Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Synd att de inte gjorde en makeover på Battlefield 1942 med Frostbite motorn

Wake Island

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

Varför ska ett spelföretag anpassa sig till att du har problem med att det finns kvinnor med i spelen som du spelar för? Är det inte mer rimligt att du kanske ska börjar anpassa dig till att det faktiskt finns kvinnor som spelar spel och därför också en efterfråga efter kvinnliga karaktärer? Snacket om "PK-maffian" hit och dit är också otroligt tröttsamt.

Skrivet av JohnnyGreed:

Inte konstigt att världen ser ut som den gör...

Hur blinda är ni? Soldater är genomgående män. kvinnor är en sådan minusklös minoritet att de inte får plats för en enda kvinnlig soldat i en 64/1 uppdelning. Att samhället lyssnar på förvillade feminister så som Anita Sarkeesian som nu kräver att vi skildrar värden på ett sätt som inte är förenligt med verkligheten är ett kollektivt vansinne.

P.S kan inte alla talibaner man förmodligen kommer skjuta i bf4 också då vara kvinnor? Nej? Känns inte troligt kanske?

//edit: vidare är båda era första antaganden om mig helt omvända, de är Dice nu som anpassar sig efter femnazis och fåren (ni två bl.a) som följer dem. Det är inte jag som tycker Dice skall anpassa sig till mig. Om Dice valde att introducera kvinnliga soldater som en del i deras artistiska vision så skulle dice säkerligen visa samma vördnad för realism som i andra avseenden av deras spel, de skulle såldes inte introducera kvinnliga soldater i någon sådan absurd mängd som fritt val från spelaren skulle resultera i. Förövrigt, för att utveckla min tidigare punkt om hur verkligheten faktiskt ser så är det helt omöjligt i många länder för kvinnor att tjänstgöra bl.a var det inte möjligt i USA förens ca 1 år sedan för kvinnor att tjänstgöra i fält (eller var det ännu senare?)

Ironin i Johnnys kommentar är humoristiskt ironisk då värden förstås ser ut som den gör. Vore det ej mycket underligt om hollywood porträtterade slavar i koloniala Amerika som människor av alla olika etniciteter bara för att även européer, asiater osv banemig kan vara slavar de också!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Hur blinda är ni? Soldater är genomgående män. kvinnor är en sådan minusklös minoritet att de inte får plats för en enda kvinnlig soldat i en 64/1 uppdelning. Att samhället lyssnar på förvillade feminister så som Anita Sarkeesian som nu kräver att vi skildrar värden på ett sätt som inte är förenligt med verkligheten är ett kollektivt vansinne.

P.S kan inte alla talibaner man förmodligen kommer skjuta i bf4 också då vara kvinnor? Nej? Känns inte troligt kanske?

//edit: vidare är båda era första antaganden om mig helt omvända, de är Dice nu som anpassar sig efter femnazis och fåren (ni två bl.a) som följer dem. Det är inte jag som tycker Dice skall anpassa sig till mig. Om Dice valde att introducera kvinnliga soldater som en del i deras artistiska vision så skulle dice säkerligen visa samma vördnad för realism som i andra avseenden av deras spel, de skulle såldes inte introducera kvinnliga soldater i någon sådan absurd mängd som fritt val från spelaren skulle resultera i. Förövrigt, för att utveckla min tidigare punkt om hur verkligheten faktiskt ser så är det helt omöjligt i många länder för kvinnor att tjänstgöra bl.a var det inte möjligt i USA förens ca 1 år sedan för kvinnor att tjänstgöra i fält (eller var det ännu senare?)

Ironin i Johnnys kommentar är humoristiskt ironisk då värden förstås ser ut som den gör. Vore det ej mycket underligt om hollywood porträtterade slavar i koloniala Amerika som människor av alla olika etniciteter bara för att även européer, asiater osv banemig kan vara slavar de också!?

Nu får du ge dig. Varför blandar du in Hollywood-filmer, talibaner, feminism, amerikanska armén och slaveriet i en diskussion rörande kvinnliga karaktärer i ett spel? Du verkar köra något löjligt korståg mot feminism och därför tar alla tillfällen som du får att slå tillbaka mot områden där kvinnor får ökade möjligheter i klass med oss män.

För att återgå till ämnet utan att börja sväva ut åt alla möjliga håll. Kvinnor spelar också Battlefield-spelen. Det är ett faktum som inte går att neka. Därför borde Dice också se till att denne delen av klientelen får möjligheten att, om dom vill, få spela spelet med en kvinnlig karaktär. Detta av två enkla anledningar; Dels för att på så sätt luckra upp ett annars så mansdominerat område och även inkludera kvinnor men framförallt för att Dice hade tjänat pengar på det eftersom fler kvinnor då hade blivit intresserade av spelet och spelandet i allmänhet..

Angående din ytterst verklighetsfrånvarande avslutning gällande talibaner. Anledningen till varför du inte kommer få se några kvinnliga talibaner som det går att skjuta på är för att det inte existerar kvinnliga taliban-soldater. Angående amerikanska armén och kvinnor; Könsfördelningen i den amerikanska armén är 14,8% kvinnor. Vilket i din 64-uppställning hade bestått av nio soldator. Se över din fakta innan du presenterar dem.

Permalänk
Medlem

Förövrigt spelar min sambo BF3 och hon är definitivt kvinna.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Gameplayen är väl ändå från bf3? eller är jag såpass blind och inte ser denna lilla ändringen dom gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

Nu får du ge dig. Varför blandar du in Hollywood-filmer, talibaner, feminism, amerikanska armén och slaveriet i en diskussion rörande kvinnliga karaktärer i ett spel? Du verkar köra något löjligt korståg mot feminism och därför tar alla tillfällen som du får att slå tillbaka mot områden där kvinnor får ökade möjligheter i klass med oss män.

Jag blandar inte in någonting, det är högst relaterat; http://smultronsnaret.se/?p=685

Skrivet av Idiotech:

För att återgå till ämnet utan att börja sväva ut åt alla möjliga håll. Kvinnor spelar också Battlefield-spelen. Det är ett faktum som inte går att neka.

Mycket sant och uppskattat.

Skrivet av Idiotech:

Därför borde Dice också se till att denne delen av klientelen får möjligheten att, om dom vill, få spela spelet med en kvinnlig karaktär.

öh va? Nej? Varför då?

Skrivet av Idiotech:

Detta av två enkla anledningar; Dels för att på så sätt luckra upp ett annars så mansdominerat område och även inkludera kvinnor men framförallt för att Dice hade tjänat pengar på det eftersom fler kvinnor då hade blivit intresserade av spelet och spelandet i allmänhet..

Hur tänker du nu? Du tror på fullt allvar att en substansiel andel kvinnliga gamers väljer att inte spela pang pang spel pg.a att de inte kan välja kvinnliga soldater? Du menar att kvinnliga soldater skulle "luckra upp ett annars så mansdominerat område och även inkludera kvinnor"? Nej, nej och nej.

Skrivet av Idiotech:

Angående din ytterst verklighetsfrånvarande avslutning gällande talibaner. Anledningen till varför du inte kommer få se några kvinnliga talibaner som det går att skjuta på är för att det inte existerar kvinnliga taliban-soldater.

verklighetsfrånvarande? Du konstaterade precis vad jag insinuerade och påpekade i mitt tidigare inlägg dvs kvinnor är inte fältsoldater.

Skrivet av Idiotech:

Angående amerikanska armén och kvinnor; Könsfördelningen i den amerikanska armén är 14,8% kvinnor. Vilket i din 64-uppställning hade bestått av nio soldator. Se över din fakta innan du presenterar dem.

Ja du har helt rätt där, nio kvinnliga soldater som sitter i respawn utanför combat, 0.0 någonting som är i combat. och nu pratar vi om den amerikanska sidan..

Permalänk

Kommer tjejerna ha mindre träffyta? Kommer ihåg ett spel där det faktiskt var så, alla körde tjejer!

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Jag blandar inte in någonting, det är högst relaterat; http://smultronsnaret.se/?p=685 Mycket sant och uppskattat. öh va? Nej? Varför då?
Hur tänker du nu? Du tror på fullt allvar att en substansiel andel kvinnliga gamers väljer att inte spela pang pang spel pg.a att de inte kan välja kvinnliga soldater? Du menar att kvinnliga soldater skulle "luckra upp ett annars så mansdominerat område och även inkludera kvinnor"? Nej, nej och nej.

verklighetsfrånvarande? Du konstaterade precis vad jag insinuerade och påpekade i mitt tidigare inlägg dvs kvinnor är inte fältsoldater. Ja du har helt rätt där, nio kvinnliga soldater som sitter i respawn utanför combat, 0.0 någonting som är i combat. och nu pratar vi om den amerikanska sidan..

För att förenkla diskussionen så vänder vi på resonemanget. Varför ska Dice inte introducera kvinnliga karaktärer i Battlefield 4?

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Hur blinda är ni? Soldater är genomgående män. kvinnor är en sådan minusklös minoritet att de inte får plats för en enda kvinnlig soldat i en 64/1 uppdelning. Att samhället lyssnar på förvillade feminister så som Anita Sarkeesian som nu kräver att vi skildrar värden på ett sätt som inte är förenligt med verkligheten är ett kollektivt vansinne.

Håller med dig det är inte många kvinnor som är i krig just nu kanske 3 %. Det har alltid varit männen som har varit ute och krigat och det kommer alltid vara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wienerbröd:

Håller med dig det är inte många kvinnor som är i krig just nu kanske 3 %. Det har alltid varit männen som har varit ute och krigat och det kommer alltid vara det.

USA har en av de största aktiva arméerna i världen. Den är ca. 1 400 000 soldater stor. Av dessa är ca. 200 000 kvinnor. Ca. 14%.

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Hur blinda är ni? Soldater är genomgående män. kvinnor är en sådan minusklös minoritet att de inte får plats för en enda kvinnlig soldat i en 64/1 uppdelning. Att samhället lyssnar på förvillade feminister så som Anita Sarkeesian som nu kräver att vi skildrar värden på ett sätt som inte är förenligt med verkligheten är ett kollektivt vansinne.

P.S kan inte alla talibaner man förmodligen kommer skjuta i bf4 också då vara kvinnor? Nej? Känns inte troligt kanske?

//edit: vidare är båda era första antaganden om mig helt omvända, de är Dice nu som anpassar sig efter femnazis och fåren (ni två bl.a) som följer dem. Det är inte jag som tycker Dice skall anpassa sig till mig. Om Dice valde att introducera kvinnliga soldater som en del i deras artistiska vision så skulle dice säkerligen visa samma vördnad för realism som i andra avseenden av deras spel, de skulle såldes inte introducera kvinnliga soldater i någon sådan absurd mängd som fritt val från spelaren skulle resultera i. Förövrigt, för att utveckla min tidigare punkt om hur verkligheten faktiskt ser så är det helt omöjligt i många länder för kvinnor att tjänstgöra bl.a var det inte möjligt i USA förens ca 1 år sedan för kvinnor att tjänstgöra i fält (eller var det ännu senare?)

Ironin i Johnnys kommentar är humoristiskt ironisk då värden förstås ser ut som den gör. Vore det ej mycket underligt om hollywood porträtterade slavar i koloniala Amerika som människor av alla olika etniciteter bara för att även européer, asiater osv banemig kan vara slavar de också!?

Oj nej...någon verkar visst ha fått för sig att Battlefield är ett försök att spegla verkligheten...det var ju lite pinsamt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Wienerbröd:

Håller med dig det är inte många kvinnor som är i krig just nu kanske 3 %. Det har alltid varit männen som har varit ute och krigat och det kommer alltid vara det.

Själv skulle jag ha varit väldigt försiktig med att försöka spå framtiden om jag inte ens visste hur nutiden såg ut...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Snälla ni, kan ni inte snacka om spelet i sig, istället för att behöva snacka om krigsföring, feminism, verklighet och procent, detta är ett spel! Det enda ni egentligen borde bry er om är om kvinnosoldaterna kommer ha mindre hitbox, alltså ha mindre träffyta. Om detta är fallet kommer alla spela som kvinnor och därför kommer spelet se lite väl orealistiskt ut, och dessutom kommer det säkert ta bort mycket av det roliga från spelet för "noobsen" som kommer inte och vill vara manliga karaktärer. Jag tycker att idéen om kvinnliga soldater är dålig, på grund av att alla kommer vara dem om spelet är gjort så som jag skrev innan, eller så kommer de spela dem ändå, pga att de syns sämre. Om jag hade fått välja, hade det inte funnits några kvinnliga soldater i BF4, dock så kan ju inte jag bestämma. Nu har ni fått höra min åsikt, inget om att 14% är kvinnor, du har fel, jag har rätt, utan om hur spelet faktiskt kommer att vara. Kolla på tråden, vad heter den? "BATTLEFIELD 4 - Den stora tråden" inte "Räkna upp procent, va otrevlig, ha fel, bli arg för att någon rättade dig tråden". Snälla, prata om det tråden handlar om, inget annat.

Tack på förhand

- En smått irriterad kille

Visa signatur

MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD3H - CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4GHz - CPU kylare: Phanteks PH-TC14PE - GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB - PSU: Be Quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold - RAM: Corsair 8GB VENGEANCE LP - SSD: Intel 335 Series 180GB Reseller - HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm - Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Grabbaaaar(och tjejer), det är ju bara ett spel.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

För att förenkla diskussionen så vänder vi på resonemanget. Varför ska Dice inte introducera kvinnliga karaktärer i Battlefield 4?

Jag tyckte jag var väldigt klar med att det var andelen som ev. kan vara problematisk, om spelarna själva får välja kommer den bli alldeles för hög. En arme full av kvinnor gränsar till humoristiskt och förstör inlevelsen. Seden att orsaken till att kvinnliga soldater introduceras är helt uppåt väggarna gör inte saken bättre, nej, det gör det faktiskt mycket värre. "But, you know, even a good decision, if made for the wrong reasons, can be a wrong decision." - någon från pirates of the caribbean

Jag har inget mot kvinnliga soldater i bf3, jag välkomnar det (väljer oftast kvinnliga karaktärer när man kan välja). Men jag ser inte hur dice kan sköta detta på ett sätt där vi inte får kvinnliga soldater i en oproportionerlig mängd i förhållande till hur krig utövas. Jag skulle själv välja den kvinnliga soldaten. Vidare finns det inga sunda argument för kvinnliga soldater i bf3 endast felaktiga så som dina eller helt enkelt dumma argument av Anita Sarkeesian kaliber. Visst det vore skoj men några låsas kring med massor med kvinnliga soldater men efter några veckor lär man undra vilken planet man hamnat på.

Permalänk
Skrivet av Zegment:

Snälla ni, kan ni inte snacka om spelet i sig, istället för att behöva snacka om krigsföring, feminism, verklighet och procent, detta är ett spel! Det enda ni egentligen borde bry er om är om kvinnosoldaterna kommer ha mindre hitbox, alltså ha mindre träffyta. Om detta är fallet kommer alla spela som kvinnor och därför kommer spelet se lite väl orealistiskt ut, och dessutom kommer det säkert ta bort mycket av det roliga från spelet för "noobsen" som kommer inte och vill vara manliga karaktärer. Jag tycker att idéen om kvinnliga soldater är dålig, på grund av att alla kommer vara dem om spelet är gjort så som jag skrev innan, eller så kommer de spela dem ändå, pga att de syns sämre. Om jag hade fått välja, hade det inte funnits några kvinnliga soldater i BF4, dock så kan ju inte jag bestämma. Nu har ni fått höra min åsikt, inget om att 14% är kvinnor, du har fel, jag har rätt, utan om hur spelet faktiskt kommer att vara. Kolla på tråden, vad heter den? "BATTLEFIELD 4 - Den stora tråden" inte "Räkna upp procent, va otrevlig, ha fel, bli arg för att någon rättade dig tråden". Snälla, prata om det tråden handlar om, inget annat.

Tack på förhand

- En smått irriterad kille

Om du vill snacka om något annat så är det bara att ta upp det, finns ingen mening med att säga åt folk att sluta diskutera det de tycker är intressant, speciellt när man själv inte har något annat att prata om.

Det argument som du har mot kvinnliga soldater verkar vara rätt vanligt, dvs att om man ska ha en kvinnlig soldat så måste hon vara en anorektisk supermodell som därmed självklart måste ha mindre hitbox *herpa derp*. Alla kvinnor är inte mindre än män, speciellt inte de vältränade kvinnor i armén, speciellt inte med 15 kilo packning på, skulle nödvändigtvis inte synas någon skillnad på kroppen alls, bara på ansiktet, men de som gärna vill ha en anledning till att kvinnor inte ska finnas i battlefield lär väl hålla kvar i det argumentet ändå

Tråden handlar om Battlefield 4, och kvinnliga karaktärer är ett hett ämne om just BF4, har du något intressantare att diskutera är det bara att slänga upp en post om det, så kommer ju folk självklart knappa på att diskutera det som är mer intressant.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Jag tyckte jag var väldigt klar med att det var andelen som ev. kan vara problematisk, om spelarna själva får välja kommer den bli alldeles för hög. En arme full av kvinnor gränsar till humoristiskt och förstör inlevelsen. Seden att orsaken till att kvinnliga soldater introduceras är helt uppåt väggarna gör inte saken bättre, nej, det gör det faktiskt mycket värre. "But, you know, even a good decision, if made for the wrong reasons, can be a wrong decision." - någon från pirates of the caribbean

Jag har inget mot kvinnliga soldater i bf3, jag välkomnar det (väljer oftast kvinnliga karaktärer när man kan välja). Men jag ser inte hur dice kan sköta detta på ett sätt där vi inte får kvinnliga soldater i en oproportionerlig mängd i förhållande till hur krig utövas. Jag skulle själv välja den kvinnliga soldaten. Vidare finns det inga sunda argument för kvinnliga soldater i bf3 endast felaktiga så som dina eller helt enkelt dumma argument av Anita Sarkeesian kaliber. Visst det vore skoj men några låsas kring med massor med kvinnliga soldater men efter några veckor lär man undra vilken planet man hamnat på.

Så problemet är alltså att för många killar kommer att välja de kvinnliga karaktärerna före de manliga soldaterna? Och att du är en av dem som kommer göra det valet? Skönt att du i alla fall har mage att erkänna att du är en del av problemet.

Intressanta argument du för fram för övrigt. Problemet är alltså killarna som spelar Battlefield. På grund av beslut som vi män tar när vi spelar Battlefield ska alltså - enligt ditt sätt att tänka - resultera i att Dice inte bör introducera kvinnliga soldater i Battlefield. Smart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zegment:

Det enda ni egentligen borde bry er om är om kvinnosoldaterna kommer ha mindre hitbox, alltså ha mindre träffyta. Om detta är fallet kommer alla spela som kvinnor och därför kommer spelet se lite väl orealistiskt ut, och dessutom kommer det säkert ta bort mycket av det roliga från spelet för "noobsen" som kommer inte och vill vara manliga karaktärer. Jag tycker att idéen om kvinnliga soldater är dålig, på grund av att alla kommer vara dem om spelet är gjort så som jag skrev innan, eller så kommer de spela dem ändå, pga att de syns sämre. Om jag hade fått välja, hade det inte funnits några kvinnliga soldater i BF4, dock så kan ju inte jag bestämma.

Jag tror samtliga anhängare av idén att introducera kvinnliga soldater i Battlefield 4 håller med om att det är ett problem om dessa soldater skulle ha mindre träffyta. Dock finns det en genialisk lösning på detta problem som till och med den purfärskaste praktikanten på Dice skulle kunna komma på - nämligen att se till så att träffytan skulle vara den exakta som alla andra karaktärer. Enkelt va?

Finns absolut inget som tyder på att kvinnliga soldater på något sätt skulle ha en taktisk fördel. Och skulle en sådan fördel uppkomma så är jag säker på att Dice skulle se till att korrigera den omgående så som dom alltid brukar göra när de märker att något är obalanserat.

Permalänk
Skrivet av Idiotech:

Så problemet är alltså att för många killar kommer att välja de kvinnliga karaktärerna före de manliga soldaterna? Och att du är en av dem som kommer göra det valet? Skönt att du i alla fall har mage att erkänna att du är en del av problemet.

Intressanta argument du för fram för övrigt. Problemet är alltså killarna som spelar Battlefield. På grund av beslut som vi män tar när vi spelar Battlefield ska alltså - enligt ditt sätt att tänka - resultera i att Dice inte bör introducera kvinnliga soldater i Battlefield. Smart...

Något annat märkligt han skrev var ju att en armé av kvinnor var så skrattretande osannolikt att det helt skulle förstöra inlevelsen...till skillnad från blåa filter, karaktärer som klarar att springa runt efter en kula i ansiktet från en automatkarbin, en tank på över 60 ton som kan drifta, men har ändå svag motor nog att knappt orka sig upp för en backe i 25 graders lutning, jets och helikoptrar flyger som om de vore gjorda av skumgummi, fordon lagas av att man springer runt och ritar sträck på dem med en svetsbrännare men visst, att bara ha kvinnor skulle ju bli heeeelt absurt på en helt annan nivå, kvinnor kan ju inte kriga, haha.

Att han menar att alla skulle välja kvinnor beror nog på att han tror att de skulle behöva en helt annan hitbox, vilket i sin tur förmodligen beror på att han sitter och fantiserar om anorektiska fotomodeller som ska springa runt på slagfältet i högklackat.

Man börjar undra om de flesta battlefieldspelare har någon sorts kvinnofobi, eftersom de så desperat försöker hitta anledningar att hålla dem ur spelen att de inte kan komma på bättre argument än såhär.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av candyraver:

Wake Island

där fick du mig jag skulle ha skrivit med de gamla vapnen

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så får inte kvinnor i Amerikanska armen vistas på fronten hur som heltst.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Oj. Töntig diskussion deluxe. Nu kommer jag välja en kvinna i spelet bara för att jag kan, och att folk tydligen stör sig så hiskeligt på det.

Stämmer utmärkt att detta kommer innebära att kvinnor i strid blir rejält överrepresenterade mot verkligheten. Men å andra sidan, det är även C4-hojjar.. Jag tycker detta är diskriminering mot verklighetens C4-hoj-förare. Skandalöst. När ska Dice lösa detta?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Och här går jag in på den här tråden och hoppas på lite ny info om BF4, istället får man se den här sega och tråkiga PK-diskussionen haha

Jaja får söka vidare på annat håll...:)

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

problemet med tjejer i battlefield kommer ju vara att alla kommer att t-bag:a dom och hålla på.. och tjejerna irl kommer säkert köra män ändå.. bara kåta p12:or som kommer spela tjejer (förutsatt att dom har samma hitbox då)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

problemet med tjejer i battlefield kommer ju vara att alla kommer att t-bag:a dom och hålla på.. och tjejerna irl kommer säkert köra män ändå.. bara kåta p12:or som kommer spela tjejer (förutsatt att dom har samma hitbox då)

De tjejer jag känner som spelar Battlefield tyckte det var kul att få välja kvinnliga karaktärer (detta var alltså när det var prat om att det skulle komma), tvekar på att de skulle fortsätta spela med manliga ändå, var får du det ifrån? De kiddos som t-bagar kommer självklart att fortsätta med det, och så länge DICE inte väljer att de kvinnliga karaktärerna ska ha modellen av angelina jolie i shorts och maglinne så tror jag inte att folk kommer gå fram och kika på den dödes ansikte för att sen avgöra om denne är värd en t-bag eller inte.

Förstår inte varför kåta ungar med en internet uppkoppling skulle komma på att välja att spela som kvinna i en first person shooter, fullt iklädd tjocka kläder som lämnar allting åt fantasin, för att få sina behov tillfredställda, vore det inte smartare att spela Tera Online i så fall? Eller vad vet jag...gå in på en porrsida?

Måste vara extremt få som går igång på att få se en kvinnas underarmar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

De tjejer jag känner som spelar Battlefield tyckte det var kul att få välja kvinnliga karaktärer (detta var alltså när det var prat om att det skulle komma), tvekar på att de skulle fortsätta spela med manliga ändå, var får du det ifrån? De kiddos som t-bagar kommer självklart att fortsätta med det, och så länge DICE inte väljer att de kvinnliga karaktärerna ska ha modellen av angelina jolie i shorts och maglinne så tror jag inte att folk kommer gå fram och kika på den dödes ansikte för att sen avgöra om denne är värd en t-bag eller inte.

Förstår inte varför kåta ungar med en internet uppkoppling skulle komma på att välja att spela som kvinna i en first person shooter, fullt iklädd tjocka kläder som lämnar allting åt fantasin, för att få sina behov tillfredställda, vore det inte smartare att spela Tera Online i så fall? Eller vad vet jag...gå in på en porrsida?

Måste vara extremt få som går igång på att få se en kvinnas underarmar.

Håller helt med dig
Är det någon som vet ifall alla ska kunna spela tjejer? eller ska det vara könet på origin accountet som avgör tex?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

där fick du mig jag skulle ha skrivit med de gamla vapnen

Annars finns ju en remake vid namn Battlefield 1943.

Förövrigt undrar jag vart moderatorerna är och om dom kan rensa tråden från OT tjafs som diskussionen ovan?

Permalänk
Medlem

Man borde få göra om sin karaktär som på The Sims, t.ex. Hehe

Nej, men det borde finnas lite mer alternativ när man gör om sin karaktär. Känns som Star Wars The Clone Wars, när man springer runt på slagfältet.

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Håller helt med dig
Är det någon som vet ifall alla ska kunna spela tjejer? eller ska det vara könet på origin accountet som avgör tex?

DICE har väl gått ut med att det inte kommer finnas spelbara kvinnliga karaktärer, inte ens i singleplayern, där man fick spela ett uppdrag som kvinna.

http://www.videogamer.com/xbox360/battlefield_4/news/female_s...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Åt skogen med USA, varför får vi aldrig vara UK/Tyskland/EU? Usch.

Och varför får vi aldrig vara talibaner som stympar armar? :S