Grafikkortet blir överhettat efter ominstallation av datorn

Permalänk

Grafikkortet blir överhettat efter ominstallation av datorn

Hej!

Jag blåste om datorn för ca 1månad sen, haft problem med grafikkortet sen dess... innan ominstallationen funkade det felfritt.
Det började med att när jag skulle installera drivarna till grafikkortet så ploppade det upp (ungefär) "datorn känner inte igen ditt grafikkort" och lät mig inte installera drivarna från skivan, så då blev det att ladda ner drivarna från deras hemsida och då funkade det, MEN har haft problem med kylningen, jag kan inte spela något krävande spel utan att ha fläkten på 100% för då fryser datorn fast...

Såg nu i DxDiag att det inte står någon riktig information på "System Manufacturer" och "System Model", kan det vara anledningen till att datorn inte känner igen grafikkortet och därmed problem med kylningen?

(XFX Radeon HD7970)

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D RGB SE | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Fractal Design Ion+ Platinum 760W |
Intel Core i9 9900K @3.6 GHz | Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm | Corsair 16GB (4x8GB) DDR4 CL16 Vengeance @2666MHz | ASUS GeForce RTX 2080 ROG Strix OC ! Extreme | Samsung 970 EVO Plus (500GB M.2) | Samsung 860 EVO (2TB SSD) |

Permalänk
Medlem

Det låter ganska skumt, men jag antar att du har testat installera om drivrutinerna redan så jag hade ju testat att ta ut grafikkortet, och sedan sätta in det igen, och sedan installera om drivrutinerna.

Permalänk
Hedersmedlem

När man/du ominstallerar OS så är det extra viktigt att låta Windows Update köra färdigt alla uppdateringar och köra in chipsetsdrivisarna. Görs detta så ska det vara lättare att få graffedrivsarna att funka speciellt med AMD då de vill ha .NET Framework 4.0 innan installation av CCC.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Har redan gjort allt det där utan framsteg :/ skickade in dom igen då garantin fortfarande är kvar, dom hittade fel på't så antingen byter dom nån komponent eller så får jag nytt, vet inte förns dom skickat tbx det

Men tack för svar iaf!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D RGB SE | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Fractal Design Ion+ Platinum 760W |
Intel Core i9 9900K @3.6 GHz | Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm | Corsair 16GB (4x8GB) DDR4 CL16 Vengeance @2666MHz | ASUS GeForce RTX 2080 ROG Strix OC ! Extreme | Samsung 970 EVO Plus (500GB M.2) | Samsung 860 EVO (2TB SSD) |