Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

haha.. skriv vad du vill på detta forum men kritisera INTE Lumia 920.. Jag reagerade på att han skrev ÖVERLÄGSEN, då tycker jag att enheten inte ska vara drabbad av en massa barnsjukdomar.

Vad beträffar ÖVERLÄGSEN kamera så undrar jag varför den kommer efter iPhone 5 och Galaxy S3 i detta test?
http://www.phonearena.com/reviews/Camera-comparison-HTC-One-v...

bara för å fråga, varför säger du alltid att L920 är skit då någon rekommenderar den baserat på egna eller närståendes erfarenheter? Sist då jag rekommenderade den till en person här så skrev du flera inlägg om hur dålig telefonen är och att de goda erfarenheter mina bekamta har av telefonen är lögn och att jag bara ska tro på vad folk har skrivit här på Swecs forum om L920 var som den låter då du skriver om den skulle det vara en färggran plastlåda med skärm som knarrar och är full av damm och lider av en konstant omstartsloop. Seriöst, äger du ens en Lumia själv och har möjlighet att uttala dig om saken?

Barnsjukdomar nämner du. Hur är det med AMDs drivers? Man ska alltså inte använda dessa då de "lider av barnsjukdomar"?
"Selityksen makua" är det ordspråk som passar bäst här.

Vad beträffar kameran finns flera test av kameror och det har gjorts test som visat på att Nokias Symbian telefoner ur C/E/N serien har haft bättre kamera än iPhone5 under rätt förhållanden. Försök ta en bild med detdär äpplet om du kan i minus 15.

Kollade i Lumia 920 tråden. Hittade minst lika många inlägg från användare som haft iPhone5/olika droider som bara krånglat och sedan bytt till L920 och blivit mer än nöjda.

Tycker gott du kan sluta skriva skit om en telefon som du inte ens äger själv.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Med vänlig hälsning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Du har inte möjlighet att spela musik (utan att streama) i ca 8h i sträck och se hur den klarar det?
Det jag har hört så är företaget HTC sena med att ge ut uppdateringar till lurarna, kanske inte stämmer?

Fixar jag i natt, Går snart på mitt pass

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jackeswe:

Du har inte möjlighet att spela musik (utan att streama) i ca 8h i sträck och se hur den klarar det?
Det jag har hört så är företaget HTC sena med att ge ut uppdateringar till lurarna, kanske inte stämmer?

Kolla GSMArenas batteritest, One krossade Xperia Z rätt hårt. Förövrigt så är nog Sony kända för att vara sämst på att uppdatera sina enheter. Deras flaggskepp i början av 2012 Xperia S kommer få 4.1 om någon månad eller så, medans HTC One X fick det i december förra året, och då kom enheterna ut ungefär samtidigt. 4.1 lär även bli den sista officiella uppdateringen till Xperia S, medans One X åtminstone kommer få 4.2.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Ja har suttit o lekt med min HTC one nu i några dagar. Och fyfan vilken lur! Är så otroligt nöjd med den. Och batteritiden verkar hålla skapligt med.
Den ligger perfekt i handen och skärmen är ju underbar.

Kan inget annat än att rekomendera HTC one.. Skulle aldrig gå över till nåt annat just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Fixar jag i natt, Går snart på mitt pass

Jätte schysst!!

Skrivet av Oliver91:

Xperia Z har ju den sämsta displayen på marknaden påtvingat skärmskydd som blir sjukt lätt repat och om man tar av det så blir det 1 miljon fingeravtryck på skärmen direkt som inte går att torka bort :/

TS: satsa på en mobil med gorillaglass 2 som t.ex. nexus 4 eller galaxy s3

Antar att galaxy S4 också har gorilla-glas 2? Har hört mycket got om nexus 4 men känns som att det är i senaste laget att köpa den nu om man vill ha en high end mobil.

Skrivet av MrAdde:

Kolla GSMArenas batteritest, One krossade Xperia Z rätt hårt. Förövrigt så är nog Sony kända för att vara sämst på att uppdatera sina enheter. Deras flaggskepp i början av 2012 Xperia S kommer få 4.1 om någon månad eller så, medans HTC One X fick det i december förra året, och då kom enheterna ut ungefär samtidigt. 4.1 lär även bli den sista officiella uppdateringen till Xperia S, medans One X åtminstone kommer få 4.2.

Kollade testet men såg rätt ofullständigt ut? Htc One var bara med på ett ställe, vilket inte säger så mycket enligt mig.
Ok, låter inte alls bra! Det var två på jobbet som sa att de var sjukt sena med uppdateringar och vet själv att när jag köpte min LG optimus 2x så tog det över 1år innan de släppte en uppdatering som gjorde så att telefonen inte starta om sig själv och wifit sluta funka. Något sådant vill jag helst undvika. Hade dock vart riktigt nice om htc one slår Sony z i batteritest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

använder fortfarande min nokia X6 som digitalkamera, helt oslagbara kameror i de gamla nokia mobilerna

Jag var och kände på Nokia 920 men tyckte inte den låg gött i handen, den är ganska stor och tyvärr har jag små fingrar så den var tyvärr inget för mig. Tvivlar dock inte på att de ligger långt fram vad gäller kamera

Skrivet av anon166065:

Ja har suttit o lekt med min HTC one nu i några dagar. Och fyfan vilken lur! Är så otroligt nöjd med den. Och batteritiden verkar hålla skapligt med.
Den ligger perfekt i handen och skärmen är ju underbar.

Kan inget annat än att rekomendera HTC one.. Skulle aldrig gå över till nåt annat just nu.

Låter grymt! Det som stör mig lite med min Xperia Z nu är att den är lite lite för stor för mig och kan tänka mig att HTC:n passar mig bättre. Är dock orolig över batteritiden!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jackeswe:

Jag var och kände på Nokia 920 men tyckte inte den låg gött i handen, den är ganska stor och tyvärr har jag små fingrar så den var tyvärr inget för mig. Tvivlar dock inte på att de ligger långt fram vad gäller kamera

Låter grymt! Det som stör mig lite med min Xperia Z nu är att den är lite lite för stor för mig och kan tänka mig att HTC:n passar mig bättre. Är dock orolig över batteritiden!

Tror inte batteritiden kommer störa dig.. För mig har den räckt längre än min gamla s2..
Är jävligt nöjd med den. Allt bara flyter fram. Inte lekt så mycket med kameran än men den verkar redigt fin den me! :3

Höll på lite med xperia z med. Men.. Nae, för stor och klumpig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jackeswe:

Jätte schysst!!

Antar att galaxy S4 också har gorilla-glas 2? Har hört mycket got om nexus 4 men känns som att det är i senaste laget att köpa den nu om man vill ha en high end mobil.

Kollade testet men såg rätt ofullständigt ut? Htc One var bara med på ett ställe, vilket inte säger så mycket enligt mig.
Ok, låter inte alls bra! Det var två på jobbet som sa att de var sjukt sena med uppdateringar och vet själv att när jag köpte min LG optimus 2x så tog det över 1år innan de släppte en uppdatering som gjorde så att telefonen inte starta om sig själv och wifit sluta funka. Något sådant vill jag helst undvika. Hade dock vart riktigt nice om htc one slår Sony z i batteritest.

Jag tror inte du kollade så noga.
http://www.gsmarena.com/htc_one-review-912.php
http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Som många redan innan har sagt: HTC One.

Den bästa och mest detaljrika recensionen angående HTC One som finns där ute:

http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review

S4:an är egentligen bara en uppzoomad S3:a. Väldigt lite nytt rent konkret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

bara för å fråga, varför säger du alltid att L920 är skit då någon rekommenderar den baserat på egna eller närståendes erfarenheter? Sist då jag rekommenderade den till en person här så skrev du flera inlägg om hur dålig telefonen är och att de goda erfarenheter mina bekamta har av telefonen är lögn och att jag bara ska tro på vad folk har skrivit här på Swecs forum om L920 var som den låter då du skriver om den skulle det vara en färggran plastlåda med skärm som knarrar och är full av damm och lider av en konstant omstartsloop. Seriöst, äger du ens en Lumia själv och har möjlighet att uttala dig om saken?

Barnsjukdomar nämner du. Hur är det med AMDs drivers? Man ska alltså inte använda dessa då de "lider av barnsjukdomar"?
"Selityksen makua" är det ordspråk som passar bäst här.

Vad beträffar kameran finns flera test av kameror och det har gjorts test som visat på att Nokias Symbian telefoner ur C/E/N serien har haft bättre kamera än iPhone5 under rätt förhållanden. Försök ta en bild med detdär äpplet om du kan i minus 15.

Kollade i Lumia 920 tråden. Hittade minst lika många inlägg från användare som haft iPhone5/olika droider som bara krånglat och sedan bytt till L920 och blivit mer än nöjda.

Tycker gott du kan sluta skriva skit om en telefon som du inte ens äger själv.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Med vänlig hälsning

Skickades från m.sweclockers.com

Skriver inte skit utan sanningen och reagerar och blir uppretad när det skrivs ÖVERLÄGSEN, BÄSTA osv.. Alla enheter har fel och brister, varför får man inte ifrågasätta och påvisa annat när någon hyllar och glorifierar Lumian? Lumia 920 har/har haft onormalt många barnsjukdomar och det är det jag skriver om när någon påstår att den är helt felfri, bästa osv. Jag har en massa enheter med olika OS så jag kan jämföra själv.. Ingen är ÖVERLÄGSEN utan det finns olika fördelar och nackdelar med alla enheter och OS..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Xperia Z har ju den sämsta displayen på marknaden påtvingat skärmskydd som blir sjukt lätt repat och om man tar av det så blir det 1 miljon fingeravtryck på skärmen direkt som inte går att torka bort :/

TS: satsa på en mobil med gorillaglass 2 som t.ex. nexus 4 eller galaxy s3

Ännu en p12:a som skriver massa skit utan att veta ett skvatt. Xperia Z har verkligen inte den sämsta displayn på marknaden, snarare en utav de bästa.
Det är inte påtvingat skärmskydd, det är ett splitterskydd. Fördelen är du kan alltid byta ut splitterskyddet, dvs. du kommer aldrig ha en repig skärm. Du kan även sätta på ett vanligt skärmskydd på splitterskyddet vilket är tanken!! Du märker inte att där är två skydd.
Och de måste vara en magisk display om man inte kan torka bort fingeravtrycken, låter spännande.

sluta snacka massa skit

Permalänk
Skrivet av hdjb1:

Skriver inte skit utan sanningen och reagerar och blir uppretad när det skrivs ÖVERLÄGSEN, BÄSTA osv.. Alla enheter har fel och brister, varför får man inte ifrågasätta och påvisa annat när någon hyllar och glorifierar Lumian? Lumia 920 har/har haft onormalt många barnsjukdomar och det är det jag skriver om när någon påstår att den är helt felfri, bästa osv. Jag har en massa enheter med olika OS så jag kan jämföra själv.. Ingen är ÖVERLÄGSEN utan det finns olika fördelar och nackdelar med alla enheter och OS..

Kameran är iallafall i toppklass, om än inte överlägsen.
Flesta buggarna du nämnde är lösta samt att långt ifrån alla har/hade dem.
På samma sätt som du rent av baktalar telefonen kan väl vi som äger den tala gott om den?

Min sammanfattning kvarstår vid: Bästa telefonköpet jag någonsin gjort.

Men sen är ju mobiltelefon högst subjektivt. Vad är snygg design? Vad är rätt tyngd? Vad är rätt OS?.

Jag är helnöjd med WP som operativsystem eftersom det passar MIG bättre än Android gjorde.

Jag säger det jag brukar säga i dessa trådar:
Ta gärna input från folk i trådar. Men för guds skull, innan ett köp ska du klämma och leka med telefonen innan du köper. Det är Du som använda telefonen. Inte apple-kalle, android-janne, eller WP-tjatte.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Kunde spelat musik i 7h och 15 min innan batteriet varnade och det är en stor förbättring mot sina föregångare.
Under testet så satte jag telefonen i sparläge då jag inte behöver så mycket processor kraft.

Det man kan säga om telefonen är att skärmen är i en klass för sig, Den är ruskigt snabb men finns fler på marknaden som är det.
LJUDET( ja det måste skrivas med stora bokstäver) Är helt otroligt för att komma från en telefon.

Det enda jag vart lite besviken på var hörlurarna, Det fans endast en knapp för av/på.
Jag som tränar mycket hade uppskattat ett par lurar som man kan Höja/sänka volymen på och även kunna byta låt.
Men jag får ge den +5 trots allt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebastiannoren:

Inte? Enligt första benchmark testet fick one hela 12000 i poäng medans n4an som har s4 pro fick strax över 4000. Med lite matte så ser man vem som har rätt. Tänk även på att n4 kör clean android plus senaste versionen vilket borde ge extra bra prestanda

http://www.youtube.com/watch?v=floH0ASIglU

Och XZ med S4 Pro får ca 8000...you do the match....

Sen köper man väl inte en telefon efter AnTuTu eller Quadrant?

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

HTC one har inte kommit i Sverige än, så vet inte hur de är med att folk testat batteri tiden..
Enligt Linustechtips som kör HTC one i 30 dar nu som test. Enligt han är batteritiden helt lagom. Han hade ca 35% efter 3 filmer, stream, filmande och musik, samt surfade. Alltså en hel hardcore dag med telefonen. http://www.youtube.com/watch?v=qrtLB6nENjI

Sorry 8mp..
Men HTC one x tar grymma bilder...
Kanske inte dem bästa men helt klart en av dem bästa..
Och HTC One tar snygga bilder.
De har helt enkelt lyckats med sin större lins/färre mp.. Speciellt filmande i mörker.. http://www.youtube.com/watch?v=n5urSvR9Jx8&feature=player_emb...
Kollar jag på HTC one bidler på nätet...
Sony enligt mig är alltid ett steg efter .. än HTC och Samsung.
För övrigt skickade jag en länk med jämförelser ifrån HTC one vs många andra high end mobiler..
Ja menade inte att den tar bättre bilder än alla telefoner... men den tar bättre bilder än vad folk tror att den gör. De flesta här går efter marknadsknepet MP och inte efter kvalite på bilderna. De flesta avstår från köpet pga att den har 4mp. Poängen är att ONE kanske hade tagit sämre bilder i 13 än 4, HTC har designat telefonens kamera i motsatt riktning än vad Samsung t.ex gjort.

http://www.youtube.com/watch?v=Dlx4_qlB6vA

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

bara för å fråga, varför säger du alltid att L920 är skit då någon rekommenderar den baserat på egna eller närståendes erfarenheter? Sist då jag rekommenderade den till en person här så skrev du flera inlägg om hur dålig telefonen är och att de goda erfarenheter mina bekamta har av telefonen är lögn och att jag bara ska tro på vad folk har skrivit här på Swecs forum om L920 var som den låter då du skriver om den skulle det vara en färggran plastlåda med skärm som knarrar och är full av damm och lider av en konstant omstartsloop. Seriöst, äger du ens en Lumia själv och har möjlighet att uttala dig om saken?

Barnsjukdomar nämner du. Hur är det med AMDs drivers? Man ska alltså inte använda dessa då de "lider av barnsjukdomar"?
"Selityksen makua" är det ordspråk som passar bäst här.

Vad beträffar kameran finns flera test av kameror och det har gjorts test som visat på att Nokias Symbian telefoner ur C/E/N serien har haft bättre kamera än iPhone5 under rätt förhållanden. Försök ta en bild med detdär äpplet om du kan i minus 15.

Kollade i Lumia 920 tråden. Hittade minst lika många inlägg från användare som haft iPhone5/olika droider som bara krånglat och sedan bytt till L920 och blivit mer än nöjda.

Tycker gott du kan sluta skriva skit om en telefon som du inte ens äger själv.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Med vänlig hälsning

Skickades från m.sweclockers.com

Massa som jag inte tänker kommentera men kan inte låta bli mening Försök ta en bild med det där äpplet om du kan i minus 15. Det är inga som helst problem jag har haft ute samtliga mina iPhones i lägre temperaturer än så uppemot 25 minus grader och tagit kort och filmat m.m inga problem öht . Till och med tappat telefonen i snödriva en gång och den funka efter det med. Lumia är säkert en jättebra lur men den känns aningen framstressad . Väldigt mycket onödiga slarv med både telefon och hårdvara med tanke på vilken viktig release det var för Nokia och microsoft. Men alla har sina problem så nog om det.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Ta det inte personligt? Telefonen är inte värd det den kostar så enkelt är det, kameran är väl det jag kan säga att jag upplevde som bäst i den telefonen och är de enda jag saknar på nexus 4 annars är denna luren bättre på alla sätt tycker Jag och kan rekommendera den till alla som vill ha en billig och modern telefon för dig som inte bryr dig om kameran, den tar givetvis bra bilder i dagsljus!

Skickades från m.sweclockers.com

Det enda din Nexus 4 är bättre på är uppdateringar/pris, i övrigt ingenting. Min Nexus 4 ligger bara och samlar damm för tillfället.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vilken telefon?

Skickades från m.sweclockers.com

HTC ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Den kostar över 6000kr, och nexus 4 runt 3500-4000kr..

Skickades från m.sweclockers.com

Till att börja med vet jag inte varifrån du får dina över 6000kr ifrån.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1679514

Från 5600kr och uppåt är rättvist.

Sedan, Nexus 4 är en gammal telefon så det säger väl sig självt att den kostar mer eller mindre ingenting?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Nokia Lumia 920 har överlägsen kamera och hållbarhet. Att apputbudet sedan inte är lika bra som iOS eller Android må så vara men man hittar ändå 9 av 10 "måste-ha" appar på Windows Phone.

Vad gäller ljudböcker så finns det ett antal lösningar som är mer eller mindre bra, vad som passar för dig beror helt på hur du skaffar dem och vilket format de är. Audible och även Storytel har dock egna appar till Windows Phone.

Hög upplösning är fint, men det går gärna ut över batteritiden om man använder telefonen till något grafiskt intensivt, att sedan jämföra en HD mot fullHD display på en 4" yta på arms avstånd ... well, man märker inte mycket skillnad IMO.

Nokia Lumia 920 kan inte hantera ljudböcker överhuvudtaget. Ska du ladda in en stor ljudbok (200 filer?) så kommer du vara tvungen att sitta och klicka på en var för sig i din Skydrive för att kunna ladda ner dem till telefonen. Problemet ligger tydligen i begränsningar i WP8, något som driver mig galen!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Den kostar över 6000kr, och nexus 4 runt 3500-4000kr..

Skickades från m.sweclockers.com

? VAD BABBLAR DU OM.
Vad den kostar har väl inget med min och Jackeswes diskussion att göra.

Permalänk
Skrivet av Jackeswe:

har blivit allergisk mot mjukvaruproblem som min nuvarande LG gärna bjuder på. Sen är det ett plus om man kan spela quizkampen och liknande spel mot kompisar men inget måste.!

Då skulle jag utesluta många androidtelefoner enligt min erfarenhet. Både flickvänn och några kompisar har androidtelefoner och dem klagar ofta att något slutar svara eller fungera, och även efter factory reset. Men sen finns ju självklart många som kör felfritt också. Men upplevelsen runt mig är att det ofta krånglar (som ett windows ME)

Själv äger jag en Iphone, som även är min första och ända smartphone jag har kört själv. Fungerar bra och inte haft några bekymmer med mjukvara eller hårdvaran självt.

och låt hatet nu regna över denna post för jag talar illa om androidtelefoner !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vad babblar du om? Svarade på thexps inlägg om xperia Z och sa inget om någon annan telefon

Såklart är en nylanserade telefon för 5600kr är bäst, om den inte skulle varit det skulle det varit väldigt pinsamt för HTC

Skickades från m.sweclockers.com

varför citerade du mitt inlägg då

Permalänk
Medlem

Den videon är lite konstig, HTC one har mycket bättre kamera än den videon,
http://www.youtube.com/watch?v=n5urSvR9Jx8 t.ex..
Min vän som jobbar på the phone house har nu en ONE..Och den är bra mycket bättre än S4an i low light..Vi har gjort lite tester i butiken, kan kanske få fram en video på de

Permalänk
Medlem

Ojj tack! Googlade och fick då inte fram hela testet, om ens samma! Ser ju mycket lovande ut där på testet! Men som Micke skriver här under, att den bara håller i 7h 15min av konstant spelande så är det i lägsta laget. Det är nästan så att min LG optimus 2x klarar spela upp musik/ljudbok längre.

Skrivet av micke7406:

Kunde spelat musik i 7h och 15 min innan batteriet varnade och det är en stor förbättring mot sina föregångare.
Under testet så satte jag telefonen i sparläge då jag inte behöver så mycket processor kraft.

Det man kan säga om telefonen är att skärmen är i en klass för sig, Den är ruskigt snabb men finns fler på marknaden som är det.
LJUDET( ja det måste skrivas med stora bokstäver) Är helt otroligt för att komma från en telefon.

Det enda jag vart lite besviken på var hörlurarna, Det fans endast en knapp för av/på.
Jag som tränar mycket hade uppskattat ett par lurar som man kan Höja/sänka volymen på och även kunna byta låt.
Men jag får ge den +5 trots allt.

Tackar allra ödmjukast för att du kunde genomföra detta test åt mig! Har bara lite frågor, vad använde du för program? Streamade du musiken eller var den inlagd i telefonen och använde du hörlurar?
Ja HTC ska väl vara bäst när det gäller högtalare, ett stort plus

Är jätte intressant med sådana här videos men här filmar de bara i halvmörker vilket kanske inte gör alla kameror rättvisa då de är olika bra i olika situationer kan jag tänka mig. Det jag sett på de videorna ni länkat är dock att det verkar som att HTCn har lite tendens att "hacka" vid sidorörelser.

Skrivet av Hagge:

Den videon är lite konstig, HTC one har mycket bättre kamera än den videon,
http://www.youtube.com/watch?v=n5urSvR9Jx8 t.ex..
Min vän som jobbar på the phone house har nu en ONE..Och den är bra mycket bättre än S4an i low light..Vi har gjort lite tester i butiken, kan kanske få fram en video på de

Även denna i mörker och den ger "olika" resultat, konstigt. Verkar som att något av testen är lite vinklade för att gynna en part

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Den här videon, http://www.youtube.com/watch?v=Dlx4_qlB6vA, verkar ha en konstig inställning på kameran, att de hackar, samt så dålig i mörker är fel. Den ska inte hacka något. Alltså HTC one. Inte enligt vad jag sett i butik, när jag o min vän testade dem på olika sätt. Vi var i ett rum, slängde runt lite bollar, filmade vatten, osv..Inget av de 3 mobilerna ska hacka, som de gör i videon.

Angåede mörker, så har de olika resultat, ja. De går inte o veta hur bra/dålig eller hur mycket bättre varje telefon är.
http://www.youtube.com/watch?v=n5urSvR9Jx8 Den här videon, och den första videon ger olika resultat som du sa. De som att en av dem telefonerna inte ens är HTC one. Men jag kan bekräfta att den första videon med hackandet, inte ska va så dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Den här videon, http://www.youtube.com/watch?v=Dlx4_qlB6vA, verkar ha en konstig inställning på kameran, att de hackar, samt så dålig i mörker är fel. Den ska inte hacka något. Alltså HTC one. Inte enligt vad jag sett i butik, när jag o min vän testade dem på olika sätt. Vi var i ett rum, slängde runt lite bollar, filmade vatten, osv..Inget av de 3 mobilerna ska hacka, som de gör i videon.

Angåede mörker, så har de olika resultat, ja. De går inte o veta hur bra/dålig eller hur mycket bättre varje telefon är.
http://www.youtube.com/watch?v=n5urSvR9Jx8 Den här videon, och den första videon ger olika resultat som du sa. De som att en av dem telefonerna inte ens är HTC one. Men jag kan bekräfta att den första videon med hackandet, inte ska va så dålig.

Okej, skönt att höra! Är bara batteritiden jag är orolig för men annars så blir det nog en HTC one

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Okej, skönt att höra! Är bara batteritiden jag är orolig för men annars så blir det nog en HTC one

Batteritiden kan jag faktiskt inte säga mycket om, inte testat de så långt Men personligen funderar jag starkt på en ONE också:)
De vi testat är just mobilfunktioner.
ONE vinner i flyt, musik, byggkvalité samt design, såklart
Att läsa test i mobilen så som i Sweclockers är grymt skönt. Texten och så är grymt skönt för ögonen.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HPZz_C... Här är en snabb review om hur S4an är mot ONE.
Funderade på S4an ett tag, men väntar nog en vecka till innan jag köper mig något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Tackar allra ödmjukast för att du kunde genomföra detta test åt mig! Har bara lite frågor, vad använde du för program? Streamade du musiken eller var den inlagd i telefonen och använde du hörlurar?
Ja HTC ska väl vara bäst när det gäller högtalare, ett stort plus

Det blev blandat, Hade en del låtar nerladdade men tröttnade på att höra samma hela tiden så det blev en del spotify med.

Jag hade telefonen kopplad till stereon på jobbet via hörlurs utgången.
När jag var på gymmet förut så glömde jag att koppla på strömspar funktionen och märkte att den blev ganska varm efter ett tag så jag misstänker att den drar ganska mycket mera då.(Kan vara bra att ha i åtanke om man ska spela länge)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Batteritiden kan jag faktiskt inte säga mycket om, inte testat de så långt Men personligen funderar jag starkt på en ONE också:)
De vi testat är just mobilfunktioner.
ONE vinner i flyt, musik, byggkvalité samt design, såklart
Att läsa test i mobilen så som i Sweclockers är grymt skönt. Texten och så är grymt skönt för ögonen.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HPZz_C... Här är en snabb review om hur S4an är mot ONE.
Funderade på S4an ett tag, men väntar nog en vecka till innan jag köper mig något.

Vi verkar gå i samma tankar och ha liknande värderingar :)! Tack för hjälpen

Skrivet av micke7406:

Det blev blandat, Hade en del låtar nerladdade men tröttnade på att höra samma hela tiden så det blev en del spotify med.

Jag hade telefonen kopplad till stereon på jobbet via hörlurs utgången.
När jag var på gymmet förut så glömde jag att koppla på strömspar funktionen och märkte att den blev ganska varm efter ett tag så jag misstänker att den drar ganska mycket mera då.(Kan vara bra att ha i åtanke om man ska spela länge)

Den drar ju väldigt mycket mer batteri om man streamar så kanske finns hopp, fast å andra sidan så har du på strömsparläge så kanske jämnar ut sig. Kan tyvärr inte ha en telefon som inte klarar ett "hårt" 8h pass.
Tack så mycket för hjälpen Micke, har varit till stor hjälp!