Permalänk

Gammal dator / hjälp!

Hej jag har en Fujitsu siemens scaleo p som är ungefär 7 år gammal. Den är mycket seg och jag undrar om det är värt att investera i den.
Den har: INTEL Celeron D 2.66 Ghz single core socket 775 (standardkylning)
1,5 gb ram
ett moderkort från asus som är svårt att identifera (det saknar pci express och har bara pci)
saknar grafikkort
samsung hårddisk på 160 gb
350W strömkälla
och till slut en optisk enhet från nec.

om ni har förslag skicka gärna in dem.

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr. För en väldigt liten peng kan du få en helt okej ny dator som är hästlängder bättre än den...
Men du kan alltid formatera den...

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara dumsnålt att göra något med denna antikvitet, så spara pengar till något ordentligt och återkom, så att vi kan ta en titt på de delar du är sugen på och avge vad vi tycker om det

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det finns saker du kan göra.

Ta bort och installera om Windows osv. Windows bruka bli seg förr eller senare. Även om du tänker köpa ny dator så får du på det här sättet träning och chansen att förnya din backup till en annan disk.

Är datorn full med damm gör du rent den också. Speciellt fläktar och kylare. Men du får INTE dammsuga utan gör rent datorn på andra sätt.

Permalänk

Tack alla som svarade på denna tråd. Jag ska då inte uppgradera något på den och köpa en ny istället.
Jag tänkte på ett allt i ett paket från acer som kostar 5000-6000.

Återligen tack och jag tycker att tråden är avslutad.

Permalänk

Det är mycket rent och jag har installerat om Windows, problemet är att datorn saknar grafikkort och processorn måste utföra ca. 30% mer arbete.