Val av mediaspelare? Tips och råd?

Permalänk
Medlem

Val av mediaspelare? Tips och råd?

Hade tänkt koppla bort min stationära från vardagsrummet nu och ersätta med en mediaspelare. Kikade lite på D-links Boxee Box men den verkar ha fått mycket kritik, då det projektet helt lades ner av D-link. Annars verkar den soft. Vilken rekommenderar ni istället?

Permalänk
Inaktiv

Skulle jag inte haft min bärbara skulle jag köpt en NUC med tillhörande hårdvara, går väl på runt 4000 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1454526

Permalänk
Medlem

WDTV Live har jag hört ska vara bra. Annars har ju blu-ray spelare mycket sådant inbyggt nu.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Vad vill du använda den till ?

Permalänk
Medlem

WDTV Live är riktigt trevlig till ett väldigt bra pris. Streamar från datorn, Spotify och Netflix ligger på den från början vad mer kan man önska.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Boxee funkar bra till film.
Jag har använt den i över 2 år.
Streamar från en windows home server.

En boxee för under 1000.- är ett bra val om du använder den till att kolla fil.
Kan inte uttala mig hur den är för musik där använder jag logitech sqeeezebox.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt använda den till film och tv-serier. Boxee verkar helt okej, tänkte mest på eftersom att den har ett par år på nacken, och hade varit trevligt med dem nya tjänsterna, netflix osv, svtplay etc.. Hade inte tänkt lägga så jätte mycket på en mediaserver.. Max 1500?

Permalänk
Medlem

D-link droppade Boxee som en sten då dom gjorde sin nya (Boxee-tv?), iaf, dom har inte ens netflix stöd, och kommer ALDRIG att få. Så Boxee duger endast till att titta på nerladdade filmer i princip (Vilket den gör bra.) och youtube...

Permalänk
Medlem

Kikade lite på WD TV Live, hur står sig den mot Boxee i uppspelning? Vilken är den bättre av dessa två?

Permalänk

Kan rekommendera HDI Dune Base 3d. http://www.inet.se/produkt/6606569/dune-hd-base-3d
Den sväljer ALLT man matar den med
finns en tråd här att läsa mer om den
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=306269

Visa signatur

Moderkort:Msi Z270 M7 Cpu:Intel Core i7-7700k 4.9Ghz Ram:Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED Kylning:Corsair Hydro H100i v2, NZXT Aer RGB HUE+ GFX:MSI Geforce GTX 1080 8GB Gaming X Hårddiskar:Samsung 960 EVO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Define S Skärm:LG 27GL83A Keyboard:Xtrfy K4 RGB TKL OS:Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaffish:

Kikade lite på WD TV Live, hur står sig den mot Boxee i uppspelning? Vilken är den bättre av dessa två?

Jag har inte provat boxee men WDTV har fixat allt jag testat förutom två korta lagg i Avatar med en bitrate på 28,32 Mbps. Den fixar inte heller special designade subs, alla subs visas med standard typsnittet detta är bara ett problem när man kollar på anime och det är väldigt ovanligt i annan media.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Jag har inte provat boxee men WDTV har fixat allt jag testat förutom två korta lagg i Avatar med en bitrate på 28,32 Mbps. Den fixar inte heller special designade subs, alla subs visas med standard typsnittet detta är bara ett problem när man kollar på anime och det är väldigt ovanligt i annan media.

Kan man ändra mycket i spelaren? t ex storlek på text på font osv osv eller är det väldigt begränsat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaffish:

Kan man ändra mycket i spelaren? t ex storlek på text på font osv osv eller är det väldigt begränsat?

Storlek går att ändra, det finns en hel del plugins svt play internetradio och liknande men jag har inte provat några för spelaren används bara till fil uppspelning.
Det finns inte mycket som går att ändra men jag ser inte heller något behov för det, till WDTV Live Hub verkar det finnas en massa olika teman men även om det finns en inställning för det i vanliga WDTV Live hittar jag inga teman att tanka(har inte lagt mer än en minut på det heller så det finns kanske) http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Hub-Themes/List-of-The...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

WDTV Live har jag hört ska vara bra. Annars har ju blu-ray spelare mycket sådant inbyggt nu.

Har du något tips på en blu-ray spelare med bra mediaspelare? Kanske rent av med bra Spotify- och Netflix-klient?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnorken:

Har du något tips på en blu-ray spelare med bra mediaspelare? Kanske rent av med bra Spotify- och Netflix-klient?

Sony har ett gäng som har Netflix förinstallerat.

Ska du ha budget, finns roxcore på kjell & co. runt 1k, och tar allt. Bra med inställningar för subs och annat.
Dock inget NEtflix eller spotify.

Visa signatur

Jag har en dator.