Det jag vet är att man ska få 4 st DLCs med season pass, och eventuellt mer småprylar, som vi fått, så får vi inte Krieg så förväntar jag mig att få en annan DLC efter den, eftersom de faktiskt sagt att man skulle få 4 st.

Kollar man på steam så står ju "get all four DLCs..."

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Har spelet på både PC och Xbox, har en lvl 38 på PC och har inte hittat ett enda legendary själv ännu. På Xbox har jag vault hunter edition och där vid lvl 15 har jag 2st legendarys(drops ej från kistor) varav en fick jag vid lvl 4 så tydligen gör vault hunter's relic lite i alla fall

Hoppas bara man får fler vid högre lvl också. Dock måste jag säga att dom är bra även några lvl upp från vad dom är, men visst man lvl ju rätt fort upp till lvl 30-35 så nog blir det väl utdaterat rätt fort.

Enligt rykten ska ju inte vault hunter relic hjälpa speciellt mycket, men av egen erfarenhet så tror jag att den gör det. Som jag skrev tidigare(citerade texten) så hade jag fått två orangea redan vid lvl 15. Nu när jag är lvl 37 så har jag plockat upp totalt 7st varav två är från the Warrior, dödat honom två gånger och han har droppat orangea bägge gångerna tyvärr inte conference call......än i alla fall.

Fick även en Rapid infinity lvl 30 av Leviathan.

På PC så är jag nu lvl 40 och fortfarande ingen orangea drop, alla legendarys jag har där har jag fått av andra :/

Så vad jag menar är att endera har jag haft en enorm tur på Xboxen eller så funkar verkligen vault hunters relic. Synd bara att man inte kan ge den till någon annan :/

Sen en annan sak, hur gör ni när någon random vill köra trade och ni behöver inte ge något utan ni ska få en massa pengar. Själv tog jag emot pengarna, tyckte inte spelar någon roll men vad tycker ni. Jag fick max vad man kan bära + en hel del lila och även några legendarys bl.a. The Bee

EDIT:

Här är dropsen jag fick av the Warrior tyvärr ingen conference call.
http://youtu.be/u2moLp5FQfE

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Enligt rykten ska ju inte vault hunter relic hjälpa speciellt mycket, men av egen erfarenhet så tror jag att den gör det. Som jag skrev tidigare(citerade texten) så hade jag fått två orangea redan vid lvl 15. Nu när jag är lvl 37 så har jag plockat upp totalt 7st varav två är från the Warrior, dödat honom två gånger och han har droppat orangea bägge gångerna tyvärr inte conference call......än i alla fall.

Fick även en Rapid infinity lvl 30 av Leviathan.

På PC så är jag nu lvl 40 och fortfarande ingen orangea drop, alla legendarys jag har där har jag fått av andra :/

Så vad jag menar är att endera har jag haft en enorm tur på Xboxen eller så funkar verkligen vault hunters relic. Synd bara att man inte kan ge den till någon annan :/

Sen en annan sak, hur gör ni när någon random vill köra trade och ni behöver inte ge något utan ni ska få en massa pengar. Själv tog jag emot pengarna, tyckte inte spelar någon roll men vad tycker ni. Jag fick max vad man kan bära + en hel del lila och även några legendarys bl.a. The Bee

EDIT:

Här är dropsen jag fick av the Warrior tyvärr ingen conference call.
http://youtu.be/u2moLp5FQfE

Eftersom det står att den ökar "rare loot" med 5%, och "rare" är blåa items, så tvekar jag på att den gör speciellt mkt för att hitta legendarys, skulle vara lite väl OP att få från lvl 1 om det gällde ALLT.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Enligt rykten ska ju inte vault hunter relic hjälpa speciellt mycket, men av egen erfarenhet så tror jag att den gör det. Som jag skrev tidigare(citerade texten) så hade jag fått två orangea redan vid lvl 15. Nu när jag är lvl 37 så har jag plockat upp totalt 7st varav två är från the Warrior, dödat honom två gånger och han har droppat orangea bägge gångerna tyvärr inte conference call......än i alla fall.

Fick även en Rapid infinity lvl 30 av Leviathan.

På PC så är jag nu lvl 40 och fortfarande ingen orangea drop, alla legendarys jag har där har jag fått av andra :/

Så vad jag menar är att endera har jag haft en enorm tur på Xboxen eller så funkar verkligen vault hunters relic. Synd bara att man inte kan ge den till någon annan :/

Sen en annan sak, hur gör ni när någon random vill köra trade och ni behöver inte ge något utan ni ska få en massa pengar. Själv tog jag emot pengarna, tyckte inte spelar någon roll men vad tycker ni. Jag fick max vad man kan bära + en hel del lila och även några legendarys bl.a. The Bee

EDIT:

Här är dropsen jag fick av the Warrior tyvärr ingen conference call.
http://youtu.be/u2moLp5FQfE

Pengar i spelet är för mig helt ovesäntligt.
Hade ungefär 2.5 miljoner för nån vecka sedan.
Ett par timmar därefter var jag ruinerad (brände skitmycket ammo till Bunk3r).
Nu har jag drygt 4 miljoner så det går verkligen upp och ner.
Har aldrigt tradeat med någon men om du vill göra det när vi båda har nått level 61 på PC så adda mig på Steam. Heter banantoft där.

Permalänk

Vad tycker ni förresten om att de tagit bort "Evil smasher glitch"?
Läser man på Gearbox forum så går meningarna isär mellan de som tycker det är trist och de som bara skriker "Finaly!"...
Själv tycker jag det är rätt trist.
Jag undrar lite vem som gynnas av att de patchade det?!
Jag har ingen att lira multiplayer med så enda chansen för mig att tex farma Terra är med denna glitch. Drabbas Gearbox eller annan av det, nej.
Så varför ta bort den möjligheten för mig?
Är det inte bättre att låta mig och många andra uppskatta spelet som det är?

Permalänk
Skrivet av banantoft:

Vad tycker ni förresten om att de tagit bort "Evil smasher glitch"?
Läser man på Gearbox forum så går meningarna isär mellan de som tycker det är trist och de som bara skriker "Finaly!"...
Själv tycker jag det är rätt trist.
Jag undrar lite vem som gynnas av att de patchade det?!
Jag har ingen att lira multiplayer med så enda chansen för mig att tex farma Terra är med denna glitch. Drabbas Gearbox eller annan av det, nej.
Så varför ta bort den möjligheten för mig?
Är det inte bättre att låta mig och många andra uppskatta spelet som det är?

Nu låter jag nog väldigt sur... meeen de var ju ett fel som inte var mening skulle in träffa. Även om det inte drabbar gearbox så tycker jag det är bra att de fixade det. Rätt ska vara rätt. Jag spelar också oftast själv och har ingen kompis än som är i närheten av terramorphus så jag kan inte heller döda honom. Det är ju bara att fortsätta spela ändå

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

50 spänn för 11 extra levels, värt?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

50 spänn för 11 extra levels, värt?

Nope, med tanke på att man fått season pass för 100kr.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patienten:

Nope, med tanke på att man fått season pass för 100kr.

Vart hittar man season pass för 100 pix? Hittar bara från 250 på nätet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vart hittar man season pass för 100 pix? Hittar bara från 250 på nätet.

Erbjudanden poppar upp här och där, t.ex så sålde Amazon BL2+season pass för 25$ den här veckan.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Vad tycker ni förresten om att de tagit bort "Evil smasher glitch"?
Läser man på Gearbox forum så går meningarna isär mellan de som tycker det är trist och de som bara skriker "Finaly!"...
Själv tycker jag det är rätt trist.
Jag undrar lite vem som gynnas av att de patchade det?!
Jag har ingen att lira multiplayer med så enda chansen för mig att tex farma Terra är med denna glitch. Drabbas Gearbox eller annan av det, nej.
Så varför ta bort den möjligheten för mig?
Är det inte bättre att låta mig och många andra uppskatta spelet som det är?

Med bra vapen/sköld är det inte omöjligt som det låter på dig. Jag har dödat honom flera gånger på egenhand.Svårt definitivt men inte omöjligt.

Förresten är det någon mer som upplevt att det är extremt mycket fuskare osv online om man kör public. Har kört det några få gånger och nästan varjegång har det varit någon som bara springer och gör stora högar av legendarys? Vilket fått mig att sluta spela public helt.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av banantoft:

Vad tycker ni förresten om att de tagit bort "Evil smasher glitch"?
Läser man på Gearbox forum så går meningarna isär mellan de som tycker det är trist och de som bara skriker "Finaly!"...
Själv tycker jag det är rätt trist.
Jag undrar lite vem som gynnas av att de patchade det?!
Jag har ingen att lira multiplayer med så enda chansen för mig att tex farma Terra är med denna glitch. Drabbas Gearbox eller annan av det, nej.
Så varför ta bort den möjligheten för mig?
Är det inte bättre att låta mig och många andra uppskatta spelet som det är?

Looten från terra är ju för att ha dödat ett svårt monster, använder man en glitch som gör det så enkelt så förstör det ju lite av poängen, å andra sidan tycker jag det är kasst att de utformat alla gruppbossar så att alla har attacker som i princip inte går att undvika, så att oavsett hur skicklig man är så dör man ändå om man inte har ett gäng kompisar med.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Hur går det för er i resan mot level 61?

Själv är jag på 54 och har inte varit jätteaktiv sista tiden.
Tycker det går riktigt långsamt och dör hur mycket som helst. Spelar väl egentligen ingen roll i sig, men utgifterna för ammo börjar verkligen tära på kassan...

Kör bara main quest nu och nästa uppdrag är när jag ska träffa Slab King, kommer nog inte bli helt enkelt att slås mot alla hans snubbar. Bävar även för Bunk3r och Saturn (med efterföljande Constructor)..

När man väl kommer till Warrior så är tanken att farma honom tills jag når level 61, för att sen kunna jaga roliga vapen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Hur går det för er i resan mot level 61?

Själv är jag på 54 och har inte varit jätteaktiv sista tiden.
Tycker det går riktigt långsamt och dör hur mycket som helst. Spelar väl egentligen ingen roll i sig, men utgifterna för ammo börjar verkligen tära på kassan...

Kör bara main quest nu och nästa uppdrag är när jag ska träffa Slab King, kommer nog inte bli helt enkelt att slås mot alla hans snubbar. Bävar även för Bunk3r och Saturn (med efterföljande Constructor)..

När man väl kommer till Warrior så är tanken att farma honom tills jag når level 61, för att sen kunna jaga roliga vapen!

jag kom direkt ifrån att ha dödat warrior i true vault hunter mode, just dingat 51, till ultimate vault hunter. Kurvan där emellan är ganska stor utan några super vapen. 8 headshoots med min zero för att döda en helt vanlig marudeer med sköld. Shootgun går bättre men då dör jag för mycket.

gissar att jag behöver farma tvhm lite för beeshield och nått Nice sniperrifle

Permalänk

Ja tänker vänta med UVHM tills mina kompisar också kan spela det. Allt för svårt för att jag ska tycka det är roligt

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

För er som inte har köpt season pass ännu kan jag tipsa om att köpa det här: http://www.greenmangaming.com/?gmgr=lihenemu
Där räknar dom i USD istället för euro så det får ner priset lite och just nu har dom en voucher code som ger 20% rea: GMG20-GGN5D-FC3NA

Vilket i runda slängar blir 150 kr(om jag räknade rätt), värt det tyckte jag så jag högg på det!

EDIT: är det någon som ser framemot Psycho pack DLCn? Jag gör det i.a.f ser ut att kunna bli roligt gameplay!

Permalänk
Skrivet av krythorian:

EDIT: är det någon som ser framemot Psycho pack DLCn? Jag gör det i.a.f ser ut att kunna bli roligt gameplay!

Är i valet och kvalet om jag ska köpa den... Hade varit trevligt med lite CQB, dock inte kört zero än som ska vara bra melee? Det mest ultimata hade ju varit om han hade följt med i seasons pass, verkar dock inte som han kommer göra det.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Är i valet och kvalet om jag ska köpa den... Hade varit trevligt med lite CQB, dock inte kört zero än som ska vara bra melee? Det mest ultimata hade ju varit om han hade följt med i seasons pass, verkar dock inte som han kommer göra det.

Jag ska lätt skaffa Psycho, har hört att zeros melee specc var tråkig just eftersom att han bara har den vanliga melee attacken ( som jag förstår det ). Tråkigt nog kommer inte psychon följa med season pack nej

Permalänk

Äntligen level 61!

Känns som att jag farmat Warrior för alltid men no more, nu är det dags att spela "på riktigt igen".

Permalänk

Fan vad tråkigt... psychon kommer ut 14e, jag som är ledig resten utav den här veckan......

Permalänk

Gearbox publicerade denna video med Krieg: En köttcyckel byggd för två i fredags. Kände att jag va tvungen att posta den här

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Jag är lite sugen på att köpa spelet men är det värt det ifall man mest kommer att köra sp? Är gameplayet roligt etc? Tittade på lite filmer och tycker det ser trevligt ut, men blir det repetetivt?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag är lite sugen på att köpa spelet men är det värt det ifall man mest kommer att köra sp? Är gameplayet roligt etc? Tittade på lite filmer och tycker det ser trevligt ut, men blir det repetetivt?

Tycker det är grymt roligt, både sp och mp, spelade själv bara sp i början. Jag tycker inte de blir repetitivt alls faktiskt. Svårt att förklara varför men tröttnar inte helt enkelt Karaktärerna och humorn i spelet gör en hel del också.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Provade detta hos en polare och tro på fan att jag fastnade..

Nu letar jag dock det billigaste alternativet på att köpa det.

Har hittat två sidor som säljer det för €9,99 och en för $7,99 men vet inte ifall de är säkra.

några andra tips som jag kan använda mig av?

Permalänk
Skrivet av Scoore:

Provade detta hos en polare och tro på fan att jag fastnade..

Nu letar jag dock det billigaste alternativet på att köpa det.

Har hittat två sidor som säljer det för €9,99 och en för $7,99 men vet inte ifall de är säkra.

några andra tips som jag kan använda mig av?

Vilken sida hittade du det för $7,99?

Greenmangaming.com är ju 100% säkra, och där finns det ju för 29€, vilket är rätt så mycket dyrare.
Kanske är värt att chansa till rövarpriset på 8 dollares?