AMD:s framtidsplaner för Never Settle läcker

Permalänk
Melding Plague

AMD:s framtidsplaner för Never Settle läcker

I AMD:s framtidsplaner för kampanjen Never Settle syns åtta nya speltitlar, däribland Battlefield 4, som kommer att följa med grafikkort i Radeon-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

GRID2 och BF4 är nice men jag spelar för andra laget.

Tror jag fick Lost Planet 1/2 eller nö med mitt 8800GTX.

Permalänk
Medlem

Väldigt kul för dem som naturligtvis gillar alla dessa spelen, men för de som gillar andra spel eller bara en särskild upplaga renderingsprogram så känns det som att man hellre skulle betala 100-200 kr mindre för grafikkortet.

Och då berör man inte ens det miljöförstörande faktumet som alla oanvända spel kommer utgöra hemma hos folk som inte spelar just dessa lir.

Permalänk
Medlem

Fan... Jag kanske får gå över till röda laget om Nvidia inte lyckas matcha sådana här bra erbjudanden!

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Vad betyder H2 2013?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon186265:

Vad betyder H2 2013?

Andra halvan (juli–december) av 2013

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad de kostar för AMD att skicka med alla dessa spel, men det kan inte vara billigt.
Kanske bättre att lägga dom pengarna på annat, t.ex. utveckling. AMD behöver locka kunder med bra prestanda, drivrutiner mm, inte gratis spel.

Är de verkligen många som väljer AMD istället för Intel bara för man får med några spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Väldigt kul för dem som naturligtvis gillar alla dessa spelen, men för de som gillar andra spel eller bara en särskild upplaga renderingsprogram så känns det som att man hellre skulle betala 100-200 kr mindre för grafikkortet.

Och då berör man inte ens det miljöförstörande faktumet som alla oanvända spel kommer utgöra hemma hos folk som inte spelar just dessa lir.

miljöförstörande? Vad menar du då?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Vad betyder H2 2013?

Andra hösten, det vill säga den "vanliga hösten" efter en sommar till med höstväder. Det skulle inte bli officielt att man döpte om sommaren till H1 (höst 1) men nu finns tydligen läckor även där.

Angående spelen tycker jag det är bra dem pumpar med spel, sen var det väl inget som just jag kände en extrem lycka över men onekligen är det trevligt att få en hög med spel med på köpet

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av random1234:

Väldigt kul för dem som naturligtvis gillar alla dessa spelen, men för de som gillar andra spel eller bara en särskild upplaga renderingsprogram så känns det som att man hellre skulle betala 100-200 kr mindre för grafikkortet.

Och då berör man inte ens det miljöförstörande faktumet som alla oanvända spel kommer utgöra hemma hos folk som inte spelar just dessa lir.

Du får med en kod och inte spelet i fysisk form så miljöpåverkan är nog minimal

edit: Och jag var visst lite långsam...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av azmodan:

Andra hösten, det vill säga den "vanliga hösten" efter en sommar till med höstväder. Det skulle inte bli officielt att man döpte om sommaren till H1 (höst 1) men nu finns tydligen läckor även där.
Angående spelen tycker jag det är bra dem pumpar med spel, sen var det väl inget som just jag kände en extrem lycka över men onekligen är det trevligt att få en hög med spel med på köpet

tack!

Skrivet av Jacob:

Andra halvan (juli–december) av 2013

ahhh segt tack för snabbt svar. Faktist första gången jag ser att det står H2 och inte Q2

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Nu vet jag inte vad de kostar för AMD att skicka med alla dessa spel, men det kan inte vara billigt.
Kanske bättre att lägga dom pengarna på annat, t.ex. utveckling. AMD behöver locka kunder med bra prestanda, drivrutiner mm, inte gratis spel.

Är de verkligen många som väljer AMD istället för Intel bara för man får med några spel?

Jag tror att detta är bra för spelen. Då PC har haft en hel del piratkopiering. De kan få intäkterna på ett annat sätt iom att samarbeta med tillverkare av grafikkort. Direkt försäljning är utdöende. Andra marknadsmodeller är bättre än att jaga fil delare.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

tack!

ahhh segt tack för snabbt svar. Faktist första gången jag ser att det står H2 och inte Q2

Dock är väl H2 och Q2 skilda saker då Q2 är andra kvartal? Om jag inte är helt ute o cyklar.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

"läckte" Detta är ett direkt svar på Nvidias nya grafikkort då AMD inte har något som kan konkurrera i prestandard.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att AMDs spelbundle är mycket mer attraktiv än Nvidias så därför känns det extra tråkigt då jag inte kan tänka mig ett AMD-kort så länge de inte fixar sina allvarliga problem med MS i flertalet speltitlar. Vilket jag tror att de aldrig kommer att lyckas med helt för denna generationen grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Nu vet jag inte vad de kostar för AMD att skicka med alla dessa spel, men det kan inte vara billigt.
Kanske bättre att lägga dom pengarna på annat, t.ex. utveckling. AMD behöver locka kunder med bra prestanda, drivrutiner mm, inte gratis spel.

Är de verkligen många som väljer AMD istället för Intel bara för man får med några spel?

Jupp, det finns inte ett enda grafikkort från Intel som slår AMDs 7xxx serie....

Permalänk
Inaktiv

Känns ju som att här köper man en massa spel och får ett grafikkort med i paketet, för spelen måste ju onekligen kosta mer än grafikkortet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Echelon:

Du får med en kod och inte spelet i fysisk form så miljöpåverkan är nog minimal

edit: Och jag var visst lite långsam...

De borde följa EVGA's mönster istället, då får du koden via mail från speltillverkaren när du registrerat kortet på deras hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Enligt Tom's Hardware's källor är det fake:
http://www.tomshardware.com/news/AMD-Never-Settle-Gaming-Road...

"UPDATE: Our sources have told us that this roadmap is a complete fabrication. It could be nothing more than wishful thinking."

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Väldigt kul för dem som naturligtvis gillar alla dessa spelen, men för de som gillar andra spel eller bara en särskild upplaga renderingsprogram så känns det som att man hellre skulle betala 100-200 kr mindre för grafikkortet.

Och då berör man inte ens det miljöförstörande faktumet som alla oanvända spel kommer utgöra hemma hos folk som inte spelar just dessa lir.

sälj nycklarna för en hunka st, så blir kortet några kronor billigare?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gameboy color var ju inte imponerande när det gällde specar men hade speltitlar som vann alla över tusen gånger om. Nu kan ju inte AMD uppnå riktigt samma exklusivitet, så vi får väl se. Jag skiter nog själv i om det följer med spel eller inte när jag köper hårdvara, men kan tänka mig att det kan vinna över barn- och studentskaran.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cogiskart:

Fan... Jag kanske får gå över till röda laget om Nvidia inte lyckas matcha sådana här bra erbjudanden!

Håller med om att erbjudandet är jättebra för de som ska välja grafikkort senare i år men varför skulle du ens bry dig om detta när du sitter på ett GTX 670?

Antingen så köper du väl ett till i SLI eller så skiter du i det, känns som om det skulle vara otroligt onödigt för dig att gå från till exempel GTX 670--->HD 7970 GHz för den lilla extra prestandan+ några spel du gillar

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Håller med om att erbjudandet är jättebra för de som ska välja grafikkort senare i år men varför skulle du ens bry dig om detta när du sitter på ett GTX 670?

Antingen så köper du väl ett till i SLI eller ås kiter du i det, känns som om det skulle vara otroligt onödigt för dig att gå från till exempel GTX 670--->HD 7970 GHz för den lilla extra prestandan+ några spel du gillar

Sitter själv på 670 SLI så har verkligen skägget i brevlådan..

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Nu vet jag inte vad de kostar för AMD att skicka med alla dessa spel, men det kan inte vara billigt.
Kanske bättre att lägga dom pengarna på annat, t.ex. utveckling. AMD behöver locka kunder med bra prestanda, drivrutiner mm, inte gratis spel.

Är de verkligen många som väljer AMD istället för Intel bara för man får med några spel?

Just nu har AMD bra prestanda okay drivisar och skickar i alla fall med spel så det är bara win win.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Fan... Jag kanske får gå över till röda laget om Nvidia inte lyckas matcha sådana här bra erbjudanden!

Visst.. men sedan överaskar nVidia alla tappar hakan och tänker om jag verkligen borde ha bytt för ett par spel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dussan89:

Sitter själv på 670 SLI så har verkligen skägget i brevlådan..

Inte direkt, de levererar ju utmärkt och problemfri prestanda! (I de flesta fallen) och AMD's drivrutiner för flera sammankopplade kort är ju inte riktigt uppe på Nvidias nivå i nuläget.
Vad är du missnöjd med?

Det jag menar är att byta från ett ensamt Nvidia-kort till ett ensamt AMD-kort som är 10-20% snabbare+några spel känns väldigt ovärt för 3000kr

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Mmmm kanske inte intressant för andra men för mig är det ett definitivt intressant never settle bundle. Company of Heroes 2 . Watch Dogs - Raven's Cry - Total War: Rome II - Battlefield 4 . Har länge funderat på att upgradera mig till ett 7970 men nu blev det svårt och välja när

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av azmodan:

Dock är väl H2 och Q2 skilda saker då Q2 är andra kvartal? Om jag inte är helt ute o cyklar.

jo det är det bara det jag aldrig hört/läst H2 innan. Vilket är konstigt med tanke på hur mycket jag är inne här varje dag... Q1-Q4 visste jag om skit samma bara vi får spelen i tid så !

För övrigt är det synd att man har skaffat sig ett 660ti för några månader sen :/ missade både radeons och Nividas egna spel erbjudanden >:C

Permalänk

Hoppas att det gäller på 7950 serien då får det då bli ett till 7950 för mig

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Skulle vara värt enbart för Rome II. Vill dock ha hårdkopian.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM