Nån som hann köpa dead island riptide på cdon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

På vilket sätt är det snål? Vill bara vara snäll mot dem. Då det inte är alla som är vaken när jag skrev till dem.
Skit samma, dem hann i alla fall köpa och fick sina nycklar.

Jag menade att du kunde köpa det till dina polare, jag menar, 15 kr styck, det är ingenting.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Det var ju så klart bara ett drygt skämt. Vad som händer med dom som fick nycklarna har jag ingen aning om, förmodligen ingenting, men jag fick i alla fall ett mail nu om att köpet har makulerats. Hade inte förväntat mig så mycket mer än det här, men inget jag direkt gråter över då jag fick tag på Riptide till ett bra pris. Fick dessutom en rabattkupong på 50kr av CDON för besvären, så det var inte sån dum affär trots allt

Jo, var det jag misstänkte, men tyckte att idéen var så absurd, och då kom jag att tänka på ovannämnda liknelse

Själv jag köpte först en gång på mitt konto, då jag inte fick någon kod, men istället en rabattkupong (vet inte riktigt vad jag ska med den till dock, då jag aldrig handlar på CDON), och provade sen igen på sambons konto någon timme senare, då jag fick koden direkt, så är bara glada miner här med, får se om det ser likadant ut när jag provat spelet hehe.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Konqer:

Jag menade att du kunde köpa det till dina polare, jag menar, 15 kr styck, det är ingenting.

Så till inlägget där han försäkrar sig om att det bara går att köpa 1 ex per konto, så kallar du honom snål för att han inte ville lägga ut 15 spänn per kompis?

Du får nog bejaka möjligheten att alla inte har sina kompisars kontouppgifter på CDON, alternativt att man har så många uppsättningar med egna personnummer att det kan täcka en hel kompiskrets, som man då gör konton åt för att kunna köpa åt alla.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

15-30 kr är inte ovanligt för spel, kolla bara på cdons hemsida under "Max 49:-" kategorin.

Eller ta en titt på deras -80% banner med Assasins Creed för 7 kr:
http://img842.imageshack.us/img842/991/cdon.png

jag tror att du misstolkar "vanligt" som "att det existerar undantag". Så jo, även om de har extremt billiga spel under 49:- så är 15 kronor fortfarande EXTREMT ovanligt. Det du gör är att missta att för att det finns en kampanj för billiga spel och undantaget AC för 7:- så tror du att det är något som tillämpas på alla typer av spel. Ta en titt på vilken typ av spel som finns i de kampanjerna. Gamla spel, ofta över 5 år gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Jag menade att du kunde köpa det till dina polare, jag menar, 15 kr styck, det är ingenting.

Ah du menar så, självklart hade jag ju köpt till dem om jag visste alla deras uppgifter på cdon. Men nu visste jag ju inte de.
Det är inte alla som vill ge ut heller, men dem fick då sina nycklar efter att jag har sms bombat dem under natten

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

fick en 50kr rabbat, men jag har fortfarande inte fått mina 15kr som jag betalade spelet för...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Wulf92:

fick en 50kr rabbat, men jag har fortfarande inte fått mina 15kr som jag betalade spelet för...

Det dröjer nog ett par dagar. Vissa bolag gör bara utbetalningar vid Ekonomiskt Månadsslut. Dvs det kan dröja en hel månad om man har otur.

Dock kommer det nog vara Fredag/början nästa vecka du får dina enormt viktiga 15kronor. xD

Att du orkar bråka om dem

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det dröjer nog ett par dagar. Vissa bolag gör bara utbetalningar vid Ekonomiskt Månadsslut. Dvs det kan dröja en hel månad om man har otur.

Dock kommer det nog vara Fredag/början nästa vecka du får dina enormt viktiga 15kronor. xD

Att du orkar bråka om dem

jag kan ju köpa en glass för dom pengarna!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Wulf92:

jag kan ju köpa en glass för dom pengarna!

Och det kan man såklart inte med några andra pengar i världen?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Köpte spelet i söndags morse och nu fick jag nyckeln. Så jag fick iaf igenom köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Och det kan man såklart inte med några andra pengar i världen?

De va ju mina sista pengar för månaden :'(

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Skrivet av Wulf92:

De va ju mina sista pengar för månaden :'(

Ny månad imorgon!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Wulf92:

De va ju mina sista pengar för månaden :'(

Tungt 5Dagar och pengarna redan slut?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Ny månad imorgon!

Men det är ju fint väder idag! (iaf här i Kalmar)

Det lär det inte vara imorgon!

Men jag har fått mina 14,99 sek Så jag ska kanske fira med en 88an? Den kostar väl förhoppningsvis fortfarande under 15 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tungt 5Dagar och pengarna redan slut?

köpt skärmar o adaptrar osv väl spenderade pengar.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Men det är ju fint väder idag! (iaf här i Kalmar)

Det lär det inte vara imorgon!

Men jag har fått mina 14,99 sek Så jag ska kanske fira med en 88an? Den kostar väl förhoppningsvis fortfarande under 15 kr.

Även jag har fått tillbaka mina 14,99kr. 88:an kostar 15kr prick!

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Men det är ju fint väder idag! (iaf här i Kalmar)

Det lär det inte vara imorgon!

Men jag har fått mina 14,99 sek Så jag ska kanske fira med en 88an? Den kostar väl förhoppningsvis fortfarande under 15 kr.

Trevligt att någon har fint väder iaf.. har växlat mellan regn, hagel och sol hela dagen här i Karlstad, blåser något så in i helvete gör det också, sen pollenallergi på det, gah!

Kanske det kanske, har inte köpt pinnglass på närmare tio år, skulle inte förvåna mig om piggelinen kostade 10kr+ idag!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Vad dyr glass har blivit... 88an ska ju kosta 8 spänn! 15 kr är ju magnum ju!

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk

Men för guds skull köp spelet det ska jag göra det ser ju jättebra ut på alla online reviews :D, och 300kr är inte direkt katastrof om man köper typ 5 spel per år.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det dröjer nog ett par dagar. Vissa bolag gör bara utbetalningar vid Ekonomiskt Månadsslut. Dvs det kan dröja en hel månad om man har otur.

Dock kommer det nog vara Fredag/början nästa vecka du får dina enormt viktiga 15kronor. xD

Att du orkar bråka om dem

Jag har tänkt lite på detta, eftersom de flesta förmodligen tänker som du, att 15 spänn inte är någonting, så kommer de flesta inte ens att titta om de får tillbaka dem, vilket CDON skulle kunna tjäna kanske 8-12k på

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Men för guds skull köp spelet det ska jag göra det ser ju jättebra ut på alla online reviews :D, och 300kr är inte direkt katastrof om man köper typ 5 spel per år.

Jag köpte det bara för att det kostade just 15 spänn, är ungefär så mycket uppgraderingen från 1an till "2an" är värd imo, det enda som ändrats är ju i princip miljön

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fick min nyckel precis! Nu ska jag sälja den för att kompensera parkeringsböterna jag också fick idag

Permalänk
Hedersmedlem

Försök håll er till ämnet även om det handlar om ett hjärndött (försök till att vara lustig) spel...

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lasergurka:

Jag har tänkt lite på detta, eftersom de flesta förmodligen tänker som du, att 15 spänn inte är någonting, så kommer de flesta inte ens att titta om de får tillbaka dem, vilket CDON skulle kunna tjäna kanske 8-12k på

Och om bara en enda ser att det inte har kommit tillbaka 15kr och det tas vidare till högre instanser? En rättegång och Cdon har gått back på vinsten pga rättegångskostnaderna flera gånger om.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Och om bara en enda ser att det inte har kommit tillbaka 15kr och det tas vidare till högre instanser? En rättegång och Cdon har gått back på vinsten pga rättegångskostnaderna flera gånger om.

Om någon uppmärksammar det betalar de såklart tillbaka, de vore ju helt idiotiskt att vägra betala tillbaka tills det går till rättegång, hahah

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Och om bara en enda ser att det inte har kommit tillbaka 15kr och det tas vidare till högre instanser? En rättegång och Cdon har gått back på vinsten pga rättegångskostnaderna flera gånger om.

För småmål (belopp under ett halvt basbelopp) står man för sina egna rättegångskostnader...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför folk gråter över detta? Det var 15kronor... Skit sak samma om du tror att du köpte det i god eller ond tro.. Du köpte ett spel som var fel prissatt, enough! Va en man, känn dig besegrad att du inte fick din nyckel och låt CDON ge tillbaks dina 15kronor (som just jag känner att ni som suttit här och bölat.. Absolut inte förtjänar)

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz