[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker byggkvalitén är bra? Jämför man kvalitén med en s2a så det som natt och dag. S2an är väldigt dåligt byggd medans s4an är mycket bättre.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Bara jag som tycker byggkvalitén är bra? Jämför man kvalitén med en s2a så det som natt och dag. S2an är väldigt dårligt byggd medans s4an är mycket bättre.

Hah, det låter ju utmärkt. Jag är helnöjd med just S2:an.

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om man kan flytta skype o whatsapp (med alla kontakter o sms) från en s2 till en s4 o hur man gör?

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Fick hem min svarta idag.
Måste säga att jag är helnöjd, verkligen inte en s3 i design eller funktionalitet. Var ärligt talat orolig efter allt man hört och läst men som vanligt är allt så överdrivet på internet så man blir hjärntvättad.

Rekommenderar denna mobil till alla.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Fick hem min svarta idag.
Måste säga att jag är helnöjd, verkligen inte en s3 i design eller funktionalitet. Var ärligt talat orolig efter allt man hört och läst men som vanligt är allt så överdrivet på internet så man blir hjärntvättad.

Rekommenderar denna mobil till alla.

Skit också Skulle beställt tidigare Inet tror inte jag kommer få min förrän nästa vecka eller veckan efter det..

Finns några svarta i butiker i Halmstad.. undrar om jag kan får dem att lägga undan en?..

Då är ju nästa fråga, Siba eller Phone House?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fick hem min svarta idag.
Måste säga att jag är helnöjd, verkligen inte en s3 i design eller funktionalitet. Var ärligt talat orolig efter allt man hört och läst men som vanligt är allt så överdrivet på internet så man blir hjärntvättad.

Jättrebra att du blev nöjd med telefonen, det är ju det viktiga, inte vad andra tycker. Men du tror inte att det varierar från person till person vad man tycker?

Själv tyckte jag den kändes precis så billig i material/design som jag förväntat mig. Mycket trevlig skärm men hemsk i material/design. Ingen överdrift, bara min egna åsikt.

Så slutsatsen är känn själv och lita inte på de som säger att den känns plastig/billig eller inte utan gå och kläm själva.

Permalänk
Medlem

Förresten jag har inte hängt med på ett tag, men hur kommer det sig att min S4a inte är operatörslåst?
Köpt på abonnemang via mecenats studentrabatt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jobbigt läge alltså..

Vill ha en S4 idag, men butiken jag förbeställt ifrån kommer troligen inte ha min förrän om 2 veckor...

Å andra sidan tar de bara 5500 för den, inte 5990..

visst, det handlar bara om några hundralappar, men för de hundralapparna kan jag skaffa skärmskydd och fodral..

Fast när jag kollar runt så är det bara vita som finns i lager...

Vill man ha Svart eller Vit?

Svart känns som det självklara alternativet, men skulle inte Vit vara lite annorlunda..

Vit skulle nog inte visa fingeravtryck eller repor så bra heller.. men de capacitiva knapparna på framsidan skulle inte synas lika bra..

Annan fråga.. Om jag vill ha en Flipcover till den (med magnet fäste) vilken bör jag titta på? svart helst, men röd/blå funkar också.

Jag köppte vit då jag egentligen inte bryr mig specielt om hur den ser ut men när jag fäpplar efter den i mörker på nattduksbord är den nog lättare att se och undvika att tappa den i golvet.

Och nog synns knapparna bra alltid.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Förresten jag har inte hängt med på ett tag, men hur kommer det sig att min S4a inte är operatörslåst?
Köpt på abonnemang via mecenats studentrabatt.

Är det inte bara typ tre som har operatörslås fortfarande?
Halebop,telia osv har inte det.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har fått S4:an, har ni problem med "smearing/ghosting" inne i tex settings? Det syns lättast om man drar ner ljusstyrkan och sedan scrollar upp och ner. Då blir den grå texten extremt suddig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad ska man ta för abonnemang på den? Tre verkar ju ha mest för pengarna, 10gb surf under 400/månad, eller?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Kent:

Ni som har fått S4:an, har ni problem med "smearing/ghosting" inne i tex settings? Det syns lättast om man drar ner ljusstyrkan och sedan scrollar upp och ner. Då blir den grå texten extremt suddig.

Kan inte påstå att jag upplever något sådant, nej.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför den nya funktionen smart stop pausar mina youtube klipp i youtube appen även när jag stängt av smart stop?

EDIT: Jaha, man kan välja i inställningar vilka typer av funktioner smart stop ska använda och inte använda så om en av dem är på trots att man stängt av smart stop i genvägen så är den på.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

det är nån dåre som lämnat omdömme på prisjakt att S4an skulle bli IRITERANDE varm vid vanlig använding?
super killen eller stämmer det?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

det är nån dåre som lämnat omdömme på prisjakt att S4an skulle bli IRITERANDE varm vid vanlig använding?
super killen eller stämmer det?

Stämmer inte för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Ni som har fått S4:an, har ni problem med "smearing/ghosting" inne i tex settings? Det syns lättast om man drar ner ljusstyrkan och sedan scrollar upp och ner. Då blir den grå texten extremt suddig.

Att kalla det problem är nog en överdrift.. de skriver att man måste ha auto och andra inställningar för skärmen och gå in i ett mörkt utrymme för att se osv...
Jag har inte sett det ännu men jag har inte heller letat.. Vid normalt användande syns inget...

Permalänk
Medlem

Den ligger tydligen hos posten och min avi ska komma i brevlådan imorrn. Vilken tur att jag slutar tidigt imorgon så jag kan sitta o leka med den hela kvällen

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Ni som har fått S4:an, har ni problem med "smearing/ghosting" inne i tex settings? Det syns lättast om man drar ner ljusstyrkan och sedan scrollar upp och ner. Då blir den grå texten extremt suddig.

Det finns två olika batcher på skärmarna vad jag förstått av XDA, beroende på vilken basbandversion kommer skärmen vara olika. De som inte har "Smearing" eller "ghosting" har en skärm som inte ger perfekt svärta utan lite lätt rött/rosa. Den andra versionen ger "smearing" men har perfekt svärta.

Källa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2252445&page...

Dock verkar det finnas en temporär fix genom att installera screen adjuster och justera för att få bort båda typerna av problem sen har tydligen S4 ägare i Italien fått en uppdatering på 75mb som fixat en del av problemet

Källa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2259775

Permalänk
Medlem

Hur är byggkvalitén på den jämfört med S3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joole22:

Hur är byggkvalitén på den jämfört med S3?

Den känns bättre. Hårdare plast.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

GALAXY S4 - Making of "Call for Rebellion: Punk rocks Tech"

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Macke074:

Dafuq did I just watch?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Gissa vad jag skriver på Suttit med den i 5 minuter o älskar den redan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Den känns bättre. Hårdare plast.

Haaa, ha! Ironi misstänker jag!

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Haaa, ha! Ironi misstänker jag!

Varför?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

På vilket sätt har vederbörande kommit fram till att plasten är hårdare? Bättre form, mer ergonomisk kan jag förstå, go' som faan i näven! Men "hårdare plast" och med det genast en bättre telefon, njaeee...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

På vilket sätt har vederbörande kommit fram till att plasten är hårdare? Bättre form, mer ergonomisk kan jag förstå, go' som faan i näven! Men "hårdare plast" och med det genast en bättre telefon, njaeee...

Luckan är löstagbar, man känner hur mycket den flexar. Och han sa väl inte att telefonen var bättre genom det heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

https://www.dropbox.com/s/2zudk9mx7sewvga/20130429_141149.jpg

Den för duga nu. Kan ta en senare på väg hem. togs genom ett fönster. Iso på 100

Du får ladda ner bilden för då får man bättre kvalitet. Då är filen 4 mb stor.

Sabbatsbergs sjukhus, tagen från Crafoords väg! 8) Bor på nr 14, du har säkert sett min gula bil om du hänger där ofta.

Hur som helst, tycker det är ruggigt bra kamera på S4'an, måste pallra mig till nån vettig store och köpa en så jag kan slänga min Ajfån 4 i papperskorgen! Min flickvän har Galaxy Note 2 och efter att man pillat med den så tycker jag att min telefon är klaustrofobiskt liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Gissa vad jag skriver på Suttit med den i 5 minuter o älskar den redan

Samma här den är ju underbar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Skrivet av The raT:

Samma här den är ju underbar!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill ha min nu men jag måste tyvärr vänta..

Slutsålt överallt ju.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970