Permalänk
Medlem

Trasiga pixlar på MacBook Pro Retina

Hej,

Har en MacBook Pro Retina som inköptes i december 2012, den har nu 2 (kluster) med döda pixlar i mitten av skärmen. Uppskattningsvis 4st pixlar i varje kluster. De är trasiga på sånt sätt att de lyser vitt hela tiden, extremt irriterande! Frågan är nu om det är någon som vet vad som gäller för att man ska kunna få skärmen utbytt.

Jag har varit i kontakt med ett serviceställe på Rörstrandsgatan (sthlm) och där kunde de inte säga någonting utan att ta in datorn först. Lämnar man väl in datorn där kan man inte få tillbaka den utan att betala MINST 700kr för deras felsökning.

Nu är detta en jobbdator och tur är ju det, hade jag lagt ut 30 lax av mina egna pengar och fått den här skitskärmen hade jag varit helt vansinnig. Nu är jag bara lite sur

Någon som vet vad de har för pixelpolicy? Hur är bästa sätt att gå tillväga?

P.S. Jag har kört alla möjliga "pixelåterupplivningstrick" som finns, massage, blinkprogram, u name it... inget funkar... D.S.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har för mig att det är upp till 15 pixlar.

Permalänk
Rekordmedlem

Såvida de inte hittat på nått eget så räknas ditt problem som ett fel, din skärm blir klass 4 som du beskriver den och några klass 4 paneler har inte Apple.
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

om detta är the "realdeal" eller inte vet jag ej men med en snabb googling hittade jag detta,
http://osxdaily.com/2010/11/04/apple-dead-pixel-stuck-pixel-p...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anarkizt:

Hej,

Har en MacBook Pro Retina som inköptes i december 2012, den har nu 2 (kluster) med döda pixlar i mitten av skärmen. Uppskattningsvis 4st pixlar i varje kluster. De är trasiga på sånt sätt att de lyser vitt hela tiden, extremt irriterande! Frågan är nu om det är någon som vet vad som gäller för att man ska kunna få skärmen utbytt.

Jag har varit i kontakt med ett serviceställe på Rörstrandsgatan (sthlm) och där kunde de inte säga någonting utan att ta in datorn först. Lämnar man väl in datorn där kan man inte få tillbaka den utan att betala MINST 700kr för deras felsökning.

Nu är detta en jobbdator och tur är ju det, hade jag lagt ut 30 lax av mina egna pengar och fått den här skitskärmen hade jag varit helt vansinnig. Nu är jag bara lite sur

Någon som vet vad de har för pixelpolicy? Hur är bästa sätt att gå tillväga?

P.S. Jag har kört alla möjliga "pixelåterupplivningstrick" som finns, massage, blinkprogram, u name it... inget funkar... D.S.

det är en jobbdator men du ska betala reparationen? konstig arbetsgivare du verkar ha.

Permalänk
Medlem

fax110 & mrqaffe: Tack! Bra info där. Verkar ju som om jag skulle kunna få den utbytt på garantin då om man ska tro det där...

JSvanberg: Nää, jag behöver inte betala något själv såklart, men jag kommer vara utan dator ett tag och företaget får betala om jag lämnar in utan att det räknas som garantiärende och det känns ju väldigt onödigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

fax110 & mrqaffe: Tack! Bra info där. Verkar ju som om jag skulle kunna få den utbytt på garantin då om man ska tro det där...

JSvanberg: Nää, jag behöver inte betala något själv såklart, men jag kommer vara utan dator ett tag och företaget får betala om jag lämnar in utan att det räknas som garantiärende och det känns ju väldigt onödigt.

Applestore eller digital inn borde ju kunna hjälpa dig med pixelfel och hur du skall gå tillväga!

Visa signatur

Gammal men bra.