Permalänk

iPhone 4S "Ingen signal"

Har ett problem med min iPhone 4s.
Det började efter att jag lämnat in den på reparation då min nano-microsim adapter hade fastnat i telefonen och efter nån timme hade de fått ut den.
Efter detta fungerade inte telefonen som den ska utan med alla sim-kort som jag har testat visar den "Ingen signal" eller "Söker", men den känner av att man tar ut och in sim-kortet fast på telefoninställningar visar den summer: "Okänt".

Vad kan vara troliga lösningar på detta fel?

//Stoffe9301

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Prova att återställa nätverksinställningarna i Settings -> General -> Reset.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Prova att återställa nätverksinställningarna i Settings -> General -> Reset.

Testat, samma fel fortfarande.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe9301:

Testat, samma fel fortfarande.

Gå tillbaka till butiken och berätta vad som hänt efter att dem varit där inne. Kan vara så att kontakten med antennerna i telefonen lossnat.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Skrivet av kyre:

Gå tillbaka till butiken och berätta vad som hänt efter att dem varit där inne. Kan vara så att kontakten med antennerna i telefonen lossnat.

Var inne på samma reparationsverkstad som fixade sim adaptern och de kunde inte hitta några fel som de hade kunnat orsaka, köpte min telefon i november 2011 och den gick sönder så fick en ny nu hösten 2012, har jag ny garanti på den telefonen då?

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe9301:

på telefoninställningar visar den summer: "Okänt".//Stoffe9301

Nummer alltså?

Skrivet av stoffe9301:

Var inne på samma reparationsverkstad som fixade sim adaptern och de kunde inte hitta några fel som de hade kunnat orsaka, köpte min telefon i november 2011 och den gick sönder så fick en ny nu hösten 2012, har jag ny garanti på den telefonen då?

Garantin brukar inte förnyas med utbytesenhet. Men fungerar inte mobilen efter att butiken hade den inne för reparation så ska dem ju se till att den fungerar. Det låter ju som att delen där man sätter in simkortet skadats. Inte helt lätt att reparera. På Step 9 kan du se hur det ser ut, jag tror inte att det är billigt att fixa för butiken och därför de helst slipper.

ifixit iPhone+4S+Teardown

Visa signatur

Whales are nice!